Roc d'Azur 2004

Info over de Transalp, marathons, leuke routes in onze buurlanden, mogelijkheden om te biken in je vakantiebestemming,... je vindt het hier!
etienne
Mountainbiker

Post by etienne »

ook terug van de roc en vond het een schitterend toerke. Heel de week mooi weer gehad maar een uurtje voor de start van de roc zondag trokken ze de hemelsluizen open. Gieten, gieten en nog eens gieten. Even hebben we zelfs getwijfeld om niet te starten maar toen het even na 10 uur (onze start was om 10u30) even stopte met regenen zijn we snel met de fiets naar de start gereden om halverwege terug te gaan schuilen omdat het er weer met bakken uitviel. Vijf minuutjes voor de start dan toch maar verdergereden om nog net op tijd in het startvak te kunnen rijden. Ondertussen was het gestopt met regenen en werd het voor de rest van de dag zelfs schitterend zomerweer. Buiten de eerste kilometers zelfs geen last gehad van water of slijk.
De tocht zelf dan was er eentje om duimen en vingers van af te likken. Schitterende afdalingen, zowel technisch als snel, loodzware klimmetjes ....mooie landschappen ....wat mij betreft veruit de mooiste tocht die ik al gedaan heb. Ik ben na veel zwoegen en zweten na 4u24min op een 1881ste plaats :roll: binnengekomen en moet daar eigenlijk tevreden mee zijn.

als ik een negatief punt moet opnoemen ....te druk, steeds hang je wel in iemand zijn wiel .... nooit geen moment alleen gereden maar ook buiten helemaal in het begin eigenlijk nergens moeten aanschuiven.
Hier kom ik zeker terug, dit is te mooi om maar 1 keer te doen.
Quadrifoglio
Mountainbiker

Post by Quadrifoglio »

TJ! wrote:Verslagje (nu ja, zeg maar "verslag"....) van dit evenement online op de southparkbikers-site
Geschreven door Terrabyte! , onze reporter nog steeds ter plaatse :bounce:

'k moet het wel nog opfrissen met wat foto's en hoogteprofielen. Maar dat zal voor woensdagavond zijn.
mooi mooi mooi
joeke
Mountainbiker

Post by joeke »

Hallo,

Wij hebben ons eveneens zeer goed geamuseerd. Dit is een evenement dat iedere echte MTB'er eens zou moeten doen, want ze laat sporen na.
Eens men gestoken is door het beestje de "Roc d'Azur" kijkt men al uit naar de volgende editie.
Dit jaar waren wij met 14 en ik vermoed dat het er volgend jaar nog meer zullen zijn.

Wisten jullie dat ABSALON, RAVANEL en nog enkele andere deelnemers onderweg zijn gaan pootje baden? Ook dat is de Roc!!!

Groetjes,

Joeke
KONA-boy
Mountainbiker
Location: KONA Kahuna Deluxe, KONA Muni-mula, Rocky Mountain Vertex Team Scandium, specialized EPIC pro

Post by KONA-boy »

ook terug van de roc, was samen met joeke bij de groep van 14 ! En wat mij betreft is "goed geamuseerd" nog een understatement !!!
Grandioos event, loodzwaar, supertechnisch en steil, maar oh zo mooi (bovenop een berg naar beneden kijken, de blauwe zee zien ... =D> )
de randanimatie en de sfeer waren prima, het weer was met ong. 25° overdag geweldig (iedere dag in zee als klein mannen :wink: ) en onze groep als vanouds goed op dreef :drunk: :drunk: :drunk: !!!

volgend jaar zien ze me hier zeker terug ...
Iegienie
Mountainbiker

Post by Iegienie »

mijn verslagske is in de maak, binnenkort op de www.forestbiker.be...

maar twas prachtig en machtig. Zoals de lieven zei op zondag tijdens dat onweer om een uur of 8 : "vandaag ist niet om ter rapst, maar om ter verst..."
chris
Mountainbiker

Post by chris »

ooit rij ik deze nog eens .... staat genoteerd! =D>
Mario C
Mountainbiker

Post by Mario C »

Ook net terug van de roc. Was onze eerste keer maar zeker niet de laatste. We hebben zaterdag de roc noir gereden omdat we maar amateurkes zijn en we wisten echt niet waar we ons moesten aan verwachten. Het parours was schitterend maar loodzwaar, zeker met die hitte. Het is zeker een aanrader. Ook een hele goede randanimatie (bmx, beurs, technische ondersteuning van alle grote merken, ... )

Op naar volgend jaar en met een beetje meer trainen kunnen we er 2 ritten uitpersen
etienne
Mountainbiker

Post by etienne »

Iegienie wrote:mijn verslagske is in de maak, binnenkort op de www.forestbiker.be...

maar twas prachtig en machtig. Zoals de lieven zei op zondag tijdens dat onweer om een uur of 8 : "vandaag ist niet om ter rapst, maar om ter verst..."
een vraagje aan een kenner ..... zijn er eigenlijk nog mooiere tochten/wedstrijden/marathons dan de roc ???? (buiten die chrono in het hageland dan)
Peter G
Mountainbiker

Post by Peter G »

Etienne,

Waarschijnlijk wel zeker ... voor mij is dit jaar het eerste jaar dat ik deelneem aan marathons en de Roc steekt er bovenuit ... misschien is dit omdat de tocht zo anders is of omdat het weer zo schitterend is tijdens october aan de de côte d'azur .... toch blijft er één ding hangen : volgend jaar wil ik absoluut terug keren ... zo tof vond ik het ... m'n vrouw, die een MTB rookie is, heeft zich eveneens kostelijk geamuseerd, dus wat wil je nog meer ...

- Peter
Pukkie
Mountainbiker

Post by Pukkie »

Ook dus terug uit de Roc sinds gisterenavond.
5 dagen schitterend weer gehad. Liters ''Vin de Patron Rose'' gedronken met mijn 2 maten op de terrasjes van Saint-Rafael. Ook lekkere mosselen gegeten daar voor pakweg 9 a 10 Eur. (Die Ollanders lichten ons dus zwaar op met hun super mosselen...)

O ja, Ook nog 2 interessante tochtjes gereden. De Roc Marathon en de Roc. Alle superlatieven hier ergens beschreven kloppen. Ik moet ze dus niet herhalen. Het beste wat ik al meegemaakt heb op MTB-gebied.

Roc, See you next year....
Post Reply