headshok vering verliest lucht

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Guest

Post by Guest »

ik heb nochtans met geen enkel van mijn headshocks of lefty's luchtverlies gehad
heb je genoeg druk in je nieuwe vork gezet?
en een tora superier tov van een headshock? [-X
zeker niet kwestie stijfheid
ik heb al met verschillende vorken gereden en enkel een dh met dubbelkroonstuk is stijver dan een headshock of lefty
ok veergedrag van een tora werkt iets beter op de kleinere schokken
met middelgrote en grote schokken werkt die even goed
Hagelander
Mountainbiker

Post by Hagelander »

@ finux

Best een hogedrukpompje aanschaffen : de Topeak Pocket Shock is een goeie pomp en kost ongeveer 40 euro. De variant zonder drukmeter - ook van Topeak - kost 25 euro.

Wat betreft de Headshok nog dit : als dit nogmaals voorvalt hoef ik geen Cannondale meer, mijn vertrouwen heeft nu al een serieuse deuk gekregen. Stel je krijgt zoiets voor tijdens een MTB-vakantie ? :evil: En hoedanook : 110 euro 'normale' onderhoudskost aan een voorvering is er gewoon over !

Dat die kaders van C'dale echt goed zijn qua geometrie / gewicht klopt zeker, maar het o zo befaamde lakwerk is althans bij mijn C'dale ook niet navenant de prijs van de fiets.
dr paaj
Pro

Post by dr paaj »

Een auto rijdt ook geen 2 jaar zonder onderhoud... Dus €110 is echt niet veel geld voor een beurt van je vork en dit doe je normaal ook eens per jaar. Dus €55 per jaar is toch niet veel geld?

Breng eens een Fox vork binnen voor onderhoud, of een toratje(die valt niet te repareren in vergelijking tot nieuwprijs)

Ik heb nu 2 leftys gehad en 2 headshocks en nog nooit een reparatie aan gehad. Wel heb ik ze allemaal laten tunen. Af en toe de shockboot loshalen en even schoonvegen, opnieuw invetten thats it...
Hagelander
Mountainbiker

Post by Hagelander »

Een bike kost 1500 eur, een (goedkope) auto 15000 eur.

Vind jij een onderhoudskost die een kleine 1/10 bedraagt van de nieuwprijs van je auto/fiets 'normaal' ? Ik alleszins niet.
Optimo GmC
Mountainbiker

Post by Optimo GmC »

Vind jij dan de kostprijs van een nieuwe cassette, ketting, derailleurwieltjes, middenblad niet teveel? Dat is al snel 100 EUR en als je er enkel mee MTB't dan is 2.000 km al heel veel...100 EUR das meer dan een onderhoud op 10.000 km bij mijn auto...
Guest

Post by Guest »

OmegaBiker wrote:@ finux

Best een hogedrukpompje aanschaffen : de Topeak Pocket Shock is een goeie pomp en kost ongeveer 40 euro. De variant zonder drukmeter - ook van Topeak - kost 25 euro.

Wat betreft de Headshok nog dit : als dit nogmaals voorvalt hoef ik geen Cannondale meer, mijn vertrouwen heeft nu al een serieuse deuk gekregen. Stel je krijgt zoiets voor tijdens een MTB-vakantie ? :evil: En hoedanook : 110 euro 'normale' onderhoudskost aan een voorvering is er gewoon over !

Dat die kaders van C'dale echt goed zijn qua geometrie / gewicht klopt zeker, maar het o zo befaamde lakwerk is althans bij mijn C'dale ook niet navenant de prijs van de fiets.
stuur eens een fox vork op naar sabma of een sid vork op
de meeste fietsmakers werken daar zelf niet aan
dan zit je niet veel minder dan 100€
het is makkelijk om cannondale te viseren en te zeggen dat ze overprijst zijn
ik vind dat ze niet echt overprijst zijn
je hebt een topframe en dito vork voor een menselijke prijs
ga eens kijken naar een seven of een merlin frame dan zit je op het dubbel tot driedubbel van de prijs
Hagelander
Mountainbiker

Post by Hagelander »

Wat ik eigenlijk gewoon wil zeggen : voor een vork van 750 euro - wat ik persoonlijk duur vind, maar wie ben ik :wink: - vind ik dat de fabrikant er op zijn minst voor kan zorgen dat er moeilijker vocht of modder bij de binnenunit kan. De vuiligheid komt binnen langs onder (naast het ventiel) en doordat er water binnenin de kader naar voor sijpelt.

Dit is blijkbaar de oorzaak van veel miserie bij headshok, het kan niet zo moeilijk zijn hier iets op te vinden. Maar wschl hebben de C'dale servicepunten dan minder werk :lol:
Guest

Post by Guest »

bij de nieuwe headshoks is er een plaatje aan het ventieldopje gemaakt dat dus de afdichting bevorderd
en als je bij de gewone ventieldopjes regelmatig onderaan alles invet of vaseline aandoet komt er ook niet zo snel vocht en modder in het binnenwerk
je moet ook wat zelf onderhoud eraan doen he
niet met alles rijden tot het uit elkaar valt #-o
dit doe je toch ook niet met je auto?
en echt met mijn headshocks en lefty's heb ik nog nooit luchtverlies gehad
maarja beetje onderhoud doet wonderen blijkbaar
:wink:
finux
Mountainbiker

Post by finux »

Ik vind de headshok toch een zwak punt bij cannondale (persoonlijke mening)!...als je dagelijks met de fiets onderweg bent weet je al vlug waar het addertje onder het gras zit. #-o

Nu heb ik een vraag ...
Ik heb deze bike voor een prikje kunnen kopen:
http://www.big-john.be/cad2/cannondale%20026.jpg
Nu zou ik die Headshok willen veranderen in een vaste vork...
Op EBay kan ik deze kopen:
http://cgi.benl.ebay.be/Cannondale-P-Bo ... dZViewItem
Zou ik deze kunnen gebruiken in bovenstaande fiets?
Last edited by finux on Mon 05 Jun 2006 11:12, edited 1 time in total.
finux
Mountainbiker

Post by finux »

Deze vork zou ik willen veranderen:
http://www.big-john.be/cad2/cannondale%20032.jpg
Last edited by finux on Mon 05 Jun 2006 11:22, edited 1 time in total.
Post Reply