http://nl.wikipedia.org/wiki/Permafrost
Genk
Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Dit weekend (zaterdag) de route ook eens gedaan. Was eigenlijk van plan om de groene route te volgen, maar heb ergens op de blauwe ingepikt. Route zelf viel zeer goed mee. Ondanks zware regenval niet al te veel modder. Wel verraderlijke zandplekken die zeer glad zijn als je er te hard overgaat. Bewegwijzering valt mee, doch kan beter. Regelmatig staan de plaatjes aan de linkerkant van de weg, terwijl je er vooral aan de rechterzijde hard op let.
Ik ben in sledderlo op de route ingepikt en er vlak voor het voetbalstadium vanafgegaan. Heb dus maar ongeveer 30 km route gedaan denk ik (en het modderigste gedeelte gemist als ik de reacties hiervoor lees). Ik moest nog een heel stuk tot thuis rijden, en de ganse route zou dan teveel geworden zijn. In het vervolg met de auto tot Genk, en dan de ganse mtb-route. Met de fiets de verplaatsing thuis-genk-thuis doen is té veel …
Route is alleszins stukken interessanter als deze van Bilzen …
Ik ben in sledderlo op de route ingepikt en er vlak voor het voetbalstadium vanafgegaan. Heb dus maar ongeveer 30 km route gedaan denk ik (en het modderigste gedeelte gemist als ik de reacties hiervoor lees). Ik moest nog een heel stuk tot thuis rijden, en de ganse route zou dan teveel geworden zijn. In het vervolg met de auto tot Genk, en dan de ganse mtb-route. Met de fiets de verplaatsing thuis-genk-thuis doen is té veel …
Route is alleszins stukken interessanter als deze van Bilzen …
- crash biker
- Mountainbiker
Post by crash biker »
Gisteren met een 6-tal clubleden een deel (+/- 38 km) van deze route eens verkend.
(weekendje met familie en vrienden in het "verre Limburg" beleefd)
Spijtig dat we de route niet helemaal konden doen, want voor ons -"Vlaams-Brabanders"- is dit echt wel een tof parcours.
Vooral de smalle bospaadjes zijn niet te versmaden.
Inderdaad weinig hoogtemeters, maar de off-road stukken mogen er zeker wezen.
Limburg,wij hopen in de toekomst zeker nog eens terug te komen.
(weekendje met familie en vrienden in het "verre Limburg" beleefd)
Spijtig dat we de route niet helemaal konden doen, want voor ons -"Vlaams-Brabanders"- is dit echt wel een tof parcours.
Vooral de smalle bospaadjes zijn niet te versmaden.
Inderdaad weinig hoogtemeters, maar de off-road stukken mogen er zeker wezen.
Limburg,wij hopen in de toekomst zeker nog eens terug te komen.
Heb gisteren de mtb kaart gekocht van midden-limburg. 136km mtb plezier.
Over het wel of niet zwaar parcours, ik vind dat we een beetje te kritisch zijn, vlaanderen is nu eenmaal plat, op de vlaamse ardennen na, we kunnen er echt geen bergen bijtekenen.
We hebben hier in België nog redelijk wat natuur, en alles bij elkaar toch redelijk wat mtb-routes. En voor diegene die het niet zwaar genoeg vinden, vanaf voeren, luik en de ardennen is maar goed 1 uurtje rijden.
Dus eigenlijk hebben we niet echt te klagen. En voor diegene die er toch altijd over klagen, die kunnen misschien in zwitserland of zo gaan wonen. Of aan de voet van de Mount Everest.
Mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar de Mont Ventoux.
Over het wel of niet zwaar parcours, ik vind dat we een beetje te kritisch zijn, vlaanderen is nu eenmaal plat, op de vlaamse ardennen na, we kunnen er echt geen bergen bijtekenen.
We hebben hier in België nog redelijk wat natuur, en alles bij elkaar toch redelijk wat mtb-routes. En voor diegene die het niet zwaar genoeg vinden, vanaf voeren, luik en de ardennen is maar goed 1 uurtje rijden.
Dus eigenlijk hebben we niet echt te klagen. En voor diegene die er toch altijd over klagen, die kunnen misschien in zwitserland of zo gaan wonen. Of aan de voet van de Mount Everest.
Mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar de Mont Ventoux.
- crash biker
- Mountainbiker
Post by crash biker »
We zijn onderweg een dergelijk bord/kaart tegengekomen.MT-Barbie wrote:Heb gisteren de mtb kaart gekocht van midden-limburg. 136km mtb plezier.
Wij kunnen enkel maar jaloers zijn op zo'n parcours in jullie achtertuin, ook al is het maar gewoon om een beetje bij te trainen.
Van het mountainbikenetwerk Midden-Limburg vind ik persoonlijk de route van Genk het mooiste. Technische gezien het meest uitdagend.
Hoewel er mooiere paden in de beurt te vinden zijn.
Ik denk trouwens dat ik crash biker met zijn kompanen ben voorbij gereden in de beurt van het stadion.
En wat die uitpijling betreft mogen we niet klachen. Ze staan niet altijd op de ideale plaats maar ze zijn er wel. En dat is op sommige andere routes wel eens anders.
Ik denk trouwens dat ik crash biker met zijn kompanen ben voorbij gereden in de beurt van het stadion.
En wat die uitpijling betreft mogen we niet klachen. Ze staan niet altijd op de ideale plaats maar ze zijn er wel. En dat is op sommige andere routes wel eens anders.
Heb vandaag de Blauwe van Genk nog eens gereden + omwegske over de terril.
De bepijling is momenteel perfect naar mijn mening.
De routes van Zonhoven die aan sluiting geven op Genk zijn ook niet slecht.De groene over den Teut is vooral interesant.
De routes van Heusden-Zolder stellen niks voor,die laat ik al jaren links liggen.
De bepijling is momenteel perfect naar mijn mening.
De routes van Zonhoven die aan sluiting geven op Genk zijn ook niet slecht.De groene over den Teut is vooral interesant.
De routes van Heusden-Zolder stellen niks voor,die laat ik al jaren links liggen.