Bij het voor de laatste maal opdraaien in de duinen richting finish, was er ook zo'n steenezel in ons groepke die't nodig vond om de jongedame met startnr 900 de pas af te snijden en zo ten val kwam. Dit voor een ongeveer 250ste plaats, dit begrijp ik toch nie goed. Hij deed zelf nog de moeite niet om achter hem te kijken, laat staan om te zien hoe het met haar gesteld was.perre wrote:Bedankt aan pillen jelle nr 238 om mijn dochter aan te rijden zonder je maar te excuseren of zelfs maar even te vragen of ze wel ok is Was het jou dit waard om het parcours af te snijden een kortere weg te nemen en zo andere mensen in gevaar te brengen en dan vlug haar muts die tussen zijn wiel gedraaid was aan iemand anders te geven om zo vlug de benen te nemen Ik vraag mij af hoeveel plaatsen hij daarmee gewonnen heeft
Beachrace Vosseslag - De Haan 21/12/2008
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
amaiiiiii gij hebt ng een beetje gevlogen zondag?viperke wrote:Is de start nu om 12u (zoals staat op de alomverspreide folders van het kustcriterium), of om 13u15 zoals hun site zegt?
kzag u platstaan langs da baantje en heb u dan een paar km opt strand int wiel genomen (haddek meer getraind kon ik u wel langer meetrekken, maar khoop dat toch een beetje geholpen heeft
Hey merciBerggeit wrote:amaiiiiii gij hebt ng een beetje gevlogen zondag?viperke wrote:Is de start nu om 12u (zoals staat op de alomverspreide folders van het kustcriterium), of om 13u15 zoals hun site zegt?
kzag u platstaan langs da baantje en heb u dan een paar km opt strand int wiel genomen (haddek meer getraind kon ik u wel langer meetrekken, maar khoop dat toch een beetje geholpen heeft)
Na geweldig veel chaos in de start kon ik aan het keerpunt toch vooraan aansluiten en zo uiteindelijk als vierde de duinen in. Even later kwam de trappenafdaling die ik iets te enthousiast nam en dus lek vooraan :/ Dan van plaats 250 uiteindelijk naar 41 nog. Bedankt Berggeit en nog twee anderen die ik niet meteen kende voor de hulp en samenwerking
Klagen over de start is correct, maar vermeld dan ook het goeie: het supermooi parcours !!
- Bahamontes Wacky racer
- Mountainbiker
Ik hoorde dat Nico Mattan de vrouwen ging 'begeleiden' in de startstrook. Of het klopt en wat het nut is weet ik echter niet.. Wat ik wel weet is dat de dames ongewild al snel een hindernis en soms gevaar vormden,maaar! Het is kerst, dus ladies firstHansje wrote:Net naar wat fotokes van de wedstijd in De Haan zitten zien. Maar waarom rijden er twee mannen op kop in het peloton van de vrouwen???
-
R2-D2
- Mountainbiker
- Location: ne scott eut den tijd da de beestn nog kostn klappen
Late reactie, heb niet veel ervaring met strandraces maar vond de start toch wel enorm chaotisch. Iedereen maar drummen en met fiets en al over de hekkens kruipen om toch maar vooraan te raken, pffff. En dan de eerste passage door de duinen na enkele km, mijn benen staan vol schrammen van alle eikels die links en rechts probeerden voorbij te gaan, wat een gedoe allemaal, en dat om enkele plaatsjes te winnen in de achterhoede, man man. Om dan nog maar te zwijgen van de wieltjeszuigers op het lange stuk tegenwind. En dan maar demarreren om toch als eerste de duinen in te duiken na geen enkele meter kopwerk gedaan te hebben. Heb wellicht nog nooit zoveel mensen uitgescholden in enkele minuten tijd. Maar voor de rest toch genoten van het afzien!
- Cannonneke
- Mountainbiker
Post by Cannonneke »
Je hebt net de essentie van een strandrace beschreven !R2-D2 wrote:Late reactie, heb niet veel ervaring met strandraces maar vond de start toch wel enorm chaotisch. Iedereen maar drummen en met fiets en al over de hekkens kruipen om toch maar vooraan te raken, pffff. En dan de eerste passage door de duinen na enkele km, mijn benen staan vol schrammen van alle eikels die links en rechts probeerden voorbij te gaan, wat een gedoe allemaal, en dat om enkele plaatsjes te winnen in de achterhoede, man man. Om dan nog maar te zwijgen van de wieltjeszuigers op het lange stuk tegenwind. En dan maar demarreren om toch als eerste de duinen in te duiken na geen enkele meter kopwerk gedaan te hebben. Heb wellicht nog nooit zoveel mensen uitgescholden in enkele minuten tijd. Maar voor de rest toch genoten van het afzien!