Klikpedalen versus 'haken' ?

Niet dat we de beginners in een aparte categorie willen indelen, iedereen is immers welkom op het forum. Wel gaan we in dit onderdeel proberen om veel voorkomende vragen te bundelen.
yajop
Mountainbiker

Post by yajop »

mijn pedalen staan op zen lost, nog nooit uitgeklikt tijdens het rijden
nopper
Mountainbiker

Post by nopper »

Ik heb ook die plaatjes. Ze klikken nooit uit tijdens het rijden,... maar als ik spring durft mijn fiets al eens beneden blijven. Leuk is dat niet (wel het vliegen, niet het neerkomen :lol: )
moredretser
Mountainbiker

Post by moredretser »

yajop wrote:mijn pedalen staan op zen lost, nog nooit uitgeklikt tijdens het rijden
heb ook in begin helemaal los gezet, met het gedacht dat ik er niet op tijd zou uit geraken. Maar helemaal los is toch TE LOS.[-X
Terug een toertje of 4 vastdraaien en 't is gebakken. 8)
Nu zit je een beetje gespannen maar geraak je er toch direkt uit en wanneer je het gewoon bent terug bijdraaien. 8)
MC Staf
Mountainbiker

Post by MC Staf »

StrammerMax wrote:maar je kan hem wel kwijtspelen als je bij het biken ergens tegenaan tikt, bijvoorbeeld tegen een boomstronkje.
Ge ga di echt ni kwijtspelen zu, gmoe die der me ne schroevendraaier uitliften, dus ni gewoon eruit trekken, ge kunt ze zeker ni verliezen zu
Alle ja ik was de eerstn keer in paniek, kdacht dak zer nooit meer ging uitkrijgen, totdak mijn gebruiksaanwijzing terug vond, die mn moe ad weggesmeten :roll:
ToxicWaste
Mountainbiker

Post by ToxicWaste »

vandaag voor het eerst een ritje gereden met de klikpedalen (de huizenblok eens rond :oops: op de stoep :lol: :lol:

ik moet zeggen het voelt wat raar aan, maar lijkt ok,

ik denk wel dat ik nu nog wat te los sta...ik vlieg er al uit met elke kleine zijdelingse beweging maar een beetje vaster en ik geraak er niet meer vlot uit :roll:

ik zal eens op het terrein rondrijden met een sleutel om ze bij te stellen au fur à mesure dat het vertrouwen komt....

:wink:
Wouter.u
Mountainbiker

Post by Wouter.u »

waar kan je best kijken voor goedkope schoenen voor je klikpedalen ?
vind de klikschoenen toch redelijk duur nieuw
ToxicWaste
Mountainbiker

Post by ToxicWaste »

kapaza...

of wachten tot de solden in januari
Post Reply