23/11/08 Scherpenheuvel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Docteur Dérailleur
Mountainbiker

Post by Docteur Dérailleur »

De 48 km gereden en vond het ronduit een zeer goede wintertt. De parcourskeuze was goed (alleen dat stuk naast de Demer bah..) en zelfs verrassend voor mij. Voor de bevoorrading een aantal bospassages aangedaan die ik nog niet kende en die zeer leuk bleken.

Het parcours lag er gezien de omstandigheden goed bij, de conditie was redelijk en de organisatie ok.
Josser
Mountainbiker

Post by Josser »

dikke pluim voor de organisatie, je moet het maar doen: honderden ketters ontvangen in helse weersomstandigheden die op een godvruchtige zondag de hoofdparking van het belangrijkste Vlaamse bedevaartsoord bezetten. Ben trouwens achteraf nog een weesgegroetje gaan bidden als dank voor de niet te zware gevolgen van een valpartij. Proficiat en tot volgend jaar! [-o<
We zijn zelfs even op het grondgebied van Looi gegleden! =D>
Bulls69
Mountainbiker
Location: Scott Scale 20 ‘21, Canyon Dude 9.0 Fatbike '16, Bulls Wild Edge ‘14, Granville Fuse ‘15

Post by Bulls69 »

Deze morgen de vrieskou getrotseerd en vertrokken voor de 45km, gezien het vriesweer van de laatste 2 dagen had ik verwacht dat de ondergrond er hard ging bijliggen maar niets was minder waar, modder en vettige tracks volgden elkaar regelmatig op waardoor het parcour wat zwaarder was dan vorig jaar, vooral waar de gasten van bosbeheer a volente de bomen aan het rooien zijn was het lekker ploeteren :wink:. Het was vandaag vooral opletten geblazen waar de straten er glad bijlagen. Onze compagnon slaagde er zelfs in om 2 keer onderuit te gaan (lees schuiven) zonder veel erg =D> .
Al bij al hebben we ons toch weer goed geamuseerd, enkel op de weefberg halverwege moeten passen wegens een geblokkeerde ketting door het kleinste voorblad dat naar de kl..en is.

Statistische gegevens => 61km (47km toer +heen en terug) met gem. snelh. 17.1km en een daghoogte van 495 Hm
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

Een wintertocht van 45 km zoals we ze graag hebben.
Schoon parkour, beetje vettigheid voor de lol en enkele deftige hellingen erin, meer moet dat niet zijn.
Daarbij een bepijling die in orde was en van de bevoorrading ook geen slecht woord want keuze genoeg.
Als uitsmijter op 't laatst nog de gekende klim en daarna mijn eigen op een pint getrakteerd terwijl het fietske in de bewaakte parking stond.
Alles naar wens dus en volgende keer zijn w'er terug.
Trekkie 800
Mountainbiker
Location: Trek 800 / Trek 6500 Flaire Duotone / Trek TopFuel 9

Post by Trekkie 800 »

Vandaag de 45km's afgehaspeld met sportyboy en na de bevoorrading met nog 2 andere bekenden. Schoon toerke, regelmatig een singletrackske en een paar hellingen. Wel soms serieus glad op de baan. Ben er zelf onderuit gegaan en een paar straten verder werd er juist ene weggevoerd met de ambulance. Hopelijk niet al te erg. Vond de bepijling wel minder. Ik heb niet verkeerd gereden maar soms stonden ze wel echt vroeg. Voor de rappe mannen zeker... Bevoorading was wel ok met de soep. In die laatste helling nog een paar stervenden voorbij gegaan. Was wel afmattend, wind, hellend en modder...
De afspuitstand heb ik wel niet afgewacht. Een paar tuinslangen waren toch niet voldoende geweest voor de modder van vandaag.
Ik heb me deze morgend zeer goed geamuseerd en we mogen de weergoden weer dankbaar zijn.
LaGamuza
Mountainbiker

Post by LaGamuza »

Vandaag ook met de fiets vanuit Wersbeek naar daar vertrokken om de 45km te rijden. Alles ging goed tot op 14km tocht, daar mijn pedaal stu gereden op een boomstronk. Terug binnen geraakt met noodnummer, dus eerste 14 km was alles OK =D> en noodnummer ook =D> , voor de rest lees ik hier dat ik een toffe rit gemist heb. Was wel een goede après dus tot volgende keer voor de hele rit.
GRTZ
Butch
Mountainbiker

Post by Butch »

Vandaag inderdaad de allereerste wintertt en het was me er eentje om niet meer te vergeten. Na 15 tal km ga ik down hill tegen een redelijk snelheid, wil iemand inhalen en jawel, domme ik, slaag ik erin een bermpje op te rijden en recht met mijn schouder en ook gezicht tegen de modder te klappen. Zonder al te veel erg, terug de fiets op en doorrijden.

Aan de bevoorrading gekomen, snel een banaantje, wafeltje en aquarius genuttigd. En dan terug vertrokken richting de 45km. Nog geen 2km na de bevoorraading, krak boem patat, ketting breekt doormidden. Collega maakt kettingkje, 200m verder, krak boem patat en ketting breekt opnieuw...Collega nogmaals reparatietje uitgevoerd en toch nog de tocht kunnen uitrijden maar dan zeer voorzichtig. Ik had gewoon telkens schrik dat die ketting het terug ging begeven. Niet een supergeslaagd dagje dus, mr voor de rest wel een fijn tochtje!
Rafke-911
Mountainbiker

Post by Rafke-911 »

dikke proficiat aan de organisatie! =D> =D> =D> Eerste winterTT was een schot in de roos! Alleen de laaste 2km (van de 45km tour uiteraard, aan de rest doen we ni mee :wink: ) waren er echt teveel aan; koude wind op de kop en dat in een open wei!
Bevoorrading ok, maar het moet eens gezegd zijn; Aquarius is lekker enzo, maar is nen dorstlesser (dus voor NA het sporten). Verder een banaan en wafel in de kas en terug op de fiets (soep niet gezien, maar ik was ook aan de late kant).
Volgende week Aarschot: eens zien of de knoetbikers dat kunnen overtreffen! [-o<
Reaper
Mountainbiker

Post by Reaper »

Idd, goed werk geleverd organisatie! Op een een paar onduidelijke pijltjes was alles top. Allen het laatste stukje (amaai mn voeten), daar moest ge ni op denken van ik bol op mn gemakske uit (8a9km/u) De rit zelf is voor miij verlopen op 48.73 km met gem. 18.46km/u. Is dit goed? of matig? Was mijn eerste TT sinds jaren :-)

Grtjes
tish
Mountainbiker

Post by tish »

Vandaag ook gaan rijden in Scherpenheuvel. Het lag er overal goed berijdbaar bij, behalve op sommige stukken van de parking, met als gevolg dat ik mijn camionette al voor het vertrek vastgereden had. #-o :-D :-? Hierdoor hebben we dan maar gekozen voor de kleine toer, omdat ons nog een helse karwei te wachten stond na de rit.

Ik wil hier nog eens even de organisatie bedanken omdat zij gezorgd hebben voor een jeep om ons terug op het droge te slepen. Er is serieus wat sleepwerk aan te pas gekomen, maar het is dan toch gelukt. Blijkbaar was ik toch niet de enige die zich laten vangen had. :-)

Al bij al een geslaagde rit.
Post Reply