benen ontharen

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
LoXoS
Mountainbiker

Post by LoXoS »

BelAir_500 wrote:nogmaals : gebruik u gilette mach 3 of mach 5 en daarnaa uitspoelen met koud water en daarnaa invrijven met body milk van nivea of ander merk

grtz
Dit raadde me de dokter af omdat ik reeds teveel ontstoken haarvaatjes heb en met gilette zou verergeren. Gilette mag ik pas gebruiken als de benen volledig zuiver (zonder ontstekingen) zijn.

Maar de body milk van niveau kan geen kwaad natuurlijk.
LoXoS
Mountainbiker

Post by LoXoS »

pvandebe wrote:
LoXoS wrote:Na een bezoek maandag bij de dokter, heeft deze me aangeraden om mijn benen te ontharen. Ik had teveel last van ontstoken haarvaatjes op de bovenbenen. Dit door de wrijving van een koersbroek.

Dus heb dan ook maar direct de trimmer en ladyshave genomen van mijn vrouw. Resultaat niet zo goed want de zo heel kort gaat die ladyshave niet. Zal een mesje moeten proberen denk ik. Na het afscheren moet ik mijn benen wel inwrijven met een lotion dat de apotheek gemaakt heeft; ruikt sterk naar ether.

Bestaat er ook een manshave? (Ladyshave voor mannen) Of is dit een scheermachine?
Bodygroom van Philips !
Ik ga eens informeren naar dit toestel. Indien goed zal ik dit kopen. Iemand goede ervaring hiermee? Of slechte, en in welke zin?
BelAir_500
Mountainbiker

Post by BelAir_500 »

ja idd klopt

maar eens alle onstekingen weg zijn,gebruik je best gilette

en een vettige creme om achteraf in te smeren "hoe vettiger hoe prettiger"
geitenboer
Mountainbiker

Post by geitenboer »

@ loxos ik zal u da vanavond een "haarfijn" uitleggen als ik langskom.
Al van veet gehoord ???
Vorig jaar voor den eerste keer onthaard, produkt inwrijven, opletten dat ge niet met uw vinger in uw ogen wrijft he :lol: , dan enkele minuten, niet te lang en lees de verpakking, laten intrekken en afspoelen met warm water onder den douche. Normaal is alles er dan af.

En als ge dan de volgende dagen een lange broek aan hebt voelt dat steeds koud aan.
BelAir_500
Mountainbiker

Post by BelAir_500 »

veet ?? explain plz .. chemish toestand op u benen en ze vallen der af ofwa héhé ??
geitenboer
Mountainbiker

Post by geitenboer »

ah ja ge moet da ook niet alle weken gebruiken he, en chemisch ik denk dat we dagelijks meer brol inademen dan 2x veet te gebruiken op een jaar.
als ge alles naleeft moogt ge tegenwoordig niets meer drinken of eten, en daar sterft ge ook van ze. :lol:
LoXoS
Mountainbiker

Post by LoXoS »

geitenboer wrote:@ loxos ik zal u da vanavond een "haarfijn" uitleggen als ik langskom.
Al van veet gehoord ???
Vorig jaar voor den eerste keer onthaard, produkt inwrijven, opletten dat ge niet met uw vinger in uw ogen wrijft he :lol: , dan enkele minuten, niet te lang en lees de verpakking, laten intrekken en afspoelen met warm water onder den douche. Normaal is alles er dan af.

En als ge dan de volgende dagen een lange broek aan hebt voelt dat steeds koud aan.
Oké, dan leren we vanavond beide iets hé ...

Ivm die veet, ruikt dat niet slecht? Ik had links/rechts al negatieve dingen gehoord ivm de geur.
geitenboer
Mountainbiker

Post by geitenboer »

geur ja da ruikt beetje maar ge douched u direct he, da blijft niet hangen ze. :lol:
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

geitenboer wrote:@ loxos ik zal u da vanavond een "haarfijn" uitleggen als ik langskom.
Al van veet gehoord ???

Veet : product doet meer de haren afbreken dan ze lossen aan de haarwortels.
na enkel dagen tot een week = stoppels.
door de chemische formule, kan er haarwortelontsteking optreden, wat pijnlijk kan zijn.
uiteindelijk geeft scheren hetzelfde resultaat, met 1 verschil : de stoppels laten een paar dagen langer op zich wachten.

epileren is nog steeds de meest effeciente manier en meest hygienische.
ik even op de tandjes bijten, maar iemand die dat dagelijks doet voor zijn beroep heeft 2 benen op 15 a 20min. bijna pijnloos gedaan.
als je dat laat doen, is het handig dat je op bepaalde plaatsen de huid mee strak houd als ze gaat epileren.
ook het wat opspannen van de spieren helpt de kans op meer 'pijn' te vermijden.
dat verminderd de kans op een korte 'pijn' bij het epileren.

waarom voel je wat pijn bij epileren, soms hard?
de plaatsen waar de huid het meeste meegeeft zijn vaak de pijnlijkste plaatsen.
vandaar het strakker trekken van de huid. Met dit te doen kan het soms ook pijnloos worden op die plaatsen.
de knieeen zijn een gevoelige zone bij velen..wel de achterzijde te verstaan.
na epileren word er vaak een olie met ALOE VERA op de benen gedaan.
Aloe Vera verzacht de huid, en neemt de tijdelijke prikkeling van de huid snel weg, en het voorkomt eventuele infectie van de haarwortel na epileren.
NOOIT MET ZEEP WASSEN direct na het epilieren !!!!!!! de kans dat het zaakje ontsteekt is dan bijzonder groot !!!!
gee olie bij de hand? gewoon lauw water gebruiken, maar zie dat je een olie met Aloe Vera bij de hand hebt als je alles zelf doet.
na 3 weken krijg je stilaan wat stoppels, na 5 a 6 weken weer laten epileren.

kortom : meest langdurige en hygienische manier.
en op termijn zelfs de goedkoopste manier (voor wie het wil weten)
Sunn Xtreme
Expert

Post by Sunn Xtreme »

oja.. de pijn van epileren word zwaar overroepen.. sommigen doen precies of ze trekken een been uit :lol:
het is een hele goede meevaller is het is pijn dat geen pijn is..het is een seconde..nog niet zelfs...

een echte biker moet daartegen kunnen :wink:
Post Reply