11/11/08 WERVIK

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
the grandmaster
Mountainbiker

Post by the grandmaster »

stovie wrote:Wij komen zeker en ik heb ook 6 kandidaten voor de kidstocht, beginners van 8 tot 12 jaar, sportief maar op gehuurde MTB's. Hoe ziet het parcours eruit voor hen? Bos genoeg? Tempo redelijk?
Ervaring met kidstochten in oost-vlaanderen zeer positief, is het een beetje vergelijkbaar?
C.
@stovie
Voor de kids is een alternatief parcours in Belgie voozien.
Het is ongeveer een twintigtal kilometer.
Met kids, weet je natuurlijk nooit vooraf, hoe handig/sportief ze al zijn.
Vorig jaar hadden we veel zesjarigen, en het verschil met een twaalfjarige kan enorm groot zijn, hebben we ervaren.
Daarom voorzien we dit jaar een tiental begeleiders, zodat ze zich eventueel kunnen opsplitsen in twee groepen. Dan kan het tempo aangepast worden, zowel voor de grote, als kleine kids.
Het parcours is niet spectaculair technisch(om ongelukken te vermijden), maar kan wel lastig zijn!Bos zit er wel niet in.Meestal goedlopende boeredreven, enkele singletracks, maar hier en daar wel bergop.
We beginnen met t'eilandje, om vervolgens richting kruiseke te trekken.
Er wordt een lus gemaakt, en halverwege( na een tiental km) komen de kids terug de zaal binnen, voor een cola en versnaperingen.
Dan wordt vertrokken voor de tweede lus. Zo hebben de allerkleinsten de kans om er te stoppen, mochten ze door hun krachten heen zitten.
Alle kids krijgen na afloop nog een verassingspakketje, met een herinnering.
Als uw mannen echter al over een goede fysieke konditie beschikken, kunnen ze eventueel wel opteren om de 30 km te rijden. Dit is de 'makkelijkste' afstand van de 'grote' afstanden, en als het al een beetje ervaren durvers zijn, zullen ze deze ook wel overleven!
Maar dat kan ik van hieruit natuurlijk niet inschatten.
In ieder geval, er zal voor elk wat wils zijn,
en alvast bedankt voor uw interesse :-)
Sophie17
Mountainbiker

Post by Sophie17 »

stovie wrote:Wij komen zeker en ik heb ook 6 kandidaten voor de kidstocht, beginners van 8 tot 12 jaar, sportief maar op gehuurde MTB's. Hoe ziet het parcours eruit voor hen? Bos genoeg? Tempo redelijk?
Ervaring met kidstochten in oost-vlaanderen zeer positief, is het een beetje vergelijkbaar?
C.

Zeer zeker!De kids worden begeleid door 10 personen.(mannen en vrouwen)
Er zal eerst over het domein "de Balokken" worden gereden (gezappig tempo) voor de kids technisch genoeg en heuvelachtig.
Dan komen ze terug in de zaal om er te genieten van een uitgebreide bevoorrading :-D
De allerkleinsten kunnen dan al stoppen (er is opvang voorzien) de anderen vertrekken dan voor de rest van de tocht.
Er is voor ieder kind een verrassing voorzien!
totaal van +-2Okm zal het nog exact laten weten.
We hebben goeie ervaring met de kidstocht die we nu al 4jaar oprij organiseren en telkens met succes gemiddeld 35 kids.
Last edited by Sophie17 on Sat 25 Oct 2008 09:51, edited 1 time in total.
davy
Mountainbiker

Post by davy »

In het verleden heb ik al enkele edities gereden en ik heb ook aan enkele niet deelgenomen.

Maar deze keer heb ik wervik genoteerd. :wink:
Ik hoop nog een groot deel Brigandsbikers te overtuigen om mee te komen. 8)

Dat de tocht in orde zal zijn dat weet ik wel want ik heb al verscheidene raketmannen gesproken en allen dragen ze hun tocht een warm hart toe. =D>

Ik ban al benieuwd naar het parcours in Frankrijk dat ze aanbieden. =P~
Emperor of the Mud
Mountainbiker
Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom

Post by Emperor of the Mud »

Vorig jaar hier serieus afgezien! Prachtparcours, maar aangezien dat het één van mijn eerste TT samen met Deurbieter (de Armstrong van Oudekapelle) was, en die een beetje boven mijn tempo reed/rijd, de laatste 10km van de 55 gereden met krampen... Kherinner me nog dak de mensen die de grote afstand genomen hadden voor zot verklaard heb... 1 jaar later ga ik (hopelijk met een treintje) voor de 75 #-o ... Tkan verkeren.. Aja, na de bev in Warneton kon ik vorig jaar bijna niet meer op mijne fiets, wat zal het nu zijn??
the grandmaster
Mountainbiker

Post by the grandmaster »

@the mud-emperor
Ik vrees dat het parcours van de 75km dit jaar een stukske lastiger zal uitvallen dan dat van verleden jaar.
Maar laat dat vooral geen bezwaar zijn. Er zijn plaatsen genoeg waar men hoekskes kan afsnijden.
De off-roads zullen over het algemeen goed bollen (tenminste; als we dit jaar eens gespaard blijven van dat kl***weer dat ons al twee jaar parten speelt). Maar het parcours is iets meer hellend. (nu niet meteen als in t heuvelland, maar wie hem op den grote plateau zal willen rijden, zal vroeg of laat moeten terugschakelen.)
Sophie17
Mountainbiker

Post by Sophie17 »

davy wrote:In het verleden heb ik al enkele edities gereden en ik heb ook aan enkele niet deelgenomen.

Maar deze keer heb ik wervik genoteerd. :wink:
Ik hoop nog een groot deel Brigandsbikers te overtuigen om mee te komen. 8)

Dat de tocht in orde zal zijn dat weet ik wel want ik heb al verscheidene raketmannen gesproken en allen dragen ze hun tocht een warm hart toe. =D>

Ik ban al benieuwd naar het parcours in Frankrijk dat ze aanbieden. =P~
Ge zijt meer dan welkom Brigandbikers!!
davy
Mountainbiker

Post by davy »

Amaai,

Merci Sophie,

Wie van de Brigandsbikers zal kunnen weerstaan aan de persoonlijke uitnodiging door aan dame.
Jullie zetten wel blijkbaar al jullie troeven in dit jaar :wink:
Sophie17
Mountainbiker

Post by Sophie17 »

onlangs nog een cameratje verkocht aan een brigandbiker (weet zijn naam niet) maar 't is (oud)-Wervikaan op heden woonachtig te Kuurne
davy
Mountainbiker

Post by davy »

Sophie17 wrote:onlangs nog een cameratje verkocht aan een brigandbiker (weet zijn naam niet) maar 't is (oud)-Wervikaan op heden woonachtig te Kuurne
Je bedoelt Spiermassa hier op het forum.

Is het dat camera voor op het stuur?
Wij zijn dit weekend op daguitstap geweest met de club naar lommel en hij had die stuurcamera mee.

Ik wacht nog vol spanning af op de resultaten hiervan.
Sophie17
Mountainbiker

Post by Sophie17 »

ja, ik denk dat hij met een thompson rijdt klopt da?
Post Reply