19/10/2008 - Oostrozebeke

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
tobi
Mountainbiker

Post by tobi »

Ik zal uiteraard ook aanwezig zijn op deze prachtige tocht! Maar wel niet in de voormiddag... Vorige jaar was er naar mijn mening veel te veel volk op de mooiste stukken! Op bepaalde plaatsen was het aanschuifen... (en dan kank ook uitslapen natuurlijk :evil:)
Kzal hem rond 13.00u komen afhaspelen :-)

Grtz
stafke
Mountainbiker

Post by stafke »

@VTTje
verleden jaar moeten passen wegens te lang uitgelopen feestelijkheden de avond ervoor..... :oops: :oops:
dit jaar kom ik terug al zal het maar voor de 30 of 40 km zijn(volgens de weersomstandigheden)wegens feestelijkheden op de middag. :drunk: :drunk:

groetjes

Stafke
veldegemnaere
Mountainbiker

Post by veldegemnaere »

vorig jaar deze tocht moeten missen dit jaar zeker van de partij met 5 bikers
grote plateau
Kerstman

Post by grote plateau »

tobi wrote:Ik zal uiteraard ook aanwezig zijn op deze prachtige tocht! Maar wel niet in de voormiddag... Vorige jaar was er naar mijn mening veel te veel volk op de mooiste stukken

Grtz
Hoi,tobi.
Dit jaar zal het zeker niet te druk zijn op de mooiste stukken;daar de drie verschillende afstanden voor een direkte spreiding op het parcours zullen zorgen.Vorig jaar daarentegen was het allemaal in gestrekte draf naar de technische zones.

Dit jaar wordt ook gekeken naar verhouding afstand-moeilijkheid.Hoe meer km,hoe technischer.
Dus de 30km is voor iedere biker(beginnend of ervaren) zeer goed te doen.
De 40km al wat meer single-tracks en technische hoogstandjes,maar nog goed te doen.
De 50km daarentegen heb je alles wat een mtb-ker verlangt: :bounce: dreven,single-tracks,hellingen voor op het kleinste blad,afdalingskes om 't achterwerk tegen den achterband te laten "sleiren",draaien en keren,vals platte dooddoeners,korte recuperatiestukken,enz.......alleen hebben we geen echte terrils. :cry:
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

grote plateau wrote:De 50km daarentegen heb je alles wat een mtb-ker verlangt: :bounce: dreven,single-tracks,hellingen voor op het kleinste blad,afdalingskes om 't achterwerk tegen den achterband te laten "sleiren",draaien en keren,vals platte dooddoeners,korte recuperatiestukken,enz.......alleen hebben we geen echte terrils. :cry:
Ondertussen zijn er allerlei vernieuwende technieken toegepast tijdens de moderne mountainbike sport, die geen enkele organisatie uit het oog mag verliezen...

Als daar zijn:
- Op de rug naar beneden met de bike bovenop (standje 417 uit de Kamasutra - ook gekend als "De Motor Biker")
- Koprol met bike en al (standje 769 - "De Moustache")
- Met de remmen dicht klimmen om niet achteruit te rijden (gewoon onnozel, geen nummer of naam toegekend)
- Net voor de top achteruit terug hetzelfde parcours proberen te volgen (standje 812 - "De Trakserse Route")
- Tijdens de afdaling je bike niet goed vasthouden (standjes 903 en 904 - respectievelijk "Hanzi's Luchtige Broek" en "De Vliegende Moustache")
en eentje uit de oude doos, ver voor op zijn tijd en niet te vergeten:
- Jumpen over het eerste bultje en crashen op het tweede (standje 100 - "The Fast One")

Wil de organisatie hier aub rekening mee houden en alles zodanig prepareren, zodat de moderne biker hier ook zijn sport in de meest optimale omstandigheden kan beleven?

Alvast bedankt.
muddymen
Mountainbiker

Post by muddymen »

vorige week een nieuw stuk gevonden aan mijn deur :bounce: :bounce:
hopelijk is die van jullie hand en is die terug te vinden in jullie tocht.
(zijkant brug aan de gentstraat) man man daar is werk ingestoken de max gewoon =D> =D> =P~ =P~
zitten een paar korte neepjes en vennijnige klimpjes in
hopelijk is er nog meer van dat, maar na een paar keer jullie tocht te hebben gereden zal het wel in orde zijn zoals gewoonlijk
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

muddymen wrote:vorige week een nieuw stuk gevonden aan mijn deur :bounce: :bounce:
hopelijk is die van jullie hand en is die terug te vinden in jullie tocht.
(zijkant brug aan de gentstraat) man man daar is werk ingestoken de max gewoon =D> =D> =P~ =P~
zitten een paar korte neepjes en vennijnige klimpjes in
hopelijk is er nog meer van dat, maar na een paar keer jullie tocht te hebben gereden zal het wel in orde zijn zoals gewoonlijk
Aan uw deur...dat moet dan ook bijna aan mijn deur zijn ook.

Ja,dat is ons werk geweest na het verlof.

Tipje : Je hebt twee kanten om te spelen.
De kant van voeders Haeck is de mooiste en de langste.De andere kant (inrit aan berkenhof) is makkelijker maar die bevat wel mooiste afdaling waarvoor ik speciaal een bordje heb moeten laten maken : "EXTREEM" #-o #-o
Uiteraard moet ik er hier wel aan toevoegen dat het eerste stuk enkel in de 50 zit,het tweede gedeelte zit in alle 3 de toeren maar daar zal de keuze moeten gemaakt worden tussen zeer technisch en gemakkelijk (weg).Wie toch zeer technisch verkiest moet éénmaal boven terug kiezen tussen de gemakkelijke afdaling die mits geen al te hoge snelheid meer dan te doen is en de extreme afdaling (voor de wacko's) waar enige voorzichtigheid zeker op zijn plaats is en je met de "freins" zult moeten werken.
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

veeteeteetje wrote: de extreme afdaling (voor de wacko's) waar enige voorzichtigheid zeker op zijn plaats is en je met de "freins" zult moeten werken.
Is dat de matras-afdaling?
Nelle
Mountainbiker

Post by Nelle »

Hallo iedereen
Ben al ieder jaar aanwezig geweest en ben er vandejaere terug bij.
Vanmorgen met Grote Plateau en Rolling Stone een nieuw stukje gedaan en was verschoten van het afdalinkske.
Is niet voor bangerikken want vloog bijna tegen een boom.

Groetjes en nog veel succes met de maaier.
Tronik
Mountainbiker

Post by Tronik »

Kben van Oostrozebeke,dus dit wil en ga ik zeker niet missen.

Tot gauw :-D :-D :-D

Toopn dat ni reegnt [-o<
Post Reply