28/09/08 Kessel-Lo

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
madskatingcow
Mountainbiker
Location: Scott Scale 900 RC WC N1no 2019 - Scott Spark 900 RC WC N1no 2019

Post by madskatingcow »

DT fan wrote:Wat betreft de bevoorrading, als ge hier niet content mee bent ga dan in de toekomst op gastronomisch weekend. Niemand verplicht u van groen bananen te eten. Een energiereep is rap in uw zak gestoken!!!
En alweer duikt de 'gastronomisch weekend' oneliner op. Dat is het punt niet, maar wel zich als inrichter goed organiseren. Vraag je standaard startgeld, voorzie dan ook een standaardbevoorrading die zowel de vroege als late vertrekkers dekt.

Denk dat veel TT organistoren zich in eigen voet aan het schieten zijn door Bloso routes gewoon van eigen pijlen te voorzien, gekoppeld aan povere bevoorradingen, met als gevolg meer en meer zwartrijders in de toekomst. Dan is de cirkel rond en kan de organisator alweer klagen over deze laatste.
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

fujiboy wrote:Een veel terugkomende kritiek is dat er
nogal veel de vaste bloso routes worden gevolgd,
maar het is in deze tijd heel moeilijk om
aan vergunningen te geraken,zoals bv in
Aarschot is men verplicht de bloso route te volgen
zelfs in de omgekeerde richting mag men niet fietsen.
Het gaat heel moeilijk worden om nog andere wegen
te volgen dan de vaste routes.
Verder vond ik de tocht toch niet zo slecht bij een
heerlijk weertje.
Inderdaad, als je de toertochten van onze Waalse organisaties doet en aan de inschrijvingen ziet wat voor een pak vergunningsaanvragen er daar naast het parcours allemaal hangen ... chapeau dat er nog organisaties zijn die toertochten WILLEN organiseren. #-o

Kijk hier maar:
Image
Sergeke
Mountainbiker

Post by Sergeke »

Ik zou hier ff al die zeveraars is graag op hun plaats zetten, deze tocht is schitterend georganiseerd 'twas mijn tweede deelname en wederom ENORM veel volk , Enorm goed afgepijlde tocht, ENORM goede bevoorading.WAT IN GODSNAAM MOETEN JULLIE NU NOG HEBBEN ????

Ik heb al andere tochten gereden die veel minder waren hoor .... en ocharm wat speelt het een rol dat er 50 ipv 55 op de teller staat , of 38 ipv 40 ?? is dat dan zo belangrijk ??
Ik heb tocht van 25 gedaan en er stonden 25.2 op de teller,moet ik nu ook van kl**ten maken ?? ale dan verdomde organisatie hoe komt het verdomme dat ik 200m tever heb moeten rijden ...??? :-D 8) :lol: :drunk:

Ik kan maar 1 ding zeggen dit is een , om het op zijn Eddy Wally's te zeggen:"GEWEEEEEEELDIGE TOCHT !!!!!"

Keep on this good work !!!!
Cu next year !!

Grtn
Serge
Fred83
Mountainbiker

Post by Fred83 »

Sergeke wrote:Ik zou hier ff al die zeveraars is graag op hun plaats zetten, deze tocht is schitterend georganiseerd
ocharm wat speelt het een rol dat er 50 ipv 55 op de teller staat , of 38 ipv 40 ?? is dat dan zo belangrijk ??
Ik heb tocht van 25 gedaan en er stonden 25.2 op de teller,moet ik nu ook van kl**ten maken ?? ale dan verdomde organisatie hoe komt het verdomme dat ik 200m tever heb moeten rijden ...??? :-D 8) :lol: :drunk:

Grtn
Serge
Ik geef u gelijk, wie lult er nu over enkele kilometers meer of minder, ik lees dit hier regelmatig en heb altijd in mezelf gedacht ....waar die zich toch druk in maken.

Daarom dat ik hier ook niet zoveel meer op het forum kom, er zitter er hier veel dat in hun leven nog ni veel hebben meegemaakt. Daarom dat ze dan over zulke prutsen beginnen te zeveren.

Voor mij wat meer of minder kilometers maakt me niet uit, een deel of niet van een bloso route eveneens niet.

Weet ge, den dag van vandaag zijn veel mensen op het minste aan het zagen en klagen, en dit op alle vlakken.

Ik ben al tevreden dat er tenminste nog mensen zijn die deze tijd de handen in elkaar steken om zulke tochten te organiseren. En als iedereen zou beginnen zeiken over, ik heb 2km te weinig of teveel, en t'is maar te doen om geld in hunne zak te steken want ze gebruiken stukke van de bloso routes etc...dan kan het zijn dat er binnen enkele jaren geen of nog maar weinigen zullen zijn die een tocht zullen organiseren want daar komt veel meer bij kijken dan men wel denkt.

Aan hen die tourtochten organiseren een dikke proficiat, zelf is het niet echt perfect maar allesinds beter dan alleen of met enkele je eigen tochtje te rijden.
Wicked_Uncle_Ernie
Mountainbiker

Post by Wicked_Uncle_Ernie »

Gisteren gestart voor de 55 km en zeer tevreden naar huis gekeerd.
Knappe tocht in schitterend nazomerweer.

Het parcours was best plezant, ook al zat er regelmatig een bloso-stuk in. Zeker de eerste 25 km waren knap.

Afpijling dik in orde, bevoorading ook in orde, parking en inschrijvingen ook.
Enig minpuntje: Een pijl met opschrift "MTB" aan de afrit van de autostrade had wel handig geweest voor de mensen zonder GPS :-D

Kortom, een plezante voormiddag gehad in een schitterende bike-omgeving. Meer moet da ni zijn !

Onze voorzitter heeft zich weer kunnen uitleven met zijn camera, en het filmpje is te zien op http://www.mtbteammargi.tk

Onderweg stond er iemand foto's te nemen. Iemand enig idee waar deze te bekijken zijn?
phille
Mountainbiker

Post by phille »

Fred83 wrote: Ik geef u gelijk, wie lult er nu over enkele kilometers meer of minder, ik lees dit hier regelmatig en heb altijd in mezelf gedacht ....waar die zich toch druk in maken.
Fred, als je iets aankondigd kondig dan waarheden aan

stel dat je een tocht doet van 50km die er 55 blijken te zijn en je rijd die uit, YEAH voortzelfde geld meer en langer ! Ikke ook favoriet
Maar stel dat je op km 48 pech hebt en zegt foert ik doe nog "effe" die 2km te voet, amaaaaaaaaaaaai goei wandelingske dan he, en dan nog een bloso wandeling :-)
Da ze er ne km naast zitten tja nobody's perfect ...

Bij ons in de club is er ene die het toch de laatste jaren keer op keer zegt dat de TT van Kessel-lo elk jaar meer van zijn pluimen aant verschieten is, maar we gaan toch steeds met plezier heen
tabias
Mountainbiker

Post by tabias »

ben zelf ook geweest, qua bepijling, bevoorrading & na de rit was het dik in orde. De rit zelf was of steenslagwegen, veldwegen, asfalt of kasseien. Niet bepaalt mijn favoriete ondergronden maarja.
Fred83
Mountainbiker

Post by Fred83 »

phille wrote:
Fred83 wrote: Ik geef u gelijk, wie lult er nu over enkele kilometers meer of minder, ik lees dit hier regelmatig en heb altijd in mezelf gedacht ....waar die zich toch druk in maken.
Fred, als je iets aankondigd kondig dan waarheden aan
Ik heb hier niets aangekondigd, waarschijnlijk bedoel je zij die iets organiseren of vergis ik mij ?
phille wrote:stel dat je een tocht doet van 50km die er 55 blijken te zijn en je rijd die uit, YEAH voortzelfde geld meer en langer ! Ikke ook favoriet
Maar stel dat je op km 48 pech hebt en zegt foert ik doe nog "effe" die 2km te voet, amaaaaaaaaaaaai goei wandelingske dan he, en dan nog een bloso wandeling :-)
Da ze er ne km naast zitten tja nobody's perfect ...

Bij ons in de club is er ene die het toch de laatste jaren keer op keer zegt dat de TT van Kessel-lo elk jaar meer van zijn pluimen aant verschieten is, maar we gaan toch steeds met plezier heen
Dus indien er iemand in Kessel-lo op 48km pech zou hebben en 7 km te voet had moeten doen kwam er dan weeral beter vanaf. Ge moet het altijd positief bekijken hé :wink:

Wat betreft dat Kessel-lo haar pluimen aan het verschieten is daar maak ik geen oordeel over.
Ik geef wel toe dat er toertochten zijn dat niet altijd al even goed zijn georganiseerd. Toch maak ik me daar nooit druk in, heb zelf ooit eens met enkele andere bikers enkele kilometers verkeerd gereden, dit door slechte afpijling. Ik vond het zelf grappig en maakte het alleen maar een beetje avontuurlijker.

Zo heeft iedereen wel zijn karakter en begrijp me niet verkeerd, iedereen hier heeft recht op eigen mening. Het is niet omdat er zijn dat lullen over kilometers te weinig of te veel etc….dat ik hen afbreek hé.

Weet je wat ik denk, dat ze hier beter een extra topic zouden openen waar je aan de hand van enkele vragen je beoordeling van een toertocht kan aanvinken,

Bv : over de afpijling : zeer slecht – slecht – goed – zeer goed – geen mening
En dit zoo ver een aantal belangrijke aspecten van een tourtocht. Zo komen er minder discussies op het forum, is elke toertocht kwa kwaliteiten zeer overzichtelijk en kunnen de organisatoren zeer makkelijk hun min punten bekijken zodat ze deze tegen volgende keer kunnen verbeteren.
chuck
Mountainbiker

Post by chuck »

Fred83 wrote:
Weet je wat ik denk, dat ze hier beter een extra topic zouden openen waar je aan de hand van enkele vragen je beoordeling van een toertocht kan aanvinken,

En dit zoo ver een aantal belangrijke aspecten van een tourtocht. Zo komen er minder discussies op het forum, is elke toertocht kwa kwaliteiten zeer overzichtelijk en kunnen de organisatoren zeer makkelijk hun min punten bekijken zodat ze deze tegen volgende keer kunnen verbeteren.
Dat hebben we al gehad en dat werd vakkundig gebruikt-misbruikt-verkracht om de eigen TT wat in de verf te zetten en de anderen af te kraken. Het was wel een overall quotering, niet per onderdeel.
CU
Fred83
Mountainbiker

Post by Fred83 »

chuck wrote:
Fred83 wrote:

Dat hebben we al gehad en dat werd vakkundig gebruikt-misbruikt-verkracht om de eigen TT wat in de verf te zetten en de anderen af te kraken. Het was wel een overall quotering, niet per onderdeel.
CU
Wist ik niet dat ze dat al hebben gehad, dacht thans dat dit een oplossing zou kunnen zijn want je kan tenslotte met je pc maar 1 keer stemmen (doen via ip off mac adres (denk wel dat dit mogelijk is en niet mits een cookie want das wissen en weer stemmen). Op die manier is het toch niet makkelijk het systeem te verkrachten, allé denk ik toch..

En enkel de belangrijkste aspecten in aanmerking nemen.

Ook dacht ik dat het makkelijker zou zijn om de beoordeling van een tourtocht te bekijken, nu moet je heel het topic lezen. Dan niet meer en zou direct meer overzicht brengen over een tourtocht.

Voor mij part mogen de moderators er nog eens over nadenken zulk topic in te lassen, dus een poll met enkele vragen en dit over elke toertocht.
Post Reply