strandrace OOSTENDE : 19 oktober 2008

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
raceface
Mountainbiker
Location: granville mahone ml beachbike, granville pulse-sid-full xt, yaabaa 499 trialbike

Post by raceface »

polletje wrote:
Van Hoey Gert wrote:Ik schat dat we 80 à 90 golfbrekers moeten doen, dat zal wegen op het einde om telkens weer te versnellen erna.
denk toch iets minder hoor
pakt iets van een 50 tal
net google earth eens bekeken en kmoet zeggen die 80 a 90 da klopt dus wel degelijk tenminste als je de 70km doet :d
het wordt afzien :d

grtzz bram
robin
Mountainbiker

Post by robin »

raceface wrote:
polletje wrote:
Van Hoey Gert wrote:Ik schat dat we 80 à 90 golfbrekers moeten doen, dat zal wegen op het einde om telkens weer te versnellen erna.
denk toch iets minder hoor
pakt iets van een 50 tal
net google earth eens bekeken en kmoet zeggen die 80 a 90 da klopt dus wel degelijk tenminste als je de 70km doet :d
het wordt afzien :d

grtzz bram
](*,) nice
AMG
Mountainbiker
Location: CUBE ltd TEAM is GESTOLEN, CUBE REACTION, COLNAGO Cross World Cup, CANNONDALE FLASH 1, THOMPSON

Post by AMG »

Ik doe ook mee voor de eerste maal in m'n nog maar prille mtb-leven.
Heb bewust gekozen om niet teveel hooi op m'n vork te nemen en voor de 34 te kiezen ipv de 70. Zondag ga ik waarschijnlijk naar 't zeetje wat trainen en wat wennen aan die stranbanden, hopelijk valt het mee. [-o<
robin
Mountainbiker

Post by robin »

AMG wrote:Ik doe ook mee voor de eerste maal in m'n nog maar prille mtb-leven.
Heb bewust gekozen om niet teveel hooi op m'n vork te nemen en voor de 34 te kiezen ipv de 70. Zondag ga ik waarschijnlijk naar 't zeetje wat trainen en wat wennen aan die stranbanden, hopelijk valt het mee. [-o<
zeker en vast
Kanimanilski
Mountainbiker

Post by Kanimanilski »

AMG wrote:Ik doe ook mee voor de eerste maal in m'n nog maar prille mtb-leven.
Ik ga dus zaterdag voor de eerste maal. Dan ook meteen zien als ik niet beter een set buitenbanden koop met minder profiel :p

Veel succes! ik ben al blij dat ik niet de enige ben.
Feysie
Mountainbiker

Post by Feysie »

No worries, ik had ook geschrokken van al die UCI-nummers op de startlijst. :roll:
De laatste keer dat ik op m'n MTB zat was op 15/08 in Poperinge. Daar trapte ik af en toe eens door m'n naaf en toen dacht ik dat dit het ideale moment was om voor de eerste keer in m'n leven een strandrace te rijden. De wieltjes moeten toch vervangen worden. Maar als ik hoor dat er zoveel golfbrekers zijn hoop ik toch dat ik niet doorschiet. :-?

Dus : ik ben niet voorbereid, heb geen beachbanden en een onbetrouwbare bike maar wel enorm veel goesting!
Ik ga voor de voorlaatste plaats op de 34 km. (o)
The Raceface
Mountainbiker

Post by The Raceface »

Laat uwen kop niet zot maken door die beachbanden. Ik heb toch al een redelijk aantal beachraces gereden (mijn eerste wedstrijd was in 1999 in De Panne) en heb er gereden met en zonder beachbanden. Mijn vaststelling is dat beachbanden die niet direct voordeel bieden. Trouwens de laatste 2 jaar heb ik altijd zonder gereden. Men een band met weinig profiel geraak je ook al ver. Het enige voordeel die je moet hebben, is de techniek om door het zand te ploegen en zeer zeer zeer hard en lang kunnen stoempen. Dat geraak je al zeer ver.
Ik rij nu vooraan met een Schwalbe Fast Fred en achteraan een Hutchinson Python. Beide in 2.O en gezien ik tubeless rij, kan ik met een zeer lage bandendruk (2bar) rijden. Deze combinatie bevalt mij zeer goed.
Feysie
Mountainbiker

Post by Feysie »

The Raceface wrote:Laat uwen kop niet zot maken door die beachbanden. Ik heb toch al een redelijk aantal beachraces gereden (mijn eerste wedstrijd was in 1999 in De Panne) en heb er gereden met en zonder beachbanden. Mijn vaststelling is dat beachbanden die niet direct voordeel bieden. Trouwens de laatste 2 jaar heb ik altijd zonder gereden. Men een band met weinig profiel geraak je ook al ver. Het enige voordeel die je moet hebben, is de techniek om door het zand te ploegen en zeer zeer zeer hard en lang kunnen stoempen. Dat geraak je al zeer ver.
Ik rij nu vooraan met een Schwalbe Fast Fred en achteraan een Hutchinson Python. Beide in 2.O en gezien ik tubeless rij, kan ik met een zeer lage bandendruk (2bar) rijden. Deze combinatie bevalt mij zeer goed.
Hoeveel druk zou je op gewone banden (met binnenbandjes) steken? Ik weeg wel 85kg en zou niet graag plat rijden op één van die golfbrekers...
The Raceface
Mountainbiker

Post by The Raceface »

Van die bandendruk, ik zou zeggen dat je zelf aanvoelen met welke druk je het gemakkelijkst kan rijden en goed vooruit komt. Er zijn er die zeggen 2,5 bar of zelfs minder. Maar mijn principe is, neem druk waarmee je gemakkelijk kan rijden
robin
Mountainbiker

Post by robin »

The Raceface wrote:Van die bandendruk, ik zou zeggen dat je zelf aanvoelen met welke druk je het gemakkelijkst kan rijden en goed vooruit komt. Er zijn er die zeggen 2,5 bar of zelfs minder. Maar mijn principe is, neem druk waarmee je gemakkelijk kan rijden
2,5 bar is veel teveel,

ik weeg 80kg en rij met een druk van minder dan 2,0 bar,

meestal ergens rond 1,8 -1,9 bar
Post Reply