route gert g'bergen pics p8,10,15,37 film p27 nxt 10.1.2010

Ben je van plan een route rijden? Problemen gehad met de bewegwijzering? Wat is de moeilijkheidsgraad van het parcours? Hoe ligt de route er bij na regenval?
Post Reply
MC Anthony
Mountainbiker

Post by MC Anthony »

zoals jullie hier vertellen, krijg ik er nog meer zin in ! Ik zal ook present zijn !
s-biker gert
Mountainbiker
Location: S-works epic 2018, Scott scale RC 29, Specialized s-works HT

Post by s-biker gert »

Massini wrote:Zit er nog stukje Pollare tussen ook of is het dan te ver uitgeweken van de route ?? daar zijn ook enkele serieuze kuitenbijters bij.

Massini 8)
Er is mogelijkheid om tot daar te gaan maar dan zijn we verplicht om er wat meer asfalt in te steken, ga je door tot in neigem(bos) dan kan je der een toerken van 100 tal km van maken maar dat zal voor later eens zijn, 'k ga het wel al eens uittekenen op google earth om te zien aan hoeveel km we juist komen dan
s-biker gert
Mountainbiker

Post by s-biker gert »

s-biker gert wrote:
Massini wrote:Zit er nog stukje Pollare tussen ook of is het dan te ver uitgeweken van de route ?? daar zijn ook enkele serieuze kuitenbijters bij.

Massini 8)
Er is mogelijkheid om tot daar te gaan maar dan zijn we verplicht om er wat meer asfalt in te steken, ga je door tot in neigem(bos) dan kan je der een toerken van 100 tal km van maken maar dat zal voor later eens zijn, 'k ga het wel al eens uittekenen op google earth om te zien aan hoeveel km we juist komen dan
Net nog een bijkomende lus bijgetekend en kwam nog eens uit op een 44 km extra, deze vertrok vanuit zandbergen zo verder naar pollare, naar denderwindeke, neigem ,terug naar denderwindeke, dan naar nieuwenhove,congoberg, galmaarden, waarbeke, terug naar nieuwenhove, afdaling naar pollare en zo via dender terug naar zandbergen.
k'Zal binnenkort deze lus eens doen, dan weten we de hoogtemeters ook
ff rekenen en we komen dan op een totaal van +/- 110km #-o
Dat zal eens voor volgend jaar zijn denk ik :oops:

PS Iemand een idee hoe je getekende tracks op google earth kan opslaan want deze worden telkens gewist als ik kies voor bestand opslaan?
MaC'Red
Mountainbiker

Post by MaC'Red »

amaai das al een regiotour op zijn eigen dat ge hebt gemaakt.

Ik wist niet eens dat ge dan kon via google earth #-o , route you ken ik maar er is daar ook wat veranderd zodat ge de veldbanen niet meer kunt aanstippen als trackpoint of heb ik daar ook iets over het hoofd gezien ??

Massini 8)
duvalleken
Mountainbiker

Post by duvalleken »

Morgen ga ik op bezoek bij mijn broer in Geraardsbergen.
Ik neem de mtb mee om de plaatselijke bloso route eens te rijden.
Zijn er soms nog dingen die ik moet weten en/of welke lussen ik best rij of niet rij.
En is de bepijling wat goed.
Ik zie dat jullie hier kenners zijn van de streek vandaar mijn vraag.

Groeten
s-biker gert
Mountainbiker

Post by s-biker gert »

duvalleken wrote:Morgen ga ik op bezoek bij mijn broer in Geraardsbergen.
Ik neem de mtb mee om de plaatselijke bloso route eens te rijden.
Zijn er soms nog dingen die ik moet weten en/of welke lussen ik best rij of niet rij.
En is de bepijling wat goed.
Ik zie dat jullie hier kenners zijn van de streek vandaar mijn vraag.

Groeten
Over de bepeiling kan ik niet veel zeggen omdat ik er nooit echt op let, er zou naar het schijnt niet veel stoef op zijn.
Een paar stukjes zou ik wel aanraden om deze erbij te pakken zoals:
*Na de muur komt ge op een druk kruispunt (zonnebloemstraat), ipv hier rechtdoor te gaan zou ik rechts afslaan en dan na een 30 tal meter links de smelterijweg nemen (leuke afdaling maar ietwat gevaarlijk), dan kom je op de brusselstraat, hier rechts af en 200 m verder terug links, na de eerste bocht rechts na 20 m direct links af en zo kom je terug uit op het BLOSO traject aan de kerk van onkerzele.

*Na de afdaling (200 m) achter de kerk van onkerzele ipv rechtdoor ga je achter het huis linksaf (opgelet voor dikke steen in afdaling) en dit blijf je altijd maar volgen (+/- 2km) tot je terug boven op de zonnebloemstraat uitkomt (aan shoppingcenter), hier draai je rechtsaf naar beneden, rotonde oversteken en dan eerste straat rechts af, na 500 m aan de maïs begint een veldweg die je via de spoorweg terug in schendelbeke tot aan het BLOSO parcour brengt (aan de overweg)

Zo dit zijn al een paar alternatiefjes, als je der nog meer wil weten moet je deze topic maar een beetje volgen, regelmatig spreken we af om in g'bergen wa rond te toeren
Volgende afspraak is 3 augustus
duvalleken
Mountainbiker

Post by duvalleken »

Oke bedankt.
duvalleken
Mountainbiker

Post by duvalleken »

Dus vandaag de groene + de blauwe lus gereden.
2 keer verkeerd gereden maar toch terug goedgekomen en op het laatste ineens geen bordjes meer of misschien 1 gemist en dan maar langs de gewone weg terug gebold.
Ook nog eens met de fiets over 1 van die pijpleidingen moeten klauteren die ze daar volop aan het aanleggen zijn.

Besluit:
Bordjes : slecht (en op sommige plaatsen hangen er wel genoeg als het rechtdoor is maar als je van richting moet veranderen dan zijn ze ineens verdwenen)

Fungehalte: slecht (buiten de muur en den bosberg ,zat er heel veel asfalt in en is de naam "mtb route" niet waardig.

Kan geloven dat er uit de streek meer te halen valt maar dit hebben ze bij bloso blijkbaar in dit geval niet begrepen.
MC Jo
Mountainbiker
Location: GT Zaskar 100 9R; Scott Spark 720; Merida Scultura 400 disc;

Post by MC Jo »

Zondag 3 augustus wil ik ook wel mee gaan. En misschien komt mijn bikepartner mee. Is dat OK?
s-biker gert
Mountainbiker

Post by s-biker gert »

Mountain challenger wrote:Zondag 3 augustus wil ik ook wel mee gaan. En misschien komt mijn bikepartner mee. Is dat OK?
Natuurlijk iedereen mag mee, jong oud snel traag lelijk schoon(hoe meer hoe liever) bruin wit christenen moslims hindoes gewervelde en ongewervelde diersoorten zelfs el raton mag mee :wink:
Post Reply