Knappe toertocht, eerst aan de 75 begonnen maar wegens familiaal kermis tijdgebrek toch maar de 57 genomen. Traag gestart maar toch nog afgesloten op een gemiddelde van 18,4km/u.
De modder en de singles naar boven zijn en blijven de dooddoendertjes in deze tocht. En elk jaar vinden ze toch nog wel een wegske waar nog geen kat is gepasseerd.
Veu de rest: groeten aan Theo en Tom. Ik heb ulle niet gezien maar weet dat ik er toch was.
Mojo
13/07/2008 - Asse
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Schoupabiker
- Mountainbiker
- Location: Klein Pulse Pro en Cannondale Scalpel 68, Cannondale Rize en Cannondale Scalpel'21 - MSC Zion Tandem
TOCH EEN MIN
Post by Schoupabiker »
Mannen,
Vanmorgen noch wat ziekjes vertrokken, ik was voor de 75 km gekomen, maar na enige km's dacht ik dat haal ik nooit en was van plan de 57 te gaan rijden.
Maar na 30 km kwam ik er helemaal door.
Ik heb de 75 dan maar gerold met een gem. van 19,44 km/u (dus zo slecht ging het allemaal niet)
Het parkoers was gevarieerd en zat vol singletracks (moet iets voor Madrista zijn) Het stuk in het bos viel met mijn bandjes niet mee, maar was wel knap en nieuw voor mij. Goed gedaan en zeer goed afgepijld.
Ik moet hier toch een paar minpuntjes aanhalen van deze tocht.
Ik ben om 10u20 vertrokken en bij de eerste bevoorrading was nagenoeg alles weg. Vermits er na mij nog een 15 tal mannen aankwamen hebben ze uit de cammionnetjes nog wat aquarius, appelsienen en cake gehaald,
geen 3e bevoorrading meer gezien (gesloten poort) en fietske kuisen was er op het einde ook niet meer bij, alles was reeds weg.
En dan was ik niet de laatste ... spijtig
Vanmorgen noch wat ziekjes vertrokken, ik was voor de 75 km gekomen, maar na enige km's dacht ik dat haal ik nooit en was van plan de 57 te gaan rijden.
Maar na 30 km kwam ik er helemaal door.
Ik heb de 75 dan maar gerold met een gem. van 19,44 km/u (dus zo slecht ging het allemaal niet)
Het parkoers was gevarieerd en zat vol singletracks (moet iets voor Madrista zijn) Het stuk in het bos viel met mijn bandjes niet mee, maar was wel knap en nieuw voor mij. Goed gedaan en zeer goed afgepijld.
Ik moet hier toch een paar minpuntjes aanhalen van deze tocht.
Ik ben om 10u20 vertrokken en bij de eerste bevoorrading was nagenoeg alles weg. Vermits er na mij nog een 15 tal mannen aankwamen hebben ze uit de cammionnetjes nog wat aquarius, appelsienen en cake gehaald,
geen 3e bevoorrading meer gezien (gesloten poort) en fietske kuisen was er op het einde ook niet meer bij, alles was reeds weg.
En dan was ik niet de laatste ... spijtig
Al een paar ritten hier in de buurt gereden, dus wist wel ongeveer wat ik kon verwachten, het is een mooie streek om te biken en we hebben dan ook een dito tocht gekregen.
Ondanks de voor mij zeer duidelijke pijlen er toch weer in geslaagd een pijltje te missen en zo enkele km. meer te doen
want het is toch zo plezant als ge bergaf gaat maar het terug keren soms wat minder
De 2 bevoorradingen waren tip-top in orde met veel keuze en de watermeloen smaakte dan ook voortreffelijk.
Vertrokken voor de 75km. maar na de 2de bevoorrading de 57km gevolgd begon er een beetje door te zitten en moest nog met de fiets terug naar huis 40km. en had de wind meestal in het nadeel zodat ik blij was thuis te zijn en onder de douche kon.
Toch eerst nog een blonde Affligem gedronken voor het naar huis rijden en het was gezellig druk op het voetbalveld. Mijn 1ste verlofdag was bij deze dus geslaagd dankzij de Hopduivels
Ondanks de voor mij zeer duidelijke pijlen er toch weer in geslaagd een pijltje te missen en zo enkele km. meer te doen
De 2 bevoorradingen waren tip-top in orde met veel keuze en de watermeloen smaakte dan ook voortreffelijk.
Vertrokken voor de 75km. maar na de 2de bevoorrading de 57km gevolgd begon er een beetje door te zitten en moest nog met de fiets terug naar huis 40km. en had de wind meestal in het nadeel zodat ik blij was thuis te zijn en onder de douche kon.
Toch eerst nog een blonde Affligem gedronken voor het naar huis rijden en het was gezellig druk op het voetbalveld. Mijn 1ste verlofdag was bij deze dus geslaagd dankzij de Hopduivels
-
levensgenieter
- Mountainbiker
Post by levensgenieter »
Op aanraden van één van onze leden, afgezakt met 4 man uit West-Vlaanderen naar deze toertocht in een voor ons onbekende streek. We moeten zeggen, we hebben er geen spijt van gehad, en dat op nog geen uur rijden van bij ons. Prachtige tocht met veel afwisseling, overal vlot berijdbaar en hier en daar een technisch stukske. Heel veel off-road doorheen een heuvelend landschap en een prima organistie. Gekomen voor de 75 km en die dan probleemloos uitgereden. Proficiat Hopduvels, we komen zeker nog eens terug.
Groeties.
Iemand een idee van de hoogtemeters op de langste afstand?
Groeties.
Iemand een idee van de hoogtemeters op de langste afstand?
-
DERAILLEURKE
- Mountainbiker
Post by DERAILLEURKE »
Ik had het wel al gezen Chriske thx:)Chriske wrote:Iemand een idee van de hoogtemeters op de langste afstand?
73 km, 900 hm met 3 bevoorradingen (niet voor watjes )
54 km,550 hm met 2 bevoorradingen
28.5 km, 350 hm met 1 bevoorrading.
Maar hierboven lees ik 770hm op de 57km hoeveel waren er dan op 73km?
Hun berekeningen zijn dan niet juist.
- nameeb
- Mountainbiker
- Location: Kona , Epic S Works , Carbon Lefty Dirty Harry 29er
Gisteren maar met 4 Greenbikers afgezakt naar Asse , de rest vertrok op vakantie , was op vakantie of kwam terug van vakantie . Omdat we hier jaarlijks langskomen kozen we voor de 75 . Geen spijt van gehad . Verrassingen waren er voor ons niet bij maar bij deze tocht is het eerder een voordeel als je de streek goed kent . Je kan anticiperen op lastige of steile stukken en zo vermijden dat je van de fiets moet . In een streek als deze worden veel tochten georganiseerd en de Hopduvels onderscheiden zich door optimaal gebruik van de mogelijkheden , prima bevoorradingen en een puike afspuitstand . Voor de statistieken : onze gemiddelde leeftijd was zondag 44.5 de gemiddelde snelheid 18.6 . We streven naar het omgekeerde . Tot deze winter . [-o< [-o< [-o<