een helmke is altijd goed volgens mij, het zal nooit een nadeel hebben, bij een gordel kan je vb in je auto blijve zitten zodat je klem raakt, met een helm kan je volgens mij nix van nadeel oplopen.
grz
D'r kan een wesp in vliegen en in uw koppeke steken omdat em kwaadviperke wrote:nie akkoord![]()
een helmke is altijd goed volgens mij, het zal nooit een nadeel hebben, bij een gordel kan je vb in je auto blijve zitten zodat je klem raakt, met een helm kan je volgens mij nix van nadeel oplopen.
grz
Post by Guest »
jump van 5meter hoogVan Cot wrote:ik ben ene keer blij geweest dat ik hem niet ophad, was met mijne vorige bike die uiteenvloog tijdens een jump van 5 meter hoog, ik ben toen tege volle snelheid tege de grond gegaan, in de vlugt me zo gelegd dat ik op mijne buik kon schuiven, en toen ik op de grond lag lagen mijne kilometric recht voor mij en daarin zag ik een weerspiegeling van mijn hoofd en net aan de zijkant zak ik een puntje van mijne bike da recht op mij afgevlogen kwam, en daardoor had ik direct de reactie van weg te rollen, anders had ik hem op mijne rug gekregen omdat de helm dan net op dat puntje van de weerspiegeling zat en wss gebroken dan want nadat die bike op die plaatst de grond raakte is hij nog 15 meter verder gevlogen en gestuiterd.
Nu was ik er vanafgekomen met een schaafwond aan mijne arm en aan mijn heup. De bike heb ik nog wat kunnen fixen, maar dan toch thuisgelaten nadat er kort daarna iets uit mijne trapas wegvloog, dan de zomer doorgedaan met de ex-bike van mijne nonkel (gazelle) en wegens metaalmoeheid van dat kader mijne scott gekocht.
Over gordel in de auto kan ik ook een ding zeggen, 2 collega's van mijne pa hebben op de autostrade eens een botsing met ne spookrijder die heel snel reed (zelfmoordpoging) gehad, ene had zijne gordel aan, de andere niet, de auto was met die crash volledig dichtgeplooid, die met de gordel bleef tijdens de botsing in de auto en was letterijk spijs na die botsing, de andere zonder gordel is door de voorruit gevlogen en een gebroken arm, been, gescheurde lip en wat schaafwonden aan overgehouden. Is de gordel dan altijd veilig???