22/06/2008 Kluisbergen - On2Wheels

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Post Reply
Fritsie
Mountainbiker

Post by Fritsie »

'k Ga toch proberen om af te komen voor de 40 km. Is dit parcours ook de moeite (veel off-road, bos,...)? Omstreeks 11 uur moet ik zeker terug thuis zijn.
@Moustache
Ik vrees dat mijn schoolloopbaan nog minstens een tiental jaar zal duren. Altijd maar blijven overzitten en ik doe nochtans mijn best. #-o
veeteeteetje
Kerstman

Post by veeteeteetje »

Ebbor wrote:Zondag met parcourbouwer Jodelaietie de laatste 40 km gereden van de 80 km en ik moet toegeven dat ik onder de indruk ben .Waar hij al die onbekende paadjes (sommige privé) heeft gevonden weet ik niet .
Het wordt zeker een spetterende editie
!
Tja, Ebbor,

Zijn ervaring met de Franse tt's begint zijn vruchten af te werpen,zeker. :-D :-D :wink:

In ieder geval,ik zit al te =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ =P~ :bounce: :bounce:
jootje
Mountainbiker

Post by jootje »

vannoli wrote:aanwezig voor de 80km

Herdersmarathon de 85gedaan dus als ze zeggen dat minder moeilijk is

Klimmen doe ik het liefst ,afzien :lol:
Pas toch maar op met die vergelijkingen... Als het weer en de ondergrond zo perfect zijn als op de herdermarathon mag die 80 geen probleem zijn.
Enkele stevige regenbuien kunnen de omgeving van Patersberg ed omvormen in stroken waar je verdomd hard moet duwen om te blijven vooruit gaan.

Zelf zou ik ook graag de 80 rijden. 8 uur starten is wel een beetje laat: 'k moet ten laatste om 13 uur op een geboortereceptie staan #-o , en rekening houdend met het legendarisch tijdsverlet vd Herders op de bevoorradingen zal dit niet eenvoudig worden...

@ Jodelaietie: hoe dicht bij het einde kan je nog beslissen om in te korten?? Vorig jaar was er op het einde nog een extra lus van 7 km...
sliekske
Mountainbiker

Post by sliekske »

Ons Jodelaietje weet wat hij wil,
En wat wij willen :bounce: :bounce: :bounce:
En das meer dan enkel ne goeie leffe :wink:
vannoli
Mountainbiker
Location: Specialized S-Works 29er &Niner Sir 9 & Ridley Noah

Post by vannoli »

rustig aan beginnen en moet wel lukken zelfs met veel modder

Op herdersmarathon van int begin beetje te snel en tegen de 60km begon licht uit te gaan maar efkes rustig en toch de 85km gehaald

dus nu verstand gebruiken en rustig beginnen
Christ D.
Mountainbiker

Post by Christ D. »

Ik heriner mij deze in 2005,dacht ik,gereden onder een loden zon :bounce:
Hopelijk weer van da...Schoon parcour,zoals altijd en ze beloven dat het nog beter wordt!!Normaal van de partij.
jodelaietie
Mountainbiker
Location: blackie voor te tsjolen,scott rc alst rap moe gaan, trek voor de bakker

Post by jodelaietie »

Een klein beetje parcoursnieuws maar heel veel ga ik hier niet verklappen.
De verkenners vinden hem mooier dan vorige jaren en het waren allemaal mensen van de streek. Alle afstanden blijven voor >90% op grondgebied Kluisbergen (als ik Kluisbergen ook in het Frans vertaal). Je bent dus nooit ver van de meet in vogelvlucht.
Toch wat info ivm een aantal vragen wat praktisch kan zijn bij keuze afstand:
1ste bevoorrading na : 18,5km
2de bevoorrading na : 41km
3de bevoorrading na : 62km
Splitsing tussen 60km en 80km zit net na de 2de bevoorrading na 41km waar de 80km een extra lus maakt van zo'n goeie 20km om dan weer samen te komen met de 60km. Een afstand ertussen kan je niet maken.
Vele denken dat het hier een overrompeling is van het volk , maar de laatste 3jaar hebben we telkens rond de 1000 bikers, vele TT hebben er meer (vooral in de winter). Over 80km parcours moet dit te doen zijn.
Voor ons is dit meer dan genoeg en bewust wordt er weinig publiciteit gemaakt. (enkele folderkes tijdens de laatste TT die ik gereden heb, elk een bord in onzen hof,en natuurlijk als forumbiker moet ik mijn medebikers wat informeren en soigneren :wink: ).
Ergens volgende week zal ik nog een hoogteprofieleke posten maar de hm zijn in lijn van de vorige jaren zelfs ietskes meer maar een vlakke aanloop blijft behouden.
En nu heb ik beloofd aan mijn vrouw eerst onze pelouse af te rijden vooraleer een andere de zijne.
moonrider
Mountainbiker

Post by moonrider »

Voor het 3e jaar op rij wil ik deze zeker niet missen !
Schitterende tocht in onze achter-achtertuin en altijd heel leuk om daar te biken ( het verveelt nooit ) .
En dat we achteraf weer Groten Dust gaan hebben staat als een fles eeuh paal boven water :wink:

Groeten

Moonie
Mister T.
Mountainbiker

Post by Mister T. »

vreed spijtig dat deze telkens samenvalt met RdhF :(
had er nochtans graag bijgeweest...

Ah, 't kan niet ieder weekend kermis zijn hé!
Veel succes aan de organisatoren en 't amusement aan de deelnemers!
katrien20
Mountainbiker

Post by katrien20 »

Ik zal er terug bijzijn, maar hopelijk met betere benen dan vorig jaar!
Mijn doelstelling was om de grote rit af te haspelen, maar toegekomen met 53 km op te teller en stikkapot!
Degenen die denken dat deze toertocht veel minder zwaar is dan de 85 km in Maarkedal... #-o

Tot dan!!! :bounce:
Post Reply