volledig rookverbod in de horeca

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Post Reply
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

fredje_76 wrote:
freezy wrote:Dan nodig ik u uit om eens te komen kijken! Die rookvrijve ruimte (met apare luchtverversing) is al meer dan 25 jaar in ons café. :wink: Helaas zie ik in u iemand die niet voor discussie te vinden is... Dus trek ik bij deze mijn uitnodiging weer in.
Dan toch niet zo gastvrij ? Of bang dat ik gelijk ga krijgen ? :P
Goh, ik verwelkom iedereen met een glimlach...
Ik weet dat onze zaak uitgerust is voor zowel roker als niet-rokers en dat ze geen last hebben van mekaar. Van de mening van 1 persoon lig ik dus heus niet wakker.
Daan18
Mountainbiker
Location: Cube reaction Silver 2006 Reba race X0 gripshift Juicy 7

Post by Daan18 »

fredje_76 wrote:
Daan18 wrote:...of kunnen we niet meer voor onszelf denken ??
...
Van een asociale regel gesproken!! Als we een beetje zoeken vinden we bij iedereen wel iets hoor...
Asociale regel ? Volgens mij zijn en blijven de rokers de meest asocialen die er zijn. Laat ze thuis, binnen, roken en het probleem is ook opgelost ! :wink:
Ik had het over die regel e slimmen #-o
Stel: Je bent op stap met zowel rokers als niet rokers; kies je voor rookvrij dan staan de paffers buiten en omgekeerd (dus rokerskot) dan willen de niet rokers niet naar binnen dus asociaal...gezellig he?!

...en als we dan toch bezig zijn stop dan maar met ademen als je door brussel of een andere grootstad rijdt, laat je auto thuis(als je'r een hebt),stop met BBQ'en laat geen Tatoos zetten want wederom schadelijk en zo kan ik nog even door gaan bla bla bla

tgaat een leuk saai steriel leventje worden hoor!!

Geniet ervan!
fredje_76
Mountainbiker

Post by fredje_76 »

kawa wrote:Het is imo wel bewezen dat het rookverbod klanten kost, anders zouden ze in Nederland niet meer Belgische klanten over de vloer krijgen omdat daar wel (nog) mag gerookt worden.
Niet als het een algemeen rookverbod wordt. Dan is iedereen gelijk voor de wet ! :wink:
kawa wrote:Hoeveel (echte, oude dorps-)cafés leven er van die paar vaste klanten die elke dag hun pint komen drinken? En daar hoort meestal een sigaretje bij, en als die niet meer mogen roken.... tja....
Het echte, oude dorpscafé is sowieso al met uitsterven bedreigd... Kijk maar eens rond je heen, je zal zien dat ze meer en meer verdwijnen en dat heeft helemaal niks te maken met een al dan niet rookverbod.
Daan18 wrote:Stel: Je bent op stap met zowel rokers als niet rokers; kies je voor rookvrij dan staan de paffers buiten en omgekeerd (dus rokerskot) dan willen de niet rokers niet naar binnen dus asociaal...gezellig he?!
Spijtig voor de rokers, maar als er dan al zijn, moeten ze maar buiten roken of niet roken. Da's de regel waar iedereen zich aan houdt. En die door iedereen gewaardeerd wordt.
Daan18 wrote:...en als we dan toch bezig zijn stop dan maar met ademen als je door brussel of een andere grootstad rijdt, laat je auto thuis(als je'r een hebt),stop met BBQ'en laat geen Tatoos zetten want wederom schadelijk en zo kan ik nog even door gaan bla bla bla
Als ik naar Brussel ga, heb ik daar zelf voor gekozen. Wil ik de vuile Brusselse lucht niet inademen, dan blijf ik op den buiten. (op mijn bike'sken :wink: )
En een tattoo stoort mij ook niet, omdat het andermans keuze is, waar ik bewust voor kies om naar te kijken of niet. Wil ik die tattoo niet zien, dan kijk ik elders.

Voor sigarettenrook kies ik niet zelf. In de buurt van rokers word ik verplicht om het te ruiken. Te ondergaan. En dààr zit hem het verschil ! :wink:
Daan18
Mountainbiker
Location: Cube reaction Silver 2006 Reba race X0 gripshift Juicy 7

Post by Daan18 »

fredje_76 wrote:
kawa wrote:Het is imo wel bewezen dat het rookverbod klanten kost, anders zouden ze in Nederland niet meer Belgische klanten over de vloer krijgen omdat daar wel (nog) mag gerookt worden.
Niet als het een algemeen rookverbod wordt. Dan is iedereen gelijk voor de wet ! :wink:
kawa wrote:Hoeveel (echte, oude dorps-)cafés leven er van die paar vaste klanten die elke dag hun pint komen drinken? En daar hoort meestal een sigaretje bij, en als die niet meer mogen roken.... tja....
Het echte, oude dorpscafé is sowieso al met uitsterven bedreigd... Kijk maar eens rond je heen, je zal zien dat ze meer en meer verdwijnen en dat heeft helemaal niks te maken met een al dan niet rookverbod.

Daan18 wrote:Stel: Je bent op stap met zowel rokers als niet rokers; kies je voor rookvrij dan staan de paffers buiten en omgekeerd (dus rokerskot) dan willen de niet rokers niet naar binnen dus asociaal...gezellig he?!
Spijtig voor de rokers, maar als er dan al zijn, moeten ze maar buiten roken of niet roken. Da's de regel waar iedereen zich aan houdt. En die door iedereen gewaardeerd wordt.
Daan18 wrote:...en als we dan toch bezig zijn stop dan maar met ademen als je door brussel of een andere grootstad rijdt, laat je auto thuis(als je'r een hebt),stop met BBQ'en laat geen Tatoos zetten want wederom schadelijk en zo kan ik nog even door gaan bla bla bla
Als ik naar Brussel ga, heb ik daar zelf voor gekozen. Wil ik de vuile Brusselse lucht niet inademen, dan blijf ik op den buiten. (op mijn bike'sken :wink: )
En een tattoo stoort mij ook niet, omdat het andermans keuze is, waar ik bewust voor kies om naar te kijken of niet. Wil ik die tattoo niet zien, dan kijk ik elders.

Voor sigarettenrook kies ik niet zelf. In de buurt van rokers word ik verplicht om het te ruiken. Te ondergaan. En dààr zit hem het verschil ! :wink:
Maw ge snapt er de ballen van #-o

Veel geluk onder je stolpje :roll:
Swannie
Mountainbiker

Post by Swannie »

waarom zouden oude dorpscafé's met sterven bedreigd zijn???
BASSMAN
Mountainbiker
Location: TREK 8500 '9 & '11- CUBE analog '8 - GIANT tcr1 '11 - CKT 369 '15 - Giant propel advance 1 '17

Post by BASSMAN »

kawa wrote:
Hubertje wrote:
Voor eetgelegenheden ben ik akkoord, maar wanneer je op café gaat, weet je gewoon dat er gerookt kan/zal worden. Laat ieder café voor zich uitmaken wat ze willen, wel of niet 'rokers'.
akkoord mee.
+ 1

Vind ook dat men het roken in cafés niet mag/kan verbieden.
Als je ziet hoeveel (eet)zaken nu al minder klanten over de vloer krijgen omdat er niet gerookt mag worden.... en wat met de cafébaas zelf, niet meer roken in eigen kot?
Voor een café is het zowieso een ramp als er niet gerookt kan worden...

Ben zelf niet-roker, maar in een café stoor ik me er niet aan, in een restaurant dan weer wel en daar vind ik deze maatregel dan wel ok.
+2
Heb zelf nooit gerookt en het zal ook niet gebeuren,maar totaal rookverbod vind ik toch niet gaan.This een heksenjacht op de rokers,wat is de volgende maatregel?This juist in de film"demolition man"
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

in mijn stamkroeg is het wel niet te doen, soms hangt er gewoon mist van de rook.
dat kafé heeft een afzuiging, maar niet voldoende.
En het heeft een niet rokers gedeelte, maar daar word er ook grettig op los gepaft.
de maatscvhappij is aan het keren, vroeger was roken hip en nu is het helemaal niet meer hip om te roken (in mijn vrinden kring zijn er een aantal aan het stoppen met roken).
De dag dat er een rookverbod ingevoerd word, spring ik een gat in de lucht .
SPECI
Mountainbiker

Post by SPECI »

devil biker wrote:in mijn stamkroeg is het wel niet te doen,
is het nu wel of niet te doen? :-D
Voor mij hoeft het ook niet, in de restaurants is het al verboden en dat vind ik prima maar in een café? Nee zo ver hoeven ze niet te gaan.
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

Daan18 wrote:
fredje_76 wrote:... Voor sigarettenrook kies ik niet zelf. In de buurt van rokers word ik verplicht om het te ruiken. Te ondergaan. En dààr zit hem het verschil ! :wink:
Maw ge snapt er de ballen van #-o

Veel geluk onder je stolpje :roll:
Met die laatste zin slaat fredje_76 volgens mij wel de nagel op de kop, maar dat is nu eenmaal iets wat rokers niet willen inzien, zij voelen zichzelf altijd het slachtoffer, terwijl het net de niet-roker is die al jaren slachtoffer is. Maar als je iets durft te zeggen over sigarettenrook in een café dan krijg je onmiddellijk "niemand zegt dat jij daar moet gaan inzitten" naar je kop, hoe fout kan een reaktie zijn ?

Als ik morgen vind dat het ok is om in een vol café in een mooie cirkel rondom mij in het wilde weg te gaan plassen, dan moet iedereen die daar problemen mee heeft maar wegblijven uit het café, leuk om weten (en dan is een plas tegen uw benen nog een pak minder schadelijk als 2de handsrook in uw longen krijgen :wink:) .

Belachelijk voorbeeld zullen er veel denken, maar eigenlijk komt dit volledig overeen met de rooksituatie, alleen is (of was, want er komt meer en meer protest tegen) deze laatste volledig sociaal aanvaard.

Ik zeg het nog eens, voor mij persoonlijk moet dat rookverbod niet meer, mijn café-tijd is ondertussen voorbij (vroegtijdig stopgezet omdat ik het beu was om na een avondje stappen uren in de wind te stinken en bijhorende keel- en sinuslast te moeten verduren), maar ik heb nog wel 2 jonge spruiten rondlopen die binnen x-aantal jaar ook weer "verplicht" in de rook moeten gaan zitten (toch als ze in levende lijve een sociaal leven willen hebben inplaats van alleen via MSN en die toestanden).
roy
Mountainbiker
Location: Duratec sonix cx3 s-ram X0,hope new mini raceface deus easton Xc-one and ec70 Reba WC

Post by roy »

ik sluit mij volledig aan bij rikske
Post Reply