15/03/2008 Gavere
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- betonboerke
- Mountainbiker
Re: Gavere
Post by betonboerke »
[quote="Marcus 2"][quote="betonboerke"]Deze week wordt veel regen voorspeld!!!! Eindelijk terug een beetje modder na deze "droge" periode. Wij zijn er zeker bij iii[/quote]
Ja amai, daar moet je nu niet teveel achter roepen hé.
Heb deze maand al 26 liter opgevangen en tegen zaterdag zal daar nog eens 20 liter bijkomen. Zal voldoende zijn om;
- snorkel te gebruiken in grote plassen
- om een hogedrukreiniger op de rug te binden om de kilo's plakleem van den velo te ontdoen
- steunwieletjes te gebruiken om de spekgladde stukken
- stootkussen aan het stuur te binden om naar beneden glijdende voorliggers op te vangen
- ruitenwissertjes op de duikbril te zetten
enz...[/quote]
DAS PAS OVERDRIJVEN !!!!!!!
Ja amai, daar moet je nu niet teveel achter roepen hé.
Heb deze maand al 26 liter opgevangen en tegen zaterdag zal daar nog eens 20 liter bijkomen. Zal voldoende zijn om;
- om een hogedrukreiniger op de rug te binden om de kilo's plakleem van den velo te ontdoen
- stootkussen aan het stuur te binden om naar beneden glijdende voorliggers op te vangen
enz...[/quote]
DAS PAS OVERDRIJVEN !!!!!!!
Re: Gavere
Hmmm... ooit gehoord van humor of was het zo slecht ?betonboerke wrote:DAS PAS OVERDRIJVEN !!!!!!!Marcus 2 wrote:Ja amai, daar moet je nu niet teveel achter roepen hé.betonboerke wrote:Deze week wordt veel regen voorspeld!!!! Eindelijk terug een beetje modder na deze "droge" periode. Wij zijn er zeker bij iii
enz...
- Wacky Racer Bontempi
- Mountainbiker
- Emperor of the Mud
- Mountainbiker
- Location: Beach/Road: Granville Pulse 40/// Dry: Granville Pulse Team Custom
Post by Emperor of the Mud »
... en als het even kan, ook even vermelden welke RVV- hellingen er overwonnen dienen te worden... Kan ik er meteen een parcoursverkenning van makenbrecht wrote:hallo,
Volgens het forum zouden er voor de 75 km maar 490 hm zijn en volgens de site las ik voor de 75 km 976 hm ??
weet iemand het juist aantal Hm ,
merci !
-
FastFreddy272
- Mountainbiker
- Location: Commencal VIP, RaceFace, Sram X.0, Fox 100FX, ... Scott Scale RC 2010
Post by FastFreddy272 »
Ik heb vandaag in de buurt van Oudenaarde enkele pijlen gezien : Vlaamse Ardennen dreef, Kokerellestraat + stukje Eikenberg, tussen Kokerellestraat en Kappelleberg volgens mij offroad, Ladeuze een stukje naar beneden en dan rechts af offroad, ... Hoe ze van Gavere naar daar gaan ??? Waarschijnlijk via Nederzwalm (buurt van Molenberg), Mater, ...emperor of the mud wrote:... en als het even kan, ook even vermelden welke RVV- hellingen er overwonnen dienen te worden... Kan ik er meteen een parcoursverkenning van makenbrecht wrote:hallo,
Volgens het forum zouden er voor de 75 km maar 490 hm zijn en volgens de site las ik voor de 75 km 976 hm ??
weet iemand het juist aantal Hm ,
merci !
- Safety biker (jerommeke)
- Mountainbiker
- Location: SCOTT SCALE LTD - SPECIALIZED EPIC S-WORKS - BMC RACEMASTER - RIDLEY EXCALIBUR
Post by Safety biker (jerommeke) »
Da "safety jogger trein" zal ook op deze rit aanwezig zijn. Deze zal starten om 8.30 u en dit al zeker met 9 wagonnetjes
. Ik ken de mensen van de oranisatie persoonlijk en ben er zeker van dat dit een rit is waar alles in orde zal zijn
. Laat ons hopen op nog wa regen deze week en zaterdag op droog weer! Tot zaterdag.
regen ??????????????
Hey,
ik snap echt niet dat sommigen hier regen willen ????????????????????????????????????????????? Wat heeft mountainbike te maken met ploeteren in de modderen, afstappen, wachten omdat iemand voor jou vastzit, nadien uren kuisen aan de fiets, slijtage van materiaal, ....
Mountainbike gaat meer om fietsen, overal kunnen fietsen ( wat niet uitsluit dat het niet technisch mag zijn, integendeel !!!!)
Allé ik hoop gewoon op zo weinig mogelijk regen, geen modder, geen geploeter, veeeeeeeeeeeel hoogtemeters, enz.
ALleszins ik ben er zeker bij zaterdag. Eerst wat uitslapen om fris te starten
vele bike groetjes
stevi
ik snap echt niet dat sommigen hier regen willen ????????????????????????????????????????????? Wat heeft mountainbike te maken met ploeteren in de modderen, afstappen, wachten omdat iemand voor jou vastzit, nadien uren kuisen aan de fiets, slijtage van materiaal, ....
Mountainbike gaat meer om fietsen, overal kunnen fietsen ( wat niet uitsluit dat het niet technisch mag zijn, integendeel !!!!)
Allé ik hoop gewoon op zo weinig mogelijk regen, geen modder, geen geploeter, veeeeeeeeeeeel hoogtemeters, enz.
vele bike groetjes
stevi
-
Slissen
- Mountainbiker
- Location: Merida Matts TFS 900/Shimano XT/Vaste carbon vork/Magura HS33
Dinsdag in de krant stond er een artikel over deze VTT. Ik heb het even overgenomen.
Mountainbiketochten Slag rond Gavere
Op zaterdag 15 maart vindt de jaarlijkse Slag rond Gavere plaats, een reeks mountainbiketochten met start en aankomst aan de sportterreinen van KFV Gavere-Asper langs de Schelde.
Er zijn tochten van 30,45,60 en 75 kilometer door de Scheldevallei en de heuvelzone van de Vlaamse Ardennen. De elfde editie is ondertussen uitgegroeid tot een klassieker met beklimmingen van Molenberg, Kapelberg, Ladeuze, Foreest en Edelareberg. Er is een controlepost in het Centrum van de Ronde van Vlaandeeren in Oudenaarde. De tochten van 30 en 45 kilometer hebben eerder een lichtglooiend parcours met drie kasteeldomeinen die speciaal hun poorten openen. Het gaat om Borgwal in Vurste, Grenier in Gavere en Baudries in Dikkelvenne. De organisatie rust bij MTB De Buitenlanders in Gavere. Er is een vrije start tussen 8.30 en 14.30 uur aan de voetbalkantine. Deelnemen kost 5 euro, leden van bikersclubs betalen 4 euro. Meer info bij Pierre Vlerick van café 't Buitenland: 09/384.62.26.
Bron: Het Laatste Nieuws, 11 maart 2008.
Volgens dit artikel lijkt het een mooie tocht. Ik zal aanwezig zijn aangezien het zondag (heel) slecht weer zal zijn in Sart-Tilman.
Slissen
Mountainbiketochten Slag rond Gavere
Op zaterdag 15 maart vindt de jaarlijkse Slag rond Gavere plaats, een reeks mountainbiketochten met start en aankomst aan de sportterreinen van KFV Gavere-Asper langs de Schelde.
Er zijn tochten van 30,45,60 en 75 kilometer door de Scheldevallei en de heuvelzone van de Vlaamse Ardennen. De elfde editie is ondertussen uitgegroeid tot een klassieker met beklimmingen van Molenberg, Kapelberg, Ladeuze, Foreest en Edelareberg. Er is een controlepost in het Centrum van de Ronde van Vlaandeeren in Oudenaarde. De tochten van 30 en 45 kilometer hebben eerder een lichtglooiend parcours met drie kasteeldomeinen die speciaal hun poorten openen. Het gaat om Borgwal in Vurste, Grenier in Gavere en Baudries in Dikkelvenne. De organisatie rust bij MTB De Buitenlanders in Gavere. Er is een vrije start tussen 8.30 en 14.30 uur aan de voetbalkantine. Deelnemen kost 5 euro, leden van bikersclubs betalen 4 euro. Meer info bij Pierre Vlerick van café 't Buitenland: 09/384.62.26.
Bron: Het Laatste Nieuws, 11 maart 2008.
Volgens dit artikel lijkt het een mooie tocht. Ik zal aanwezig zijn aangezien het zondag (heel) slecht weer zal zijn in Sart-Tilman.
Slissen
Re: regen ??????????????
Awel Rockrider je hebt gelijk. Heb net mijn vélootje afgehaald bij fietsenmaker en terug kosten door het slechte weer en modderrockrider wrote:Hey,
vele bike groetjes
stevi