Eerst een beetje (opbouwende) kritiek:
- de inschrijving: Ok we wisten op voorhand vanaf 08 u 30. Dit is zowieso al aan de late kant. Maar dan nog eens vertikken om inschrijvingsblaadjes te leggen op de tafels terwijl er toch al +/- 20 man staat te wachten
- de bevoorrading. Ruim voldoende (zelfs 3 bevoorradingen) maar dat systeem met die bonnetjes is toch maar vervelend. handschoenen af, in je achterzak prutsen, bonnetje zoeken. pffff
- bepijling. Hier en daar toch serieus getwijfeld. Soms pijltjes na de bocht.
Een goed georganiseerde tocht maar ik ervaar toch dat de organisatoren geen voeling hadden met het mountainbiken.
Dan het parcours:
Zowiezo is een streek waar je bijna nooit komt altijd leuk. De duinen volgend zich snel op
Het strand. PFFFFFFF 'slechts' 3km maar amaai, meer dan genoeg hoor. In het begin graavde ik mezelf in het mulle zand. Rijden was praktisch onmogelijk. Daarna aan 6km per uur. Gelukkig op het einde nog een beetje verharde stroken. Ja zelfs snelheden tot 10 en zelfs 11 km werden genoteerd. En de wind die blaasde door....
Na het strand bij enkele forumbikers terecht gekomen. (Traxer, Veeteeteetje, Cowboy Peter en Slijkcrossertje). Gelukkig suddert hun tempo een beetje op het asfalt maar in de duinenstroken hing ik toch aan de rekker. Zo een beetje accordeon gespeeld maar de laatste duinenstrook was er toch teveel aan.
Een tocht om volgend jaar opnieuw te doen.
PS wie heeft eigenlijk de fiets gewonnen ?
Toch raar. Je kon smiddags nog inschrijven maar toch kon je als vroege vertrekker al je prijs afhalen. Of was de Cannondale niet via die tombolanummers ???