09/03/08 LICHTERVELDE

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Cyclomakke
Mountainbiker

Post by Cyclomakke »

Af en toe gesakkerd met dat mottige weer, maar de prima organisatie qua afpijling en bevoorrading maakte veel goed. De Bruine Leffe achteraf maakte het plaatje helemaal compleet. Voor een eerste organisatie doen die kerels het prima, en ´t is dus maar te hopen dat ze ermee voortdoen! Bij leven en welzijn ben ik er volgend jaar weer bij =D> =D> =D>
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

Ik wist al iets over de tocht, maar deze tocht overtrof mijn verwachtingen! Lichtervelde blijft Lichtervelde en dat was vooral in de eerste 10km goed voelbaar. Lange asfaltstroken tot we uit Torhout terugkeerden, maar dan werd het alsmaar beter. Eerst de Lichterveldse velddreven (en ze zaten er net zoals bij ons op één na allemaal in!). De parcoursbouwers hebben de goede keuze gemaakt door daarna naar Zwevezele Veld en de omgeving van het Lakenbos in Ruddervoorde te trekken. Veel velddreven die weinig bereden worden in andere tochten en enkele die me compleet onbekend waren. Net voor de tweede bevoorrading wel twee loodzware stukken. Blijkbaar had een landbouwer een van de verbindingsstroken geploegd. #-o en de loodzware strook die door groentencontainers naar een stuk veld was afgeleid was niet te onderschatten. Dat stuk veld was overigens van mijn vader die de strook had laten liggen voor deze tocht.

Na de bevoorrading bij ons thuis naar het cyclocrossparcous en een lange maar onvermijdbare asfaltverbinding naar de omgeving van het Huwijnbos, zwaar maar leuk. Wat deze tocht vooral onderscheid van de andere in Lichtervelde, is het verkrijgen en optimaal gebruiken van maar liefst drie singletracks in bosjes en vooral die bij boer Verduyn was de max. De eerste een beetje nat, maar de tweede was gewoonweg fantastisch. (een raad aan de parcoursbouwers, als je brugje met planken maakt, leg er een tapijtje op, anders is het te glad).

't blijft een offroadarme streek en de 50% zal misschien niet gehaald zijn, maar na de wat aarzelende start een zeer goede tocht voor de streek. Een beetje zwaarder door de regen van deze nacht (gisteren lagen veel stroken droger) en door de wind. Dit zal samen met de concurrentie voor een véééééééél te laag deelnemersaantal gezorgd hebben. Niettemin een grote =D> voor de organisatoren die bewezen dat je in Lichtervelde wel iets kan doen op mtb-gebied. In de omgeving van Lichtervelde alleen al zeker zes stroken gezien die zeker nog nooit bereden waren. =D> =D> Een bijzonder gevarieerd parcours ook.

De afwezigen hadden zeker ongelijk. Jammer voor Rekkem e.a., maar als Lichtervelde zijn datum niet verandert (wat me moeilijk lijkt door de KWB-kalender en de tocht van de Flandria in april) blijf ik zeker naar hier komen. Deze organisatie verdient dit!
thyboracing
Mountainbiker

Post by thyboracing »

Hadden ook de 34 gevolgd maar hadden toch een 37 km op de teller staan ... in die omstandigheden zorgde dat ervoor dat we bleven hopen op het verlossende zicht van het voetbalplein maar het kwam maar niet ...
stoempe
Mountainbiker

vtt lichtervelde

Post by stoempe »

Vandaag de 48km gereden en ondanks maar 4 uur slaap goed mijn plan getrokken.De parcourbouwers hebben volgens mij het maximum eruit gehaald en verdienen dan ook een

10 voor het parcours
10 voor de afspuitstand
10 voor de bevoorrading
10 voor de vriendelijkheid van de mensen aan de bevoorrading
9 voor de douches
en ik zeg dit niet omdat het slecht weer was hé
En ook een proficiat aan de andere mountainbikers die dit rotweer getrotseerd hebben om deel te nemen en hun goed humeur meebrachten.
gconk
Mountainbiker

Post by gconk »

We zijn met een vijftal Oostnieuwkerkenaars naar Lichtervelde afgezakt om deze tocht te rijden . Proficiat aan de Kwb ter plekke , een mooie tocht voor de eerste organisatie. Jammer van het slechte weer en de mindere opkomst. Parcour was zwaar , maar bijna overal berijdbaar en voor elk wat wils .
amateur-biker
Mountainbiker

Post by amateur-biker »

Bedankt aan alle 251 moedige deelnemers =D> =D> =D> aan onze allereerste editie van de Huwynstocht. Helaas waren de weergoden ons niet gunstig gezind. Toch hebben we zeer vele reacties ontvangen – waarvan het overgrote deel positieve – die er ons zullen toe aanzetten om volgend jaar een nog betere tocht aan te bieden. Wij van de organisatie zijn in ieder geval tevreden. We hebben er ten zeerste van genoten zeker na alle inspanningen die geleverd worden ter voorbereiding van de tocht. Ook een woordje van dank voor alle medewerkers die deze tocht mogelijk maakten en ook alle eigenaars die doorgang verleenden voor deze tocht : bedankt. Tot volgend jaar voor een nog betere tocht met hopelijk veel beter weer :cry: :cry: . ’t Is een voordeel hé als het niet meer slechter kan :-)
Rodenbach
Mountainbiker

Post by Rodenbach »

inderdaad jammer van die beperkte opkomst... een tip (als ik mag) : als jullie je tocht in de toekomst in dezelfde periode wensen te organiseren, kies dan misschien eens voor een zaterdag ! de concurrentie is dezer tijden in west-vlaanderen op zaterdag véél kleiner en je vermijdt op de kalender weggedrukt te worden door "grotere" organisaties (rekkem) of noord-franse toppers waar ook steeds meer volk naartoe trekt (en die altijd op zondag vallen) :wink:
the voltman
Kerstman

Post by the voltman »

=D> =D> =D> =D> prachtige organistatie, en wat ik ook wel belangrijk vind hele vriendelijke mensen, deze mensen hebben echt het maximum uit de streek gehaald, maar spijtig genoeg hadden ze het weer tegen, volgend jaar ben ik zeker terug van de partij.

Greetings the voltman
amateur-biker
Mountainbiker

Post by amateur-biker »

Nog dit : er is een regenjasje achtergebleven in de kantine :cry: . Wie dit mist kan contact opnemen met Geert Vanhee (gsm 0474814531). Wat de foto's betreft tracht ik uit te vissen waar je ze kan terugvinden.
Bozo
Mountainbiker

Post by Bozo »

zijn de foto's ergens te bezichtigen?
Post Reply