Ongeloofelijk!!!!!

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
wimpel
Mountainbiker

Post by wimpel »

tabias wrote:Nuja, ternat is niet echt een goeie plaats voor zo een dingen, iedereen zit op elkaar geduwd en is gekend voor zen hoge criminaliteitsfactor.
@ tabias:
ahum... enige rechtzetting of verontschuldiging zouden hier zeker op haar plaats staan!

to de rest:
voetpad -> voetgangers, joggers, kinderwagens,...
fietspad -> fietsers, a-klasse bromfietsen(verplicht)
rijbaan -> al de rest met twee of meer wielen aangedreven door een motor

er is GEEN ENKEL argument sterk genoeg om deze simpele regels te omzeilen!!
JanMan
Mountainbiker

Post by JanMan »

kawa wrote:De plaats van een fietser is op het VERPLICHTE fietspad. Ook met dunne bandjes. Dat het er slecht bij ligt geeft je nog geen reden om op de plaat van automobilisten te rijden, zij mogen ook niet op het fietspad rijden.

Ik krijg het ook op mijn heupen van die mannen die het vertikken om op het fietspad te rijden....
Als je fietsgroep 12 of meer personen telt mag je op de rijbaan rijden. Wel netjes 2 naast elkaar.
endorfin
Mountainbiker

Post by endorfin »

JanMan wrote:
kawa wrote:De plaats van een fietser is op het VERPLICHTE fietspad. Ook met dunne bandjes. Dat het er slecht bij ligt geeft je nog geen reden om op de plaat van automobilisten te rijden, zij mogen ook niet op het fietspad rijden.

Ik krijg het ook op mijn heupen van die mannen die het vertikken om op het fietspad te rijden....
Als je fietsgroep 12 of meer personen telt mag je op de rijbaan rijden. Wel netjes 2 naast elkaar.
ahja da kan wel, want dan hebt ge ne 24 wieler
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

JanMan wrote:

De wegcode moet je mij niet leren kennen....

't zijn er geen 12, maar 15 :wink:

Moest je me niet geloven;
wegcode.be wrote:Artikel 43bis: Fietsers in groep

43bis1. Dit artikel is slechts van toepassing op groepen van 15 tot 150 fietsers. De groepen van meer dan 50 deelnemers moeten worden vergezeld door ten minste twee wegkapiteins. De groepen van 15 tot 50 deelnemers mogen worden vergezeld door ten minste twee wegkapiteins.
43bis2.1. De wielertoeristen die in een groep van ten minste 15 tot ten hoogste 50 deelnemers rijden, zijn niet verplicht de fietspaden te volgen en zij mogen bestendig met twee naast elkaar op de rijbaan rijden op voorwaarde dat zij gegroepeerd blijven. 43bis2.2. Zij mogen voorafgegaan en gevolgd worden, op een afstand van ongeveer 30 meter, door een begeleidende auto; indien er slechts één begeleidende auto is, moet deze de groep volgen.
43bis2.3. Indien deze groep vergezeld wordt door door wegkapiteins, zijn de bepalingen van artikel 43bis3.3.1° en 2° van toepassing.
43bis.3.1. De fietsers die in een groep van ten minste 51 tot ten hoogste 150 deelnemers rijden, zijn niet verplicht de fietspaden te volgen en zij mogen bestendig met twee naast elkaar op de rijbaan rijden op voorwaarde dat zij gegroepeerd blijven.
43bis.3.2. Zij moeten voorafgegaan en gevolgd worden, op een afstand van ongeveer 30 meter, door een begeleidende auto.
43bis3.3. 1° De wegkapiteins waken over het goed verloop van de tocht. Deze wegkapiteins moeten ten minste 21 jaar oud zijn en zij moeten om de linkerarm een band dragen met, horizontaal, de nationale kleuren en, in zwarte letters op de gele strook, het woord "wegkapitein".

2° Op de kruispunten waar het verkeer niet geregeld wordt door verkeerslichten, mag ten minste één van de wegkapiteins het verkeer in de dwarswegen stilleggen op de wijze bepaald in artikel 41.3.2., terwijl de groep met inbegrip van de twee begeleidende voertuigen oversteekt.
absalon
Mountainbiker
Location: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt

Post by absalon »

Als ik ga trainen rijd ik zowiezo op straat, dat is voor mijn eigen gemak en veiligheid. De meeste fietspaden liggen er zo slecht bij... en vooral glas en steentjes. En met die zever van 100km nieuwe fietspaden. Wat voor fietspaden? Fietspaden in klinkers waarschijnlijk, en dat word dan nog vlug vlug gelegd... Gevolg: Putten tot en met na 2-3 weken.
En de grootste grap is dan nog men geeft 100000euro voor 100km, dure fietspaden in mijn ogen maarja wie ben ik #-o
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

absalon wrote:Als ik ga trainen rijd ik zowiezo op straat, dat is voor mijn eigen gemak en veiligheid.....
Voor je eigen veiligheid rij je op de weg... :roll:
Putteke
Mountainbiker

Post by Putteke »

Soms is het veiliger op het straat dan op het fietspad neem dat van mij aan.
absalon
Mountainbiker
Location: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt

Post by absalon »

kawa wrote:
absalon wrote:Als ik ga trainen rijd ik zowiezo op straat, dat is voor mijn eigen gemak en veiligheid.....
Voor je eigen veiligheid rij je op de weg... :roll:
Ik vind dit veiliger...

1. slechte staat van de fietspaden
2. auto's die van de opritten komen gereden of er opvlammen en die zoals gewoonlijk nergens naar kijken...

Ik heb wel altijd fluostrips aan om toch zo goed mogelijk zichtbaar te zijn. En de drukste punten ga ik nu ook niet echt opzoeken hoor :wink:
kawa
Mountainbiker

Post by kawa »

Putteke wrote:Soms is het veiliger op het straat dan op het fietspad neem dat van mij aan.
Tja...

Ik weet ook plaatsen waar het fietspad in betere staat is dan de weg, zal ik in 't vervolg met de auto daar ook over het fietspad rijden....

Men blijft het gewoon normaal vinden om met de koersfiets op de weg te rijden, en dan kijkt men raar op dat veel automobilisten allergisch worden voor wielertoeristen...

Als ik er ene op de weg zie rijden wanneer er een fietspad langs ligt en ik moet met de wagen passeren..... hij zal het geweten hebben...
Last edited by kawa on Sun 13 Jan 2008 21:26, edited 1 time in total.
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

Wanneer men het vertikt van op het fietspad te rijden zoals het hoort moet je hier ook niet komen zeuren wanneer ge belaagd word door een geirriteerde chauffeur. Wat natuurlijk niet wil zeggen dat dit gedrag geoorloofd is, verre van. Maar net als kawa erger ook ik me enorm aan mensen die het zich wegens de zogezegde slechte staat van de fietspaden geoorloofd voelen van de rijweg in te nemen. #-o :evil:
Post Reply