Draag jij een helm?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Post Reply
Mister No Chaïn
Mountainbiker

Post by Mister No Chaïn »

Je wilt het gaan ondervinden? Ik zie persoonlijk geen enkele reden waarom je nog zonder helm zou rijden maar bon.

Ik ben een keer tegen serieuze snelheid in een afdaling gevallen, geen probleem. Ik ben een keer in lichte afdaling vastgereden en omgevallen tegen mss 10 per uur, daar heb ik MET helm een paar dagen last van gehad.

De domste vallen zijn vaak de ergste, maar of je een helm draagt is natuurlijk je eigen verantworodlijkheid.
Sjoerie
Mountainbiker

Re: ....

Post by Sjoerie »

Rob Vd. wrote: mmm ik denk (zeg wel denk) mss moet ik het nog ondervinde dat ik in regio antwerpen (namenlijk de toeren in herselt en herentals) geen hem nodig heb
[-X
forza_inja
Mountainbiker

Post by forza_inja »

n biker wrote:op 1 mei ben ik opgeschept door een auto(zonder helm) die meer dan 120km/u reed
tiens, nen auto zonder helm die 120 per uur reed :-?

ik heb nog nooit nen auto met helm zien rijden zenne :P
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

er zijn ook modieuze helmen. ik vind van mezelf dat ik er pakken beter uitzie MET helm en bril! :drunk:
n biker
Mountainbiker

Post by n biker »

haha grappig ze vorza_inja
wouterdhoye
Mountainbiker

Post by wouterdhoye »

Altijd met helm... ziet er ook beter uit (deel van mijnen domme kop is dan toch al bedekt...)

Ook ooit ne keer aangereden door "nen otto"... Gelukkig zonder erg... Zonder helm zal't slechter geweest zijn...

wouter.
Old Skool
Mountainbiker
Location: Geconverteerde oude citybike (RIP) / Speci Rockhopper Disc / Salsa El Mariachi (29'er rigid mudbike)

Post by Old Skool »

Geen discussie, op de mountainbike altijd een helm, al is het maar om 10 m te fietsen terwijl ze je staan te filmen.

Ik moet wel toegeven dat ik op de stadsfiets geen helm draag (kweet het, enorm stom). Mss een goed voornemen voor het nieuwe jaar, want ik heb al meer dan genoeg een autodeur tegen mij gekregen.
forza_inja
Mountainbiker

Post by forza_inja »

n biker wrote:haha grappig ze vorza_inja
ik weet het jong
mtbfool
Mountainbiker

Altijd een helm dragen.

Post by mtbfool »

Altijd draag ik een helm op de bike en de racer.
Why????
Omdat het veiliger is in deze tijd van valpartijen en snelheidsmaniakken op de weg.
grtz;mtbfool
mtb_jonas
Mountainbiker

Post by mtb_jonas »

voorwoon weg verkeer vind ik het niet echt nodig , maar als ik ritten op de baan rijd of in de modder is het en must iemand die dan geen helm draagt zal het waarschijnlijk niet nodig hebben ook (no brains).
Post Reply