Diefstal op TT's

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
Trevorken
Mountainbiker
Location: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008

Post by Trevorken »

Rikske wrote:
Trevorken wrote:Daarstraks heb ik een offerte van mijn verzekeringsmakelaar gekregen voor een omnium verzekering voor de fiets. Voor ongeveer 265 euro is hij verzekert voor een waarde van 3700 euro. Ik ben toch serieus aan het twijfelen om hem de eerste 2 jaar toch te laten verzekeren.
Een domme vraag waarschijnlijk, maar ben je met zo'n omnium verzekering voor de fiets alleen verzekerd tegen diefstal of kan je deze ook aanspreken bij eventuele valschade zoals de omnium bij een auto bijvoorbeeld (en dan bedoel ik natuurlijk géén valschade bij een auto, je begrijpt wel wat ik bedoel hé :wink: ).
Dat is dan inderdaad een omnium verzekering.

Ik ga wel eens bij mijn verzekeringsagent horen of mijn verzekering van thuis ook vakantie dekt.
phreako1
Mountainbiker

Post by phreako1 »

die kleine kabelsotjes knip je idd zo door. Mijn vorige fiets is gestolen in een fietsenstalling vlak (1,5m!) voor de deur van mijn werk op een zichtbare plaats in een buurt waar overdag veel mensen passeren in Gent. Hing vast met een dik stalen kableslot. Zadel was eruit. Ik dacht dat de combinatie van slot en sociale controle genoeg zou zijn, maar toch zijn er mensen die er geen probleem mee hebben om met een zware betonschaar rustig slot open te knippen...dan schrik ik er niet van dat er types zijn die in met een helm op en tenue'tje aan op een tt verschijnen, de camionette achter de hoek, en dan maar wachten tot iemand zich gaat inschrijven.

Ik zie op tt's telkens weer duizenden euri totaal onbewaakt achterblijven, ook op auto's, soms enkele uren bij de serieuze apres bikers...tja #-o

Niet alleen op tt's trouwens, ook hier in gent centrum al regelmatig vette fietsjes zien staan die je binnen de tien seconden kan meeritsen.
Van wie is die viper fully met gele reba trouwens die vaak met zo'n lachwekkend minislotje naast mijn deur staat hier in gent? Heb er vorige keer een paar gasten zien naar gluren die wschl niet de meest oprechte bedoelingen hadden... [-X
Sjoerie
Mountainbiker

Post by Sjoerie »

Roeki wrote:
Serge R wrote:Ik hoop dat niet iedereen een slotje gaat meezeulen, zodat er toch nog op eenvoudige wijze bike’s van de eigenaars kunnen ontfutseld worden.
Want dat de dievengilde creatief is en steeds een manier vindt om iets tot zich toe te eigenen dat staat vast.
Als ze nu bij wijze van spreken u ergens op een verlaten plekje opwachten en uw fiets opeisen met of zonder geweld. :-$
Is reeds gebeurt in Mechelen, iemand die alleen langs de vaart reed, en door een enkele jongeren werd staande gehouden. Alles afgeven en te voet voort. Dit is gene zever, ik zal nooit alleen in het donker gaan trainen. Het bestaat echt"fietsjacking". :cry:
Tof.. ik reed gistere nog in den donkere langs de vaart :P
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

Sjoerie wrote:
Roeki wrote:
Serge R wrote:Ik hoop dat niet iedereen een slotje gaat meezeulen, zodat er toch nog op eenvoudige wijze bike’s van de eigenaars kunnen ontfutseld worden.
Want dat de dievengilde creatief is en steeds een manier vindt om iets tot zich toe te eigenen dat staat vast.
Als ze nu bij wijze van spreken u ergens op een verlaten plekje opwachten en uw fiets opeisen met of zonder geweld. :-$
Is reeds gebeurt in Mechelen, iemand die alleen langs de vaart reed, en door een enkele jongeren werd staande gehouden. Alles afgeven en te voet voort. Dit is gene zever, ik zal nooit alleen in het donker gaan trainen. Het bestaat echt"fietsjacking". :cry:
Tof.. ik reed gistere nog in den donkere langs de vaart :P
toch eens aan ben lee vragen dat hij ons wat arestatie technieken en verdedigingstechnieken aanleert op de mtb :lol:
bieste
Mountainbiker

Post by bieste »

RvBerkel wrote:ik zet fiets al tijd vast met dikke kabel slot en als ik dan vertrek laat ik kabel aan hek of regenpijp zitten en neem hem weer mee naar huis als ik klaar met TT ben zo hoef zwaar slot niet mee
Ik deed dat vroeger ook altijd zo. Maar één probleem, af en toe na de tt direkt doorgereden naar de auto en bleef dat slot natuurlijk hangen. Na een paar keer slot kwijt te zijn, heb ik nu ook zo'n kleintje van BBB.
Meestal rijden we met zijn tweeën en blijft er ééntje bij de bikes.
scelter
Mountainbiker

Post by scelter »

ivm sociale controle mss dit filmke eens bekijken:
http://www.youtube.com/watch?v=5TNTq3nhuh0
Mss toch twee keer nadenken om daar op te vertrouwen...
Gwen
Mountainbiker

Post by Gwen »

voor mijn nieuwe ben ik ook al 'ns langs geweest bij mijn verzekering. Ze zetten dat bij de brandverzekering van je huis, als ik mij niet vergis kwam 't op een goeie 70€ per schijf van 1000€. Voor de mijne zou 't op een goeie 175€ (waarde 2500€) komen. Diefstal, schade, valpartijen,... zou er allemaal inzitten. Van zodra ik de factuur heb en dus mijne velo neem ik zo'n verzekering.
Als ik buschauffeur van dienst ben staan ze op de dakdrager (Thule) en die kan je op slot doen op 3 plaatsen (dwarsliggers, drager op de dwarsligger en de sluiting rond het frame) of dat echt veel helpt... als ze je fiets echt willen zijn ze er toch mee weg. Je kan ze het gewoon maar zo moeilijk mogelijk maken hè.
Rodenbach
Mountainbiker

Post by Rodenbach »

forza_inja wrote:Heb mij zo'n cijferslotje van BBB gekocht, kost maar iets van een 6 euro (denk ik toch), en zal toch al een beetje helpen denk ik.

Image
spijt me zeer, maar bij aankoop van nieuwe bike 2 maanden geleden net hetzelfde slotje gekocht en bij een eerste testje thuis duwde ik het (zogezegd op slot) zonder veel moeite helemaal open #-o
Old Skool
Mountainbiker
Location: Geconverteerde oude citybike (RIP) / Speci Rockhopper Disc / Salsa El Mariachi (29'er rigid mudbike)

Post by Old Skool »

Neem het aan van een ex-student:

het beste slot prijs/kwaliteit is een geharde dikke stalen ketting (te koop per meter in de betere doe het zelf zaak) met een stevig hangslot eraan. Een oude binnenband errond, en het rammelt niet meer en is beschermt tegen de elementen.

In mijn vorige slot staan nog zaagsporen (ze moeten het na 10 min opgegeven hebben). Je moet al afkomen met een grote betonschaar of mobiele slijpschijf al je er vlot wil door geraken, en dan nog, er bestaan staalsoorten die zelf die tools het lastig maken (vonken a vollontee bij het slijpen, of beschadigen bekken betonschaar).
Serge R
Mountainbiker
Location: Welke ik ook kies ferro, non-ferro of carbon koolvezel epoxy, stoempen moet ik toch

Post by Serge R »

De firma Tirolux heeft een paar goede oplossingen om u bike te beveiligen of terug te lokaliseren.
U krijgt zelfs een alarmmelding op uwe gsm als er iemand met zijn poten aan je fiets zit.
De side www.tirolux.com ligt momenteel op zijn gat, maar om u alvast een ideetje te geven dit:
http://www.pressefach.info/tirolux/2006 ... emappe.pdf
Post Reply