25/11/07 Aarschot

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

Ik heb vandaag een groot stuk van de TT Aarschot gereden.
Er vielen enkele dingen op :
De toer wordt in tegengestelde richting gereden als in mijn verslag 2005 vermeld stond.
Er zijn al heelwat prutsers bezig geweest met de pijltjes in Rillaar. De afpijlers hebben morgenvroeg nog flink wat werk !
De montéé was voor mij veel te hoog, maar hij ligt er wel (voorlopig) berijdbaar bij (ook hier alle pijlen weg !)
Enkele regenvrije dagen hebben het parcours flink opgedroogd alhoewel het in de buurt van Tienbunder toch wel slijkdabben was :wink:

Succes morgen ! 8)
Jefke85
Mountainbiker

Post by Jefke85 »

Ik was deze namiddag in Aarschot, jammer genoeg niet op de fiets #-o , maar heb een groep Bikers tegengekomen, groepke van een man of 8 schat ik, zat je daar tussen mss?
Biker Zjé
Mountainbiker

Post by Biker Zjé »

Neen, ik was alleen maar heb die groep wel gezien aan de lichten bovenaan de ring.
Waren enkele bikers van taverne De Regent in Beerzel bij...Zij reden blijkbaar een eigen toerke.
Jefke85
Mountainbiker

Post by Jefke85 »

ah zo, ik ben eigenlijk van west-vlaanderen, maar mijn vriendin is van Begijnendijk en zelf zit ik op kot in Leuven, zou graag wat mensen van hier leren kennen om te biken
WT6
Mountainbiker

Post by WT6 »

Als ge hier in Houwaart eens rondrijdt, is het weer een festijn aan pijltjes, al dan niet op bloso-paaltjes bevestigt [-X [-X [-X [-X

Ik denk morgenvroeg wijselijk de fiets aan de kant te laten staan, om niet de een of andere toer spooksgewijs af te leggen.

Soms is het niet leuk in het bike-paradijs van Vlaams-Brabant te wonen :cry:
Strikybart
Mountainbiker

Post by Strikybart »

Tinky-Winky wrote:Ik denk morgenvroeg wijselijk de fiets aan de kant te laten staan, om niet de een of andere toer spooksgewijs af te leggen.
Waarom dan niet gewoon inschrijven en er ene tegoei rijde? ;)

Grtz
Stefvh
Mountainbiker

Post by Stefvh »

De grote toer aangevat en na de montéé impossible chainsuck toestanden vanwege de modder. 2 bevoorradingen en inschrijvingen liepen vlot maar de afspuitstand was eerder iets in de zin van een afwaterstand :wink: Niet moeilijk 3 darmen op één kraantje. Bepijling en alles was in orde dus verder niks op aan te merken :wink:

Nu crankstel afvijzen en hopelijk krijg ik dat chainsuck gedoe weg anders wederom kost :roll:

mvg

Stef
Last edited by Stefvh on Sun 25 Nov 2007 15:06, edited 1 time in total.
Jefke85
Mountainbiker

Post by Jefke85 »

Deze morgen voor de eerste maal in deze streek gebiked. Het was super qua parcours, wel verdorie lastig. Voor een West-Vlaming was het even schrikken zo veel korte hellingen gevolgd door prachtige afdalingen, meestal in ht bos. Het was de verplaatsing en het afzien echt wel waard. =D> =D>

Ik heb er een nieuwe prachtlocatie bijgevonden om te biken [-o< , zelf woon ik op een kwartief ongeveer van het Kluisbos, maar ik vind dat deze regio zeker niet moet onderdoen, integendeel..... =P~

Volgend jaar zal ik er alles aan doen om terug te komen, hopelijk met paar bikers van WestVlaanderen nog, zal ginder in "de Vlaanders" wel voor de goeie PR zorgen.

Zijn er in de nabije toekomst zo nog toertochten in deze regio vergelijkbaar met deze van vandaag?
XCBiker
Mountainbiker

Post by XCBiker »

Vandaag ook de tt van Aarschot gedaan. Initieel zinnes om de 50 km te doen en daar ook aan begonnen. Maar door de modder aan de montee impossible achterderrie / kettingproblemen gekregen zodat de ketting altijd doorschoot als ik meer kracht zette. Bizar op zich want nieuwe ketting + cassette.

Dus aan bevoorrading 1 de 25 km gevolgd en door die ketting die oversloeg op de laatste helling in aarschot stilgevallen en iemand in mijn wiel gereden, resultaat X9 cage in het wiel en X9 & wiel kapot.

Verder was het een leuke tocht, heel wat technische stukken en de modder maakte het technisch uitdagend. Bevoorrading prima en afpijling eveneens goed.

En nu de bike herstellen ...
Last edited by XCBiker on Sun 25 Nov 2007 19:09, edited 1 time in total.
1DRR
Mountainbiker

Post by 1DRR »

Vanmorgen ook vol goede moed de 50km aangevat, maar het manneke kon het niet volhouden en heeft na de 2de bevoorrading de afslag 25km gevolgd.
Iets teveel slijk voor mijn CX Pro dunne bandjes, en de vele klims hebben het deze vlaktefietser ook niet gemakkelijk gemaakt.

Wel goed afgepijld, maar ook 1 keer goed uitgeschoven en gevallen, maar we hebben ons geamuseerd en dat is wat telt !
Post Reply