100 of 120 km in de vlaamse ardennen??

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Locked

Ga je voor de 100km of de 120km??

Poll ended at Thu 18 Oct 2007 18:12

100km
28
42%
120
38
58%

Total votes: 66

.::Andy::.
Mountainbiker

Post by .::Andy::. »

pak maar 120 die kilometers kunnen jullie zeker en vast makkelijk uit de streek halen!
jootje
Mountainbiker

Post by jootje »

.::Andy::. wrote:pak maar 120 die kilometers kunnen jullie zeker en vast makkelijk uit de streek halen!
Dat is zeker geen probleem: we kunnen hier direct nen perfecten tocht van 200 km op papier zetten, maar het is nu toch ook niet de bedoeling dat ge een planneke krijgt en zelf uw boterhammekes moet meebrengen hé :-?

Zelf voel ik meer voor het voorstel van "oude rot in't vak" Zwiebertje. Voor onze eerste keer zou dat ook al niet slecht zijn. Als die grootste afstand een succes wordt ben ik zeker dat we in de toekomst de fun/pijn grens nog wat kunnen optrekken =D> =D>
mr White
Mountainbiker

Post by mr White »

jootje wrote:
.::Andy::. wrote:pak maar 120 die kilometers kunnen jullie zeker en vast makkelijk uit de streek halen!
Dat is zeker geen probleem: we kunnen hier direct nen perfecten tocht van 200 km op papier zetten, maar het is nu toch ook niet de bedoeling dat ge een planneke krijgt en zelf uw boterhammekes moet meebrengen hé :-?

Zelf voel ik meer voor het voorstel van "oude rot in't vak" Zwiebertje. Voor onze eerste keer zou dat ook al niet slecht zijn. Als die grootste afstand een succes wordt ben ik zeker dat we in de toekomst de fun/pijn grens nog wat kunnen optrekken =D> =D>
Misschien idd niet slechts om voor een eerste keer niet tot het uiterste te gaan en voor de zekerheid te kiezen. Ik kom sowieso af =D>
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

zwiebertje wrote:Herderkes,luister eens naar den ouden zwieber en beperk uw aantal km tot honderd!!

Maak een afiche met 2000 effectieve hoogtemeters en je wordt de eerste organisatie die daarin zou slagen dan!
Althans voor deze regio tenminste!
Als je die 2000 hm kan aankondigen met 70 a 80 % off-road(is mogelijk),en max. 100km. is succes verzekerd!!
Onderschat ook zo'n organisatie niet voor jullie eerste,er komt heel veel volk aan te pas voor zo'n lange tocht!
70% (laat staan 80%) offroad is HEEL moeilijk te halen, zelfs in de Vlaamse Ardennen. Ik dacht dat onze chrono van 80km rond de 65% zou halen. Helaas, na alles uitgemeten te hebben kwam ik aan 55% offroad en veel kon er niet meer bij. Ieder baantje dat ik tegenkwam heb ik benut. Vorig jaar bij onze TT van 58km kwam ik aan 54% offroad.
Echter, ik blijf zoeken. :-D 'k Heb van mij thuis uit een ritje en dat komt tegen de 60%, maar 70% zal enkel voor de Ardennen zijn...

Wat de organisatie van zo'n TT betreft, reken de dag zelf op zo'n 50 helpers om alles vlot te laten verlopen. Hou altijd 2-3 personen over voor problemen op het parcours e.d. Zeker bij zo'n afstand, je zit de ene kant van het parcours en er zijn problemen aan de andere kant, je bent al snel een half uur kwijt... Ik heb dit jaar op 6 uur maar liefst 250km gereden over het parcours.

Bij het uitpijlen van een parcours ben je best met een 6-7 (of meer) personen, reken dat het uitpijlen gebeurt aan +-7-8km/u. Ideale is iemand die voor rijdt en het parcours volledig kent. De rest volgt, in iedere bocht stoppen er 2 die pijlen hangen. De volgende bocht stoppen er weer 2. Ondertussen sluiten de eerste 2 die gestopt zijn weer aan en kijken of de pijlen van de volgende 2 goed hangen, enz...
Voorzie genoeg pijlen! Wij hadden er ongeveer 900 voor 80km en het was nipt, heel nipt waardoor we in sommige bochten maar 1 pijltje konden ophangen...

Vergunningen en toelatingen van iedere gemeente waar je passeert, politie enz...

Als je vragen hebt, stel ze maar. Desnoods via PM.
Herder Frederik
Mountainbiker

Post by Herder Frederik »

freezy wrote: 70% (laat staan 80%) offroad is HEEL moeilijk te halen, zelfs in de Vlaamse Ardennen. Ik dacht dat onze chrono van 80km rond de 65% zou halen. Helaas, na alles uitgemeten te hebben kwam ik aan 55% offroad en veel kon er niet meer bij. Ieder baantje dat ik tegenkwam heb ik benut. Vorig jaar bij onze TT van 58km kwam ik aan 54% offroad.
Echter, ik blijf zoeken. :-D 'k Heb van mij thuis uit een ritje en dat komt tegen de 60%, maar 70% zal enkel voor de Ardennen zijn...
Ik kan er volledig inkomen dat 70% offroad zo goed als onmogelijk is qua afstand, maar ik zie eigenlijk offroad% eerder in tijd, dan geraak je logischerwijs aan iets meer %, al is het wel veel subjectiever natuurlijk.
Steven vd Eynde
Mountainbiker
Location: C'dale Flash - C'dale Rush Carbon 2 - C'dale SM500 - Endorfin Speed III

Post by Steven vd Eynde »

Zoals ik een paar weken geleden aan Herder Ronny heb laten weten: voor mij de 120 km!

Als je volk nodig hebt bij de voorbereiding, laat maar weten. Dat mag geen probleem zijn. De dag van de tocht heb ik wel geen tijd om te helpen... :wink:
Herder Frederik
Mountainbiker

Post by Herder Frederik »

De knoop is doorgehakt: 120 km it is!

En die afstand verzorgen we met dezelfde doelstellingen als alle andere afstanden, en nog wat extra.

Voor de 120 km liggen er 2600 hoogtemeters (!!!) op jullie zweetdruppels te wachten (ter vgl: Houffalize Marathon 120km=2800 hm).
En verwacht vooral niet dat we u gaan sparen, afzien ga je, toch als je voor de 120 kiest. :evil: :evil: :evil:

We voorzien natuurlijk ook kleinere afstanden (waarschijnlijk 30-60-90-120, maar de exacte afstanden zijn nog niet zeker), nog steeds goed bespekt met offroad en hoogtemetergeweld. Klagen ga je niet moeten doen, we geven u de kans niet.

En voor de beginners, of de minder gespierden voorzien we een tocht waar hoogtemeters zoveel mogelijk gemeden worden, zonder afbreuk te doen aan het karakter van de Vlaamse Ardennen.

Voor elk wat wils dus.
cavani
Mountainbiker

Post by cavani »

=D> =D> =D>
Mij ga je er zeker tegenkomen!!
jootje
Mountainbiker

Post by jootje »

cavani wrote:=D> =D> =D>
Mij ga je er zeker tegenkomen!!
ok, maar pas op dat ge uzelf die dag niet tegenkomt hé :-D :-D
cavani
Mountainbiker

Post by cavani »

Geen probleem.Ik moet terug van nul beginnen,dus alles wat ik nu ga doen/kunnen is meegenomen.
Desnoods doe ik er een ganse dag over.Des te meer kan ik van onze prachtige Vlaamse Ardennen genieten.(Ik was voor mijn gedwongen stop toch al geen racekonijn :wink: )
Locked