Meisje van 13j wordt gediskwalificeerd op Bk in Ottignies!!!
Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
- Redbullbiker
- Mountainbiker
Post by Redbullbiker »
Dat ze dit toepassen vanaf 18jarigen,maar toch niet bij de 12-13 jarigen.Komaan zijn en blijven kinderen die plezier willen hebben en speelsgewijs aan sport doen.Maar zo nemen jullie het enorme geluk van een kind van 13 jaar af.Ik heb ook 2 zonen die mountainbiken en veel talent hebben,al zeg ik het zelf.Al een kind zien een fiets in het bos te voet omhoog steken?Pas het reglement rap aan!!Wij als volwassenen is al lastig om te voet te gaan met fiets aan de hand.Hopelijk doen ze er wat aan ,aan reglement van de toekomstige jeugd.
-
james bubba stewart
- Mountainbiker
Post by james bubba stewart »
groot gelijk ! al de tijd dat ik al op het forum kom wordt er geklaagd en gezaagd over de bond dit en de bond dat , op de wedstrijden ook , teveel inschrijving (maar iedereen betaalt dit zonder te morren , ottignies 12euro!!!!! ) te weinig wedstrijden (alhoewel er qua rijders zeker intresse is ), zakkenvullers , enz. maar de dag zelf staat iedereen die hier zo een grote mond heeft aan te schuiven aan de inschrijvingen met het petje af voor den bond , hallo ? hebben jullie ballen aan jullie lijf of wat? in plaats van eens allemaal af te spreken met de bond en alle pijnpunten te bespreken(niet met 5 man maar met zoveel mogelijk), een rijdersstaking, een petitie . denken jullie nu echt dat de bond dit forum leest en daarna 3 nachten niet kan slapen ? get alive !A d r i wrote:Dat heb ik nog gehoord. Maar zo simpel blijkt dat toch allemaal niet te zijn. Volgend weekend hangen zij die hier nu fulmineren toch weer mooi aan de slippen van de Bond die ze hier verketteren door deel te nemen aan wedstrijden ingericht onder de noemer van die Bond.
Ik zeg niet dat het perfect is, verre van, maar nogmaals, ga bij Johan Vanooteghem aankloppen, niet hier.
-
the oakley man
- Mountainbiker
Post by the oakley man »
Allemaal goed en wel he peeke dat ze het reglement gaan aanpassen voor de jeugd maar daar komt het meisje nu niks mee vooruit.Het is niet dat ze er op het bk met kop en schouders bovenuit stak maar al het hele seizoen en het is misschien het beste opkomend talent dat we hier rond rijden hebben.In andere landen zou men zo iemand ophemelen en hier in belgie vernederen ze zo liever iemand. :evil:
Een goed idee james bubba steward en ik zal misschien de eerste zijn om mee te doen maar heb je dat al is geprobeert met den bond te spreken?Ik wens u veel succes maar sta er niet versteld van als ze eens goed met u gezicht lachen.
Een goed idee james bubba steward en ik zal misschien de eerste zijn om mee te doen maar heb je dat al is geprobeert met den bond te spreken?Ik wens u veel succes maar sta er niet versteld van als ze eens goed met u gezicht lachen.
- El Perro Diablo
- Mountainbiker
Post by El Perro Diablo »
Voor kinderen die net als de groten willen koersen geldt hetzelfde, tenzij ze een apart regelement (waarom?) krijgen, hoe spijtig het ook is.
Meer dan één WK of gelijk welke wedstrijd is in de laatste ronde beslecht door domme materiaalpech, ook spijtig voor een volwassene diens carriere er mss vanaf hangt.....
In het verkeer mag die kleine ook niet door het rood rijden, net als ne grote.
Persoonlijk vind ik materiaalposten in mtb sowieso dik zuigen, de old school manier "help jezelf" is voor de private rijder die geen team bijheeft ook beter.
Enfin, spijtig voor dat meisje(maar leuk voor de oorspronkelijk 2de die mss nooit meer wint), maar als ze idd zo goed wint ze toch gewoon de volgende wedstrijd.
Meer dan één WK of gelijk welke wedstrijd is in de laatste ronde beslecht door domme materiaalpech, ook spijtig voor een volwassene diens carriere er mss vanaf hangt.....
In het verkeer mag die kleine ook niet door het rood rijden, net als ne grote.
Persoonlijk vind ik materiaalposten in mtb sowieso dik zuigen, de old school manier "help jezelf" is voor de private rijder die geen team bijheeft ook beter.
Enfin, spijtig voor dat meisje(maar leuk voor de oorspronkelijk 2de die mss nooit meer wint), maar als ze idd zo goed wint ze toch gewoon de volgende wedstrijd.
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
laatste jaren geknoeid?? kheb nog nooit anders geweten. Verder ga ik er niet over uitwijden, maar zolang er bepaalde personen blijven zitten (ondanks alle ellende voordien) zal het MTB'en in Belgie op een laag pitje blijven.malmedy wrote:er is de laatste jaren zo met de mtb geknoeid dat men de meeste regels ni kent laat staan een meisje van dertien , en die vader is heel normaal dat hij dat doet de uci en bond ni kan ook op kind vriendelijke mannier. en aan al die racers niet elke familie groeit op met de fiets kan ook echt tallent zijn wat niemand van ons hier heeft !
Verder swingen inschrijvingsgelden de pan uit bij grote evenmenten, bij kleine wedstrijden kan het ook tellen. De deelnemer betaald... onlogische werking.
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
een vraag : denk je dat de Bond dit zou aantrekken? (op een uitzondering na) Er zijn een aantal individus in dat bestuur, die daar normaal allang moesten uitliggen. Verder staan ze dwars op bepaalde verbeteringen, als er een bepaald iemand van de Bond een voorstel doet om een plan uit te werken waar de sport beter op word, er meer PR aan te pas komt en de inschrijvingsgelden zouden verminderen.james bubba stewart wrote:groot gelijk ! al de tijd dat ik al op het forum kom wordt er geklaagd en gezaagd over de bond dit en de bond dat , op de wedstrijden ook , teveel inschrijving (maar iedereen betaalt dit zonder te morren , ottignies 12euro!!!!! ) te weinig wedstrijden (alhoewel er qua rijders zeker intresse is ), zakkenvullers , enz. maar de dag zelf staat iedereen die hier zo een grote mond heeft aan te schuiven aan de inschrijvingen met het petje af voor den bond , hallo ? hebben jullie ballen aan jullie lijf of wat? in plaats van eens allemaal af te spreken met de bond en alle pijnpunten te bespreken(niet met 5 man maar met zoveel mogelijk), een rijdersstaking, een petitie . denken jullie nu echt dat de bond dit forum leest en daarna 3 nachten niet kan slapen ? get alive !A d r i wrote:Dat heb ik nog gehoord. Maar zo simpel blijkt dat toch allemaal niet te zijn. Volgend weekend hangen zij die hier nu fulmineren toch weer mooi aan de slippen van de Bond die ze hier verketteren door deel te nemen aan wedstrijden ingericht onder de noemer van die Bond.
Ik zeg niet dat het perfect is, verre van, maar nogmaals, ga bij Johan Vanooteghem aankloppen, niet hier.
maar voor bepaalde, is dat te zuur verdient. en teveel werk. Nochtans zou een herstructurering voordelig werken voor onze sport,
En een veel nauwere samenwerking met bv EBBT (die hebben een goede organisatie naar duits voorbeeld) betekent veel meer MOOIE mtb wedstrijden, en veel aantrekkelijker voor publiek en media.
dat de UCI-comissaris daar komaf over maakt, is ronduit belachelijk. Dat de Bond aanhaalt dat de UCI comissaris zo oordeelt, is ook u makkelijk verstoppen.
Tzou nogal wat beter zijn dat ze eerst die Rasmussen zaak eens uitklaren, ipv een 13 jarige te bestelen.
Last edited by Sunn Xtreme on Sat 18 Aug 2007 21:04, edited 1 time in total.
-
Sunn Xtreme
- Expert
Post by Sunn Xtreme »
ivm haar overwinning : ze vergeten dat op die leeftijd, het zeer moeilijk begrijpen is waarom ze nu geen BK trui krijgen ondanks ze heeft gewonnen.
als 13 jarige moet je dat eens proberen te snappen...... je rijd je hart uit je lijf, ondanks tegenslag slaag je erin nog te winnen. En dan komen ze u doodleuk vertellen - sorry, disqualificatie omdat je niet in de materiaalzone je pech hebt laten verhelpen.
zij zien dat anders.... ik heb hard gereden, heb niks verkeerd gedaan en heb gewonnen...en ik krijg enkel miserie ipv een trui.
een uitleg van, dan sla je volgend jaar eens zo hard toe..... das larie en apekool.
het is een kind, en die bekijken alles geheel anders dan iemand die al enkele jaren ouder zijn.
een zeer goede 'straf' en ook zeer begrijpelijk voor een kind rond die leeftijd is, dat ze bv 1 a 2 wedstrijden niet zou mogen deelnemen, vanwege die ene inbreuk.
dat begrijpen ze wel, en ze voelen hun ook niet oneerlijk behandeld.
dan snapt ze zeker dat dat dus niet kan, maar nu zit ze daar met een gevoel van... bedankt en foert.
als 13 jarige moet je dat eens proberen te snappen...... je rijd je hart uit je lijf, ondanks tegenslag slaag je erin nog te winnen. En dan komen ze u doodleuk vertellen - sorry, disqualificatie omdat je niet in de materiaalzone je pech hebt laten verhelpen.
zij zien dat anders.... ik heb hard gereden, heb niks verkeerd gedaan en heb gewonnen...en ik krijg enkel miserie ipv een trui.
een uitleg van, dan sla je volgend jaar eens zo hard toe..... das larie en apekool.
het is een kind, en die bekijken alles geheel anders dan iemand die al enkele jaren ouder zijn.
een zeer goede 'straf' en ook zeer begrijpelijk voor een kind rond die leeftijd is, dat ze bv 1 a 2 wedstrijden niet zou mogen deelnemen, vanwege die ene inbreuk.
dat begrijpen ze wel, en ze voelen hun ook niet oneerlijk behandeld.
dan snapt ze zeker dat dat dus niet kan, maar nu zit ze daar met een gevoel van... bedankt en foert.
-
the oakley man
- Mountainbiker
Post by the oakley man »
Je hebt groot gelijk in je commentaar sunn xtreme en ik denk dat ik al een (gefrustreerde) individu gevonden heb met name ons JAAKSKE. Wij als rijders kunnen er denk ik niets aan veranderen , de zogezegde (bevoegde) personen moeten zelf maar inzien dat er iets moet veranderen! En nee Jaak ik ben geen bevoegd persoon ik kan alleen maar zeggen hoe het is en wat velen denken en stel jezelf ook maar eens die vraag van bevoegd persoon, ze hebben me altijd gezegd waar je geen verstand van hebt of niet capabel voor bent hou je je handen af.