02/09/2007 Diest Marathon van de Demervallei

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Beny
Mountainbiker

Post by Beny »

mannen en vrouwen
wij zijn er klaar voor
ons parcour ligt er perfect bij
ze voorspellen voor onze streek droog weer =D> =D> =D>
en de plein schittert als een festival terrein
tot morgen
Conrad
Mountainbiker

Post by Conrad »

Beny wrote:mannen en vrouwen
wij zijn er klaar voor
ons parcour ligt er perfect bij
ze voorspellen voor onze streek droog weer =D> =D> =D>
en de plein schittert als een festival terrein
tot morgen
Ben daarstraks al even langs het plein gepasseerd en alles zag er netjes uit :-D . Seeya in de morning!
Hemd
Mountainbiker

Post by Hemd »

Vandaag de 67km gebold wegens teveel gefietst deze week en beentjes te plat om de 100 te doen. De eerste helft was nogal braafjes vond ik.

@ De bevercrossers Paal : Uw lege verpakking van whatever weggooien in de bos is redelijk NOT DONE ! Had veel goesting om u vd baan te rijden na mijn vraag waarom je dat deed !
(Waarom niet ?) Goed bezig , doe zo verder !

@ B.Insane...alee kom jongen, smijt es met wat gegevens van uwe nieuwe fietscomputer :lol:
Blackadder
Mountainbiker

Post by Blackadder »

Vandaag de 105 gedaan. Eerste 15km waren een beetje aan de saaie kant maar dat werd later ruimschoots goedgemaakt. Het vlakkere tussenstuk in Lummen was toch nog zwaar door het vele draaien en keren. Net voor de laatste splitsing iemand met een hamertje tegengekomen maar toch maar de volledige toer gedaan. Er zaten in de laatste 10km nog enkele kuitenbuiters. Toch nog binnengekomen met een gemiddelde van 25km/uur maar net 10minuten te laat om die paaldans te zien. Voor mij dus een geslaagde rit en zeker tot volgend jaar.

Volgens mijn bikemaats die de 47km gedaan hebben was dit een saaie tocht met weinig single-tracks en beklimmingen. Dan hadden ze maar met de grote jongens moeten meerijden hé.
Last edited by Blackadder on Sun 02 Sep 2007 19:38, edited 1 time in total.
markpeeters
Mountainbiker

Post by markpeeters »

Blackadder wrote:Vandaag de 105 gedaan. Volgens mijn bikemaats die de 47km gedaan hebben was dit een saaie toer met weinig single-tracks en beklimmingen. Dan hadden ze maar met de grote jongens moeten meerijden hé.
Volkomen gelijk! Ik heb vandaag m'n eerste 85 km gereden. Had eigenlijk meer "marathonners" verwacht. Voor mij was dit een perfect parcours om een eerste marathon te rijden, niet te moeilijk, niet te zwaar. Marathon rijden lijkt me wel wat. Volgend jaar misschien de 105.
BGT
Mountainbiker

Post by BGT »

Vandaag ook hier gaan rijden. Mijn fietsmaat en ik hebben er een serieuze duurtraining van gemaakt. Bij mij thuis vertrokken naar diest (17 km), dan de 103 gebold en dan nog terug naar huis.
In totaal (met een beetje verkeerd rijden) 142 km op de teller en exact 6 uur onderweg geweest met een gemiddelde van 25,3.
Met het oog op de Bart Brentjens Challenge een goede training.
Bumba
Mountainbiker

Post by Bumba »

9op10 voor de organisatie. De parking, de inschrijving, de verschillende armbandjes, de bewegwijzering, de splitsingen, het broodjes met pens en de paaldanseres .. allen ongezien.
Na een leuke 100km was ik wel enigzins ontgoochelt over de hoogtemeters .. 1000 werden er aangekondigt maar die heb ik niet allen tegen gekomen
Maar we blijven wel terugkomen :P
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

Ook hier een tevreden klant van de 85km.Geen enkele TT-organisator moet die gasten in Diest nog iets leren.

Het verbaast me wel keer op keer dat er zoveel geïnteresseerden zijn voor de lange afstand en dat je op het parcours geen kat tegenkomt :roll: .

Onderweg wel samengereden met een ex-Cape Epic deelnemer blijkbaar (blauw truitje van Imperial Logistics) en op het laatste gedeelte met twee gasten met Immobiliën Goetstouwers - shirt. M.a.w. goed doorgepapt :oops: :oops:

De gratis snack na aankomst is geweldig,maar ik heb het niet zo voor braadworsten na een sportinspanning :lol: .... een volkoren pistoléke met kaas mag van mij ook :wink:

De eerste bevoorrading kwam imo zeer vroeg,heb deze dan ook overgeslagen en doorgereden ,ook voor de Aquarius stand opt laatste heb ik bedankt.Je komt tenslotte om te biken.Maar beter zo dan dat er te weinig is :wink:

Kortom,een tt die ik zeker niet zal overslaan door het feit dat het een organisatie die op en top af is. Fons Moors was ook aanwezig met de camera,binnenkort kunnen we dus een videoverslag vinden.

PS : Is de 'luller' van dienst uiteindelijk uitgeluld ? :lol: :lol: :lol:
phille
Mountainbiker

Post by phille »

P° wrote:Fons Moors was ook aanwezig met de camera,binnenkort kunnen we dus een videoverslag vinden.
Het belangrijkste was dat de Fons vandaag zijne Rohloff bij had ! Na een klapke gedaan te hebben wassem precies toch content ...

Inderdaad, de hoeveelste keer dak hem al doe, die Uber-marathon ;-) Maar hij is gewoon leuk, elk jaar krijgen we ook nog extra niet aangekondigde kilometers (of ben ik echt 7km verkeerd gereden) :-)

De worst was weerom welkom, de paaldanseres niet in actie gezien maar ze was wel aanwezig (geen onaardige meid trouwens), de "luller" mag nu zwijgen en den deze gaat sebiet GOE slapen

Dank u, united-bikers
bettes
Mountainbiker

Post by bettes »

Ik heb mijn foto's van gisteren al online gezet. Er is niet van iedereen een foto... 1600 foto's nemen op een voormiddag is niet aan mij en mijn camera besteed, maar we hadden nog fototoestellen en camera's 'in het veld'. Die beelden zullen snel volgen!

Image
Ik sta trouwens achter de camera die deze foto nam!

Jullie vinden de rest van mijn foto's hier
Post Reply