22/07/2007 - Waasmunster

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

:roll: Allè jong,jfcb,jij moet dringend eens een TT buiten het Waasland rijden.Die 'drempel' was een nieuw aangelegde borduur.Dit was toch niks in vergelijking met wat ik op andere tt's al voorgeschoteld heb gekregen zónder waarschuwing of wat dan ook.

Bon,de tocht met Bulls-Eye en Dickie in onze mtb.be - uitrusting :-D afgehaspeld (nog een 'teamgenoot' gegroet bij de start,wie was dat trouwens?).Het eerste gedeelte was gekruid met een hoog asfaltgehalte.Alles veranderde een beetje nadat we hadden kunnen genieten van een toffe bevoorrading aan kasteel Blauwendael.Het gekende parcours in en rond Waasmunster werd af en toe aangevuld met nieuwe paadjes en/of singletracks.

Op de TT zelf zijn we iemand van Just Ridin' gepasseerd die nog extra aan het uitpijlen was en kwamen we te weten waar wereldkampioen tijdrijden - Dominique Cornu - zijn wielergenen vandaan komen (Vader Cornu trapt er niet naast :oops: ). Ook hij stopte waar nodig om wat extra pijlen te hangen.

Tijdens de tt het hoongelach van de Greenbikers uit Bornem op de nek gehaald door ze eerst voorbij te rijden en daarna met blozende kaken van iemand zijn oprit terug te moeten keren :lol: :lol: :lol: ...

Genietbare tocht in onze streek,niks meer,maar ZEKER niks minder.Voor mijn part werd het maximum uit de streek gehaald en hebben de mannen van Just Ridin' alweer een knappe variatie van een gekende tt gebracht.Denk dat mijn bikebuddies van tzelfde gedacht zijn?

Dickie had in het zicht van de meet wat schaafwonden opgelopen die konden verzorgd worden in de EHBO tent . De donkere Grimbergen erna verzachtte heel wat leed :wink: ...
Bulls-Eye
Mountainbiker

Post by Bulls-Eye »

Yep, weeral een fijne tocht gereden en P° heeft alles al zo wat gezegt. Thuis gekomen fietske vlug wa gekuist, douche genomen en eten. Nog naar de koers willen kijken maar veel passages gemist zzzz... :oops: Zou die donkere Grimbergen daar voor iets tussen zitten???
Johan mtb
Mountainbiker

Post by Johan mtb »

Wij waren met 2 man uit Oudenaarde naar Waasmunster afgezakt, en het heeft ons zeker niet gespeten !

Deel voor de bevoorrading was idd wat gewoon. Maar het tweede deel was voor ons nieuw en gewoonweg SCHITTEREND !

Van drempeltjes en bewegwijzering hebben wij geen last gehad. Daar moet je als biker idd tegen kunnen, vind ik. Net als de bomen dwars op het parcours. Mss kan men daar een volgende keer een plank op leggen, zodat we eens kunnen springen :-D . (Wij waren trouwens nogal geschrokken door de ravage die de storm in jullie streek had aangericht)

We hadden de dag ervoor al in St-Denijs-Westrem gereden en hebben getwijfeld of we wel zouden rijden en dan nog eens getwijfeld tussen Aalter en Waasmunster. Volgende keer zullen er geen twijfels zijn : wij komen terug ! =D>
tarzan
Mountainbiker

Post by tarzan »

catchup! wrote:uh? Ik weet begot niet welk drempeltje er bedoeld wordt.

Dat borduurtje op de brug over de E17 is van ver zichtbaar (tenzij ge zit te sterven in iemand z'n wiel natuurlijk).
ik ben dus ook lek gereden thv die brug over de E17, maar ik vermoed dat ik weet hoe het kwam : ik zag namelijk dat we daar rechts naar beneden moesten naast de autostrade, daarom heb ik mij daar al voor de brug rechts op een "sigle trackje :wink: " dat uitkwam op het voetpad gesmeten, maar dan moest je wel op een grote borduur. Dat was voor mijn achterwiel een fameuze klap. Echt plat stond ik echter maar een 50 meter verder in dat klein afdalingske.
Dickie
Mountainbiker

Post by Dickie »

De mannen van Just Ridin' weten hoe ze een tt voor mtb moeten organiseren.
Geen minpunten kunnen ontdekken, de mogelijkheden van de streek werden imo goed uitgebuit.
Jammer van mijn uitschuiver op het einde en dan nog op de slechtst denkbare plaats, een bocht van 90° aan die kiezelwegel om uit de Durmevallei te klimmen.
Die kleine steentjes hebben mijn been wel toegetakeld :evil:
Jeuken, branden, kietelen, stekende pijn, weet weeral goed het verschil :lol:
De uitvoerige 'aprés' met Bulls eye en P° en de nodige trappistjes verzachtten de pijn :wink:
bmx-er
Mountainbiker

Post by bmx-er »

er stonden veel mensen met pech vond ik, niet alleen bij de "drempel".
er zaten stukjes bij dat we heel dicht langs het prikkeldraad reden en er hing ook nog iemand aan vast :cry:

mooie en leuke tocht, voor herhaling vatbaar
jfcb
Mountainbiker

Post by jfcb »

jaja, algoed, misschien een beetje overdreven #-o , maar waarom moet hier alles uitvergroot worden op een forum.

ps@P°: ik rij genoeg tt's in buiten het waasland hoor.
:wink:
Mountainbiker
Location: Trek Elite 9.8 '04-'05-'07-'09/Trek 8500/Cannondale Flash carbon 29'er/KTM 27,5"/Specialized Epic

Post by »

jfcb wrote:jaja, algoed, misschien een beetje overdreven #-o , maar waarom moet hier alles uitvergroot worden op een forum.

ps@P°: ik rij genoeg tt's in buiten het waasland hoor.
:wink:
Allè,'t is goed,ik geloof u :wink: . Tot één van de volgende mss...
Post Reply