Training: rollen

Meer info over hoe je best eet en drinkt, het gebruik van een hartslagmeter of spierstimulatietoestel, hier kan je ervoor terecht.
BEASTY
Mountainbiker

Post by BEASTY »

yep,

mijne neef heeft de tacx i-magic fortius met stuur frame en hij is daar heel content van den dezen ier (wel een beetje duur vind ik)
http://www.derondeshop.be/shop/product. ... t=0&page=2

gr

THE BEAST
The Cisse
Mountainbiker

Post by The Cisse »

ik had 3 maand geleden ook rollen waar mijn band op rolde ,maar ik mocht dat na 21u niet meer gebruiken of mijn kids werden wakker
en dan rollen gekocht die op de velg komen ,dat is een geluidsvermindering van 80% geloof ik ,het enige wat nu nog lawaai maakt is de ketting op tandwielen en de lucht die op de spaken fluit ,ik kan nu zelfs rustig de tv opzetten op normaal niveau
echt een aanrader
BEASTY
Mountainbiker

Post by BEASTY »

yep,

@ the sisse welk type en merk waren die rollen?

gr

THE BEAST
MARTINI
Mountainbiker

Post by MARTINI »

roy wrote:ook beginnen rijden op de rollen (tacx cycleforce one)
Natuurlijk mag hij niet in de woonkamer staan.
Dan maar radio aangezet een uurtje gereden en kwartier redelijk doorrijden 2 minutjes opo gestaag tempo dan weer hetzelfde en dan nog op het einde een sprintje gemaakt vaan een minut of twee.
ik versta niet hoejij daar zo lang kan opzitten!!
ik vind dat zo saai zelfs met radio en ik hoor hem
eiegnlik toch niet! hoe houden jullie dat dan vol???

alvast bedankt! greeeeytz MARTINI...
Bmweke
Mountainbiker

Re: lol

Post by Bmweke »

woozzy wrote:ik heb nu al een tijdje de tacx swing, maar vind toch dat het vrij veel lawaai maakt .

Hoe kun je dit verminderen??
Er zijn speciaal matten die je onder de rollen moet leggen, dat verminderd ook het geluid en is ook voor de opvang van zweet...
Zo is mij toch vertel.
Bmweke
Mountainbiker

Post by Bmweke »

martini wrote:
roy wrote:ook beginnen rijden op de rollen (tacx cycleforce one)
Natuurlijk mag hij niet in de woonkamer staan.
Dan maar radio aangezet een uurtje gereden en kwartier redelijk doorrijden 2 minutjes opo gestaag tempo dan weer hetzelfde en dan nog op het einde een sprintje gemaakt vaan een minut of twee.
ik versta niet hoejij daar zo lang kan opzitten!!
ik vind dat zo saai zelfs met radio en ik hoor hem
eiegnlik toch niet! hoe houden jullie dat dan vol???

alvast bedankt! greeeeytz MARTINI...
Ik moet normaal 2x per week trainingen afwerken op de rollen (Tackx Flow), maar soms durf ik dat al is te vergeten :roll:
Mijn trainingen zijn max 1h30 lang, maar zijn dan ook enkel krachttrainingen.
Zolang dat er veel afwisseling is valt dat goed mee, elke week worden ze dan ook zwaarder.
Het is nu éénmaal zo dat ge gerichte krachttraining (bv. met 1 been los) het best kunt doen op rollen.
Als ge echt wilt beteren moete dus nu en dan is op uw tanden bijten hé :wink:

En ne goeien Beat en een goed verluchte kamer doet ook al veel zle :P
ATEGEV
Mountainbiker

Post by ATEGEV »

Ik heb ook een Swing sinds enkele weken. Mijn langste trainingen duurdrn met opw en cd inbegrepen 1u55 min.
Hij staat voor mijn pc: Ik kan dus naar films kijken (wel moeilijk te volgen als je iets zwaarder traint) en muziek beluisteren. De kunst bestaat er in de goeie muziek te vinden. Rock en consoorten zijn iets moeilijker omdat dit altijd nr.'s van 3 - 5 min zijn en dus iedere keer een andere sfeer geven. Techno is ideaal, maar dan moet het kwaliteit zijn en nie van die commerciele brol. Ge moet proberen van sets te downloaden van goei dj's (Jeff Mills, Carl Cox, Adam Beyer, Chris Liebing, Rush, Miss Djaxx, ...) en ge zult zien, ge gaat uw geen minuut vervelen. Ik vind het zelfs jammer als de training er op zit. :wink:
Bmweke
Mountainbiker

Post by Bmweke »

int begin heb ik dat ook gedaan, naar fims gezien. Maar als ge een beke intensieve trainingen doet. (bv 15' opwarming, 3' zittend zwaarste weerstand 60T/min, 2' recup, 3' staan zwaarste weerstand ook 60T/min, 2' recup, dees 6x en daarna 15' cooling down)

Ge zijt dus meer bezig met de uw duur van sets int oog te houden dan dat ge naar den tv kunt zien.
:roll:
The Cisse
Mountainbiker

Post by The Cisse »

minoura RDA 850 zijn rollekes op velgen
zie http://www.minoura.jp/index-et.html ,er zijn nog beter modellekes tussen ,ik heb ze 150 euro betaald
Post Reply