hoe dat er nog geen leffes uitgeschonken worden tijdens de rit, wees toch eens content met wat je krijgtOmaFiets&co wrote:In dit ideaal mountainbikeweertje de 110 km afgehaspeld in 5u11min. De technische stukjes waren (voor ons) iets te moeilijk, maar de bossen en vooral de single-tracks maakten alles goed. De peperkoek begint ons stilaan wel de oren uit te komen, in de VTT van Opbrakel (55 km) werden we beter verwend (met oa zelfgebakken cake). Voor een dergelijke afstand mag het wel iets meer zijn. De bepijling was OK, slechts eenmaal verkeerd gereden door eigen onoplettendheid en ook de douches waren prima om het zand af te spoelen!
26/05/07 Kaprijke Cycloontoertocht
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- gustavomtb
- Mountainbiker
Post by gustavomtb »
- Redbullbiker
- Mountainbiker
Post by Redbullbiker »
Gisteren de 110 km afgebold in Kaprijke.Was met nog buddy vertrokken van eeklo naar Kaprijke en hadden zo 130km in totaal.
Een mooie rit,perfect uitgepijld,met de kalk lijnen is dit perfect,wie nog misreed op zo mooi uitgestippeld parcour awel die zit nie geconcentreerd zenne
.Veel wegels in mijn omgeving ontdekt!
één minpunt sobere bevoorrading.Dit kan beter,en in zomergem naast de bperderij dat brugje met die gracht ,jongend zet daar toch een gevaarbord of doe dat hoge gras wat af .
Ik zatstik kapot na 130km,wegens weinig training door gesukkel met de luchtwegen al enkele weken.
Maandag op naar La Reid ,maar voor men kids die meedoen aan de kidstrophy.
Al bij al heef ik die marathon vtt toch een 8/10.
Proficiat mannen van Kaprijke
Jullie hebben alles eruit haald wat mogelijk is,knap!
Een mooie rit,perfect uitgepijld,met de kalk lijnen is dit perfect,wie nog misreed op zo mooi uitgestippeld parcour awel die zit nie geconcentreerd zenne
één minpunt sobere bevoorrading.Dit kan beter,en in zomergem naast de bperderij dat brugje met die gracht ,jongend zet daar toch een gevaarbord of doe dat hoge gras wat af .
Ik zatstik kapot na 130km,wegens weinig training door gesukkel met de luchtwegen al enkele weken.
Maandag op naar La Reid ,maar voor men kids die meedoen aan de kidstrophy.
Al bij al heef ik die marathon vtt toch een 8/10.
Proficiat mannen van Kaprijke
Sommigen onder jullie zouden beter een sneukeltoer gaan rijden,steeds dat gezaag over eten en drinken.Neem zelf iets mee als het toch nooit niet goed is!!
Dit is een uitstekende organisatie die héél hard moet werken om deze tochten in elkaar te steken en dan zijn er nog met kritiek.En dat er pijlen weg zijn kunnen ze ook niets aan doen,op sommige plaatsen hebben ze tot 4à5 maal nieuwe moeten hangen omdat ze weg waren.
- Herder Scubaluc
- Kerstman
Post by Herder Scubaluc »
Goed gezegd jong,christmtb wrote:Sommigen onder jullie zouden beter een sneukeltoer gaan rijden,steeds dat gezaag over eten en drinken.Neem zelf iets mee als het toch nooit niet goed is!!Dit is een uitstekende organisatie die héél hard moet werken om deze tochten in elkaar te steken en dan zijn er nog met kritiek.En dat er pijlen weg zijn kunnen ze ook niets aan doen,op sommige plaatsen hebben ze tot 4à5 maal nieuwe moeten hangen omdat ze weg waren.
Sommigen onder jullie zouden beter een sneukeltoer gaan rijden,steeds dat gezaag over eten en drinken.Neem zelf iets mee als het toch nooit niet goed is!! Dit is een uitstekende organisatie die héél hard moet werken om deze tochten in elkaar te steken en dan zijn er nog met kritiek.En dat er pijlen weg zijn kunnen ze ook niets aan doen,op sommige plaatsen hebben ze tot 4à5 maal nieuwe moeten hangen omdat ze weg waren.
Dat lijkt geen echt onafhankelijke commentaar te zijn, maar van een (onrechtstreeks?) betrokkene?
Ik lees evengoed lof voor alle zaken die WEL piccobello waren.
-
zwiebertje
- Mountainbiker
Post by zwiebertje »
Gisteren,nog vermoeid na een zware werkweek,ook aangezet voor "een grote afstand"!
Heel weinig volk aan de inschrijving rond 8 u 30',waren ze al allemaal op pad?
Na enige km "ons Katrien" tegen gekomen die ook moederziel alleen op pad was,en er eventjes een klapke meegedaan!
Hopelijk ben je daarna nog wat volk tegengekomen Katrien 20, om te samen de (grootste?)afstand af te leggen?
Ik vond deze tocht toch iets aan de saaie kant:weinig volk en dan ook nog zeer vele stukken
die oneindig lang leken(zowel op de baan als van die lange grindwegels en ook die stroken langs de vaart)!
Er zat voor mij iets te weinig variatie in,misschien door de vele ritten in de Vlaamse Ardennen en het Heuvelland ,
van de afgelopen weken,ben ik nu te veeleisend geworden?
Door even te misrijden aan de verbrandingsoven(een van de betere stukken vandaag),bijgebeend door iemand en tesamen verder gereden tot de spit 90-110km.
Voor de 110 gekozen,maar na 70 km speelde de vermoeidheid mij parten,en heb alzo het parcours verlaten in de Lembeekse bossen,om na 90km terug in Kaprijke toe te komen.
Weet iemand wie die snelheids-duivel was, met een red-bull op zijn shirt ,die tegen de ongeloofelijke snelheid van 29 a 30 avs de grote toer afbolde?
Ik stond precies stil met mijn 26 avs toen de tgv voorbij raasde,wat een krachtpatser!
Goed zichtbare pijlen(9/10) en goede bepijling(8/10)voor mij.
Enkel aan de kerk in Ursel,zoals velen,de grote weg links genomen i.p.v. het kleine wegeltje vlak naast die kerk!
Bevoorading niet overweldigend en soms onderbemand,maar toch voldoende(7/10)
De tweede bev. kwam voor mij na 72 km, geen km te vroeg meer!
Goede afspuitstand(9/10),maar best dat het niet te druk was, want maar enkele afspuitslangen bleek nu toch meer dan genoeg!
Voor mij en beetje een sfeerloze trainings-rit!
Zo zie je maar dat niet iedereen dezelfde mening heeft over deze marathon-tocht!
Tot binnenkort in de supertochten van Ronse en Kluisbergen,dat wordt andere koek en meer ambiance!

Heel weinig volk aan de inschrijving rond 8 u 30',waren ze al allemaal op pad?
Na enige km "ons Katrien" tegen gekomen die ook moederziel alleen op pad was,en er eventjes een klapke meegedaan!
Hopelijk ben je daarna nog wat volk tegengekomen Katrien 20, om te samen de (grootste?)afstand af te leggen?
Ik vond deze tocht toch iets aan de saaie kant:weinig volk en dan ook nog zeer vele stukken
die oneindig lang leken(zowel op de baan als van die lange grindwegels en ook die stroken langs de vaart)!
Er zat voor mij iets te weinig variatie in,misschien door de vele ritten in de Vlaamse Ardennen en het Heuvelland ,
van de afgelopen weken,ben ik nu te veeleisend geworden?
Door even te misrijden aan de verbrandingsoven(een van de betere stukken vandaag),bijgebeend door iemand en tesamen verder gereden tot de spit 90-110km.
Voor de 110 gekozen,maar na 70 km speelde de vermoeidheid mij parten,en heb alzo het parcours verlaten in de Lembeekse bossen,om na 90km terug in Kaprijke toe te komen.
Weet iemand wie die snelheids-duivel was, met een red-bull op zijn shirt ,die tegen de ongeloofelijke snelheid van 29 a 30 avs de grote toer afbolde?
Ik stond precies stil met mijn 26 avs toen de tgv voorbij raasde,wat een krachtpatser!
Goed zichtbare pijlen(9/10) en goede bepijling(8/10)voor mij.
Enkel aan de kerk in Ursel,zoals velen,de grote weg links genomen i.p.v. het kleine wegeltje vlak naast die kerk!
Bevoorading niet overweldigend en soms onderbemand,maar toch voldoende(7/10)
De tweede bev. kwam voor mij na 72 km, geen km te vroeg meer!
Goede afspuitstand(9/10),maar best dat het niet te druk was, want maar enkele afspuitslangen bleek nu toch meer dan genoeg!
Voor mij en beetje een sfeerloze trainings-rit!
Zo zie je maar dat niet iedereen dezelfde mening heeft over deze marathon-tocht!
Tot binnenkort in de supertochten van Ronse en Kluisbergen,dat wordt andere koek en meer ambiance!
Toch niet. En ok,er zijn ook positieve reacties,maar ik erger mij aan die kritiek op de bevooradingen.Gelijk waar er gereden wordt.jervanheg wrote:Dat lijkt geen echt onafhankelijke commentaar te zijn, maar van een (onrechtstreeks?) betrokkene?
Ik lees evengoed lof voor alle zaken die WEL piccobello waren.
Gisteren toch waarschijnlijk de juiste keuze gemaakt door naar Kaprijke af te zakken voor de 90 km. De rit vond ik prima. Ik vond ook wel dat er niet zoveel deelnemers waren...zonde voor de organisatoren die toch wel heel wat tijd steken in het organiseren van zo'n toertocht. Er zaten inderdaad soms wel wat lange veldwegen tussen, doch de prachtige bospassages maakten veel goed. Ook het percentage off-road mocht er zijn. Ook al ken ik de streek helemaal niet, toch denk ik dat de inrichters er het beste uitgehaald hebben waarvoor proficiat!
Het technische stukje aan de verbrandingsoven was voor mezelf iets te moeilijk
, maar ik kan me best indenken dat heel wat betere bikers hier hun hartje ophalen. Een geslaagde uitstap naar Kaprijke en hopelijk kan ik volgend jaar terugkomen voor de 110 km. 
- sleery
- Mountainbiker
- Location: twee wielen frame stuur ketting 2 remmen en een versnellingsapparaat
Gisteren ook gereden. Pas om 12h beslist om toch naar Kaprijke af te zakken. Kunnen starten iets na 13h30. Heb slechts de 70 km gereden gezien ik 's avonds nog verplichtingen had. Was voor mij de eerste keer in de streek en vond het een goed georganiseerde tocht. Slechts éénmaal verkeerd gereden: paar flippo's die pijltje hadden verdraaid bij uitrijden bos. (naar rechts verdraaid ipv naar links). Teruggekeerd en het pijltje terug in de juiste richting gedraaid.
Voor mij was alles in orde, wat de bevoorradingen betreft: voor mij voldoende. Liever 3 euro en iets soberder. Ik fiets om te fietsen en niet om te eten in de bevoorradingen. Heb ook mijn eigen eten mee.
Tot volgend jaar.
Voor mij was alles in orde, wat de bevoorradingen betreft: voor mij voldoende. Liever 3 euro en iets soberder. Ik fiets om te fietsen en niet om te eten in de bevoorradingen. Heb ook mijn eigen eten mee.
Tot volgend jaar.
- Gwen
- Mountainbiker
ook de 70 gebold, leuk ritje. Streek was mij minder bekend en is goed meegevallen. Prima bepijling, af en toe eentje gemist (meer door onoplettendheid van ikke ). Regen verwacht en geen drup gezien, geen plas tegen gekomen. Bike was zo goed als vlekkeloos bij aankomst. Ik onthou vooral de zalige passages in de bossen. Bevoorradingen waren voor mij ook meer dan voldoende, beetje vocht, banaantje en ne koek en k ban al lang tevreden. Het moet geen "biking" diner zijn ook hè