28/05/07 Ardennes Trophy Theux 60 of 90 km

Een marathon (waarvan je kan spreken eenmaal je boven de 60km gaat), een rit tegen de tijd of een wedstrijd is toch iets gans anders dan een doordeweekse toertocht. Daarom dit apart forumonderdeel...
Post Reply
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

Jan B. wrote:Kan er mij iemand het exacte adres van de start geven?

Als het te doen is, kom ik ook af voor de 60 km. Meer dan genoeg als eerste kennismaking met een Waalse chrono.
dat is niet nodig: La Reid is ne zakdoek groot :lol:

Startplaats is onder de kerktoren
freezy
Mountainbiker
Location: Endorfin Speed II, TREK OCLV 5200 en een Triumph...

Post by freezy »

Wel spijtig dat je daar enkel chrono kan doen. Ik rij die toch maar mee als marathon, genieten van de omgeving en het afzien. :-D
Of kan je nu toch al starten zonder chip?
Jan B.
Mountainbiker

Post by Jan B. »

Het is mogelijk dat ik ook afkom om deel te nemen voor deze tocht. We zullen zien, als ik geen andere bike-activiteiten heb.

Hou mijn website in de gaten voor meer nieuws over dat bikeweekend (Kaprijke/Wolfsdonk/Theux).
meub
Mountainbiker

Post by meub »

Swannie wrote:Ben vooringeschreven, maar bij mij hangt het af van het weer. Als er nog veel regen valt deze week, pas ik. Int zonneke is zo'n rit bangelijk! Maar in de regen en de modder :-?
oei swannie en dan zo'n quote vanonder ;-) 'if you can't ride it...'
greetz
Gunter
Mountainbiker

Post by Gunter »

Jan B. wrote:Hou mijn website in de gaten voor meer nieuws over dat bikeweekend (Kaprijke/Wolfsdonk/Theux).
dit forum gaat over mountainbiken en niet over jou hé (ik heb die zin van jou nu al enkele keren tegengekomen dusja)

niet persoonlijk opnemen hé
Motorbiker
Mountainbiker

Post by Motorbiker »

Dit wordt mijn eerste tocht in de Ardennen, en ik moet zeggen, ik kijk er erg naar uit, maar ook een beetje tegenop.

Gisteren Opbrakel gereden: 55km met 860 hoogtemeters. AVG: 17km/u. Hartslag AVG 155. Aan de meet was ik echt op.

In Theux ga ik voor de 60km. Maar de hoogtemeters van deze Ardennentocht schrikken af. Heeft er iemand praktische tips om deze tocht tot een zo goed mogelijk einde te brengen.
En belangrijkst, er een positief gevoel aan over te houden.

Welke banden zijn aangewezen?
Heb liggen: Schwalbe Jimmy (modder), Huthsinson Python (droog), Specialized Fast Trak (?)

Alvast bedankt.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

motorbiker wrote:Dit wordt mijn eerste tocht in de Ardennen, en ik moet zeggen, ik kijk er erg naar uit, maar ook een beetje tegenop.

Gisteren Opbrakel gereden: 55km met 860 hoogtemeters. AVG: 17km/u. Hartslag AVG 155. Aan de meet was ik echt op.

In Theux ga ik voor de 60km. Maar de hoogtemeters van deze Ardennentocht schrikken af. Heeft er iemand praktische tips om deze tocht tot een zo goed mogelijk einde te brengen.

Heb liggen: Schwalbe Jimmy (modder), Huthsinson Python (droog), Specialized Fast Trak (?)

Alvast bedankt.
doordat je nerveus bent zul je sowieso zeer voorzichtig starten en zul je normaal gezien dus ook goed eindigen

mijn ervaring (als niet klimmer) is dat je traptechniek zeer belangrijk is: goede omwentelingen maken met hoge pedaalomwentelingen, dan kun je al die hms makkelijk aan, de klimmen in de Ardennen zijn doorgaans een stuk langer dan hier, die doe je dus op soeplesse

qua banden zijn barro marathons (geax) zeer goed voor de Ardennen (2.3), met jimmy's heb ik geen ervaring, het gaat er normaal gezien vrij modderig bij liggen, ook als het niet veel meer regent, dus die pythons mag je vergeten
Jan B.
Mountainbiker

Post by Jan B. »

Gunter wrote:
Jan B. wrote:Hou mijn website in de gaten voor meer nieuws over dat bikeweekend (Kaprijke/Wolfsdonk/Theux).
dit forum gaat over mountainbiken en niet over jou hé (ik heb die zin van jou nu al enkele keren tegengekomen dusja)

niet persoonlijk opnemen hé
en was als het een 100% mountainbike-gerichte website is? (zelfs een 100% marathon/chrono-gerichte website?

tis zeker niet persoonlijk opgenomen
bikerLieven
Mountainbiker

Post by bikerLieven »

motorbiker wrote:Dit wordt mijn eerste tocht in de Ardennen, en ik moet zeggen, ik kijk er erg naar uit, maar ook een beetje tegenop.

Alvast bedankt.
Is voor mij ook de eerste keer. Ben blij dat ik niet alleen ben. :-? Brakel is mij goed verteerd, maar voelde het toch ook al een beetje. Het meeste dat ik al gereden heb was in de Vogezen met 1700 hm. Hier zijn het er 2400 hm. Vooral doseren en zeker in het begin niet te zot doen ook al vliegen ze je voorbij, denk ik. Wat ik ook gehoord heb van mensen die vorige keer gereden hebben: hang de held niet uit door een bevoorrading over te slaan...

Mijn enige hoop: ben een uitgesproken diesel, dus zo'n lange dingen liggen me wel. Maar 't zal toch afzien zijn, dat staat vast.

Banden: : vooraan NN ( 2.25) en achteraan RR ( 2.25). Een beetje polyvalent dus. En niet te veel druk ( dikke banden)

Rij mee met de bus van de Zewieties ( pikken op ons op in Wetteren) om 6 uur) dus start voorzien rond 8 u30 schat ik.
Willy D
Mountainbiker

Post by Willy D »

Alvast bedankt.
banden: iets me ferme noppen en sterke flanken (bv conti explorer)

practische overlevingstips:
niet laten vangen aan de rappe mannen (ik deed dat vorig jaar wel: eerste 40 km in 2u20, geeindigd op 5u45 :oops: op de 80))
eigen tempo en als het echt te steil wordt: niet forceren op de fiets...afstappen en te voet (meestal sneller en de benen bewegen eens anders).
veel blijven drinken en eten...een hongerklop is fataal.

verder: veel amusement...geniet ervan ipv te focussen op tijden / andere renners. Laat je ook nooit opjagen (ga wel opzij als ge in de laatste 20 km's de rappe 80 kmrenners voelt komen)
Post Reply