01/05/2007 Ieper

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Rock Rider
Mountainbiker

Post by Rock Rider »

long fellow wrote:
uncle sam wrote:
Moustache wrote: LG, eerlijk duurt het langst... Als je "maar" 16.7 hebt gereden, heb je hem tenminste gereden. Ik vrees dat er veel zijn die rapper rijden op het forum dan hun kilometriekse heeft getoond. Er zijn er natuurlijk altijd die kunnen koersen (echt koersen) maar het is zeker geen schande om met lagere gemiddelden af te komen.

Ik zou trouwens die 93 niet overleven denk ik. =D>
Agree, heb er ook al veel tegengekomen die dachten dat ze 30 per uur reden terwijk mijn tellerke er slechts 28 aangaf.
Wat natuurlijk niet bewijst dat de mijne juist afleest :p.
Vraag me af hoe je dit precies kunt nagaan. (naast de instellingen volgens het boekje: wielhoogte en banddikte)

Had zelf 17,9 per uur op de ... 125km (Beetje verloren gereden op de Cats) Zou er anders niet over beginnen maar op 47 jaar en alleen beukend tegen de wind geeft het toch voor mij een voldoening. :P
En... lag 5 maanden geleden nog met 8 gebroken wervels in hospitaal na TT van Avelgem. :cry:
RESPECT =D>
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

long fellow wrote:En... lag 5 maanden geleden nog met 8 gebroken wervels in hospitaal na TT van Avelgem. :cry:
Inderdaad, =D> =D> =D> =D> =D> en alles is hier gezegd!
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

sjiek zo. Ga er maar voor. :wink: =D>
polletje
Mountainbiker

Post by polletje »

heeft de organisatie foto's getrokken ?
Frustie Dtr
Mountainbiker

Post by Frustie Dtr »

Sorry voor late reaktie maar wil het hier toch nog eens kwijt:
Dikke proficiat =D> =D> aan de organisatie voor deze prachtige rit.

We waren terug (deze winter ook gereden - maar dan in andere richting!)talrijk van Dudzele naar Ieper afgezakt.
Ik vraag me wel af hoeveel bikers op de fiets de "trappenberg" hebben afgereden?
De geleidelijke aanloop naar de Kemmelberg was subliem.....

Op het einde met enkele bikers van Bavikhove meegereden (uit de wind :oops: ) om dan 4 km van het einde er nog een lap op te geven.

Tot deze winter.
Moustache
Kerstman

Post by Moustache »

Frustie Dtr wrote: Ik vraag me wel af hoeveel bikers op de fiets de "trappenberg" hebben afgereden?
Hawel, ik heb de eerste trap gedaan aan hoge snelheid en dat was mis. Ik heb er twee te voet gedaan en dan de rest weer traagjes op de fiets.

Straks zit die weer in de rit van Reningelst, dus met het beetje parcourskennis dat we nu hebben, moet het lukken om ze allemaal te nemen zonder afstappen.
jocca
Kerstman
Location: een met wat alu, carbon, rubber en nog het een en ander

Post by jocca »

Ik heb ze alle 2 afgereden hoor ... kwestie van niet te vlug te rijden, maar ook niet te traag, eens uw voorwiel de grond raak achter uw zadel gaan hangen en direct beginnen met remmen, eens uw achterwiel de grond raakt, ook daar kort efkes remmen en terug laten bollen. Zo kan je hem makkelijk en nemen.
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

Ik rij ze na enkele keren zonder problemen naar beneden maar heeft iemand die andere trapjes na de afdaling van de rode berg opgereden? Das pas een uitdaging. Langs de eerste twee geraak ik maar daarna is het te voet.
cyclon
Mountainbiker

Post by cyclon »

nebraz M/29j. wrote:Ik rij ze na enkele keren zonder problemen naar beneden maar heeft iemand die andere trapjes na de afdaling van de rode berg opgereden? Das pas een uitdaging. Langs de eerste twee geraak ik maar daarna is het te voet.
ik snap niet goed wat het probleem is met die trap afdaling (is vooral mentaal veronderstel ik), maar die trap klim is idd wat anders, heb hem deze keer voor 't eerst proberen doen op de fiets maar ben ook gesneuveld na een paar trappen, ik denk dat het probleem is dat je snelheid teveel afneemt na een paar trappen
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

cyclon wrote:
nebraz M/29j. wrote:Ik rij ze na enkele keren zonder problemen naar beneden maar heeft iemand die andere trapjes na de afdaling van de rode berg opgereden? Das pas een uitdaging. Langs de eerste twee geraak ik maar daarna is het te voet.
ik snap niet goed wat het probleem is met die trap afdaling (is vooral mentaal veronderstel ik), maar die trap klim is idd wat anders, heb hem deze keer voor 't eerst proberen doen op de fiets maar ben ook gesneuveld na een paar trappen, ik denk dat het probleem is dat je snelheid teveel afneemt na een paar trappen
in droge omstandigheden kom je er vrij gemakkelijk overheen als je het juiste traject neemt. Dit is meestal de buitenkant aangezien het hoogteverschil daar het kleinst is. Je mag er niet te snel overheen willen gaan, want dan val je stil door de bots tegen uw achterwiel. Best is te zorgen da je uw voorwiel erover heft en dan het achterwiel al rollend meetrekken. Wel oppassen voor de scherpe kantjes want ik heb er wel al een snakebite aan overgehouden.
Post Reply