toertocht bike fun Deurne Diest 29/04/07

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
Point7
Mountainbiker

Post by Point7 »

lucky7 wrote: @point7 Ik heb u gezien aan de bevoorrading van de 55km we waren met zen tweeën die daar stonden toen. :drunk:
Ik dacht al dat ik u herkende maar was niet 100% zeker. :wink: Ik had u bijna ingehaald in de bossen maar de laatste km's begonnen in mijn benen te kruipen (nog niet 100% fit van de rit de dag ervoor) en heb moeten lossen.

BTW, je hebt precies een nieuw fietske. Zag er wel ferm uit.
Den jjag
Mountainbiker

Post by Den jjag »

Deze morgen om 7.20 uur vertrokken met menne maat en men vrouwke natuurlijk.
Onderweg 'thalf wieleke nog opgepikt(2de maat) en naar Deurne-Diest gereden.
Ingeschreven bij Kimmeke, de snelle lady bij Bike Fun.
En vertrokken natuurlijk, in 't begin rustig op kruissnelheid komen, en vanaf de Molenberg beginnen stoeberen :roll: .
Toch plezant hé, mountainbiken.
Op de Kruisberg al wat technischer, pittige klimmetjes en dito afdalingen.
Verder via Kenisberg (toch even voet aan grond moeten zetten) rondom Schaffen en via het Prinsenbos (prachtige single-tracks) op naar de vesten.
De eerst bevoorading staat zoals gewoonlijk opgesteld net voor de Lazarijberg.
Da's wel moeilijker om terug te vertrekken en terug op tempo te geraken.

Ook na de bevoorading nog lekker pittig met nog enkele bergjes waaronder de Kalenberg bij de wielertoeristen beter gekend als de Poggio.
Stevig klimmeke waar ge eens kunt doorstoempen. (als 't nog gaat hé ](*,) ).
Vanaf dan word het wat vlakker (met toch nog enkele kuitenbijters) en kan de snelheid wat opgedreven worden, richting tweede bevoorading en de Rodenberg natuurlijk.

De Rodenberg liet nog even op zich wachten na de tweede bevoorading, we mochten er even aankomen maar werden dan omgeleid om via enkele km. snelle gravelpaden te volgen.
Maar komen deed ie wel.
'tIs toch plezant hè spelen op zo'n bergske, maar wel pittig =D> =D> .
Na de Rodenberg is't alleen nog vlak en kunt ge met uw laatste krachten nog vlammen tegen de wind of rustig uitrijden natuurlijk.

Nog efkes op den aprés gezeten en daarna weeral voldaan naar huis gereden.
Bedankt Bike Funners voor de mooie rit en tot de volgende!
Trevorken
Mountainbiker
Location: Canyon Nerve 9.0 LTD + Specialized Stumpjumper Fsr Expert 2008

Post by Trevorken »

bikefunner wrote:nog een kort antwoordje op het volgende.

vroeger ging onze tocht over een klein gedeelte van het vast parkours van diest maar geleidelijk aan hebben we het vast parkours moeten veranderen omwille van verschillende redenen.
Ik vond het vorige week al dat er veel aan het vaste parcours veranderd was.

Wel straf dat die mannen van aquarius zo weinig bijhadden, ik had mijnen Mule bij, dus geen probleem. Ik kom volgend jaar in ieder geval weer.
slapende biker
Mountainbiker

Post by slapende biker »

Prachtige tt

In het begin wel wat van asfalt en van die grint die niet bolde .

Nadien leuke klimmetjes en afdalingkjes .

Het beklimmen van " de Poggio " ging vlot , zelfs toen het op het laatst nog een beetje omhoog ging .

Op het laatst nog enkele klimmetjes waar ik niet op geraakte omdat ze allemaal te voet stonden .

Toch 46 km op de teller tegen een gemiddelde van 23,5 .

Ik kom volgende jaar zeker terug
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

vertrokken voor de 35km maar mene maat op een 10km zen wiel stuk gereden ( 2 spaken uit, thx voor de pechtdienst die hem komen halen zijn ) dus heb ik in men 1tje de 55km gedaan en moet zeggen heb me goed geamuseerd :lol: :bounce: :lol: :bounce: wel spijtig van de lange stukken baan ( verbindingstukken ) maar de bosgebieden maakten dit meer dan goed =D> =D> =D>
Op 1ste bevoorrading nog genoeg gevonden ( was dik in orde ) maar de 2de was volgens mij al weg :( maar was denk ik ook den laatste op het parcours, was precies privé voor me afgepijld :lol: :lol: :lol:
T laatste stukje was idd leuk, op en af, op en af,.... en lekkere singeltjes, het smalle padje naar beneden ( in laatste bos ) met de afgrond ( een metertje ) ernaast LEEKKKKKKKKKKEEEEEEEEEEEEEEEEEEEERRRRR :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :bounce: :lol: :lol: :lol: :wink: die wou ik wel meerdere keren doen, waar was dit ergens ( welk bosje )?

Volgend jaar zekers terug t was leuk
bikefunner
Mountainbiker

Post by bikefunner »

DAT WAS DE RODE BERG IN TESSENDERLO.
HET IS EEN LEUK HEUVELTJE WAAR JE JE OP 10 KM KAN DOODRIJDEN (ALS JE WIL NATURRLIJK)
madrista666
Mountainbiker

Post by madrista666 »

Awel de rodenberg was een geslaagd stuksken :bounce: :bounce: :bounce:
Dingo
Mountainbiker
Location: Minerva outback 2003, canyon yellowstone custom en specialized fsr custom

Post by Dingo »

Ik ben ook geweest. Zeer goed georganiseerde tocht, met zelfs parkeerverbod langs het parcours.
Ik heb me zeer goed geamuseerd, volgend jaar weer.
Post Reply