zomerbandjes

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Cr0n0
Mountainbiker

Post by Cr0n0 »

zoveel smaken, zoveel banden :)
joeke beton
Mountainbiker

Post by joeke beton »

iemand een idee waar ik die smart sam light kan vinden? omgeving a'pen
thx :wink:
FastFreddy272
Mountainbiker
Location: Commencal VIP, RaceFace, Sram X.0, Fox 100FX, ... Scott Scale RC 2010

Post by FastFreddy272 »

Zotte Maarten wrote:Aan de Geax-gebruikers, Waar halen jullie je Geaxen? ik heb gehoord van mijn fietsboer dat de leveringen nogal lang op zich laten wachten.

Ik heb nog wel eventjes tijd, ik hoef er mijn Barro Marathons 2.1 niet onmiddellijk af te halen, maar wil voor deze (drogere) zomer toch iets anders steken (misschien Saguaro vooraan en Mezcal achteraan)

Ik zou nu de barro vooraan willen proberen met de saguaro achteraan.
Als het droog wordt de saguaro vooraan, mezcal achteraan.

De banden haal ik meestal bij Van Eyck (Aalst), maar blijkbaar zijn ze ook online te bestellen via http://www.bikesport.be
Vorige week had Van Eyck de saguaro enkel in TNT versie (en die is toch 100gr zwaarder dan de High Performance versie)

Ik heb de ganse winter met Barro (High Performance met NoTubes) gereden en ben er heel tevreden over. Nooit lek gereden =D>
Verzetje
Mountainbiker

Post by Verzetje »

Heb vorige zomer met ritchey speedmax 2.0 gereden. Bolt lekker maar

stond toch regelmatig lek. Zal misschien toevallig zijn, maar toch. Zeer

aangenaam bandje als het droog ligt. Maar als het wat natter ligt, gaat ge zo

tegen de vlakte, spreek uit ervaring :lol:

Ze komen er deze zomer weer op.
Charlie Big Potato
Mountainbiker

Post by Charlie Big Potato »

Ik zou nu de barro vooraan willen proberen met de saguaro achteraan.
Als het droog wordt de saguaro vooraan, mezcal achteraan.

De banden haal ik meestal bij Van Eyck (Aalst), maar blijkbaar zijn ze ook online te bestellen via www.bikesport.be
Vorige week had Van Eyck de saguaro enkel in TNT versie (en die is toch 100gr zwaarder dan de High Performance versie)
Bikesport is ook een gewone winkel in Asse, waar je tegen dezelfde prijs kunt gaan kopen. Vriendelijke man trouwens. Ik ben nu toch ook bijna zeker voor de zomerkeuze: mezcal achter, saguaro voor (enkel de diktes nog wat bekijken...).

Ik rij met binnenbanden, is dan de TNT versie dan aan te raden i.v.m lekrijden, of is dat extra gewicht tov de high performance het niet waard?
Zotte Marre
Mountainbiker
Location: TR-Smuggler, On One Scandal 29", S.I.R.9 Kermit, WAW109 (verkocht)

Post by Zotte Marre »

FastFreddy272 wrote: Ik heb de ganse winter met Barro (High Performance met NoTubes) gereden en ben er heel tevreden over. Nooit lek gereden =D>
FastFreddy, Dus als ik het goed begrijp, heb je NoTubes in de gewone High Performance (foldable) gedaan, en niet platgereden. Fantastisch =D> =D> =D> =D> =D>

Ik wist wel al dat Geax blijft verbazen, ikzelf rij al een ganse winter op Barro Marathons Performance (Rigid) op 1,8 kg/cm², voor de vettige omstandigheden en mijn flanken geven geen kik (terwijl ge er minstens 2,5 kg/cm² zou moeten inblazen :roll:)

Dus hun TNT banden hebben nog niet echt hun uitzonderlijkheid bewezen, blijkbaar?
FastFreddy272
Mountainbiker
Location: Commencal VIP, RaceFace, Sram X.0, Fox 100FX, ... Scott Scale RC 2010

Post by FastFreddy272 »

Zotte Maarten wrote: FastFreddy, Dus als ik het goed begrijp, heb je NoTubes in de gewone High Performance (foldable) gedaan, en niet platgereden. Fantastisch =D> =D> =D> =D> =D>

Ik wist wel al dat Geax blijft verbazen, ikzelf rij al een ganse winter op Barro Marathons Performance (Rigid) op 1,8 kg/cm², voor de vettige omstandigheden en mijn flanken geven geen kik (terwijl ge er minstens 2,5 kg/cm² zou moeten inblazen :roll:)

Dus hun TNT banden hebben nog niet echt hun uitzonderlijkheid bewezen, blijkbaar?
Maarten,
Ik rij met crossmaxen, met daarop de Barro High Performance met de NoTubes vloeistof. De banden zitten er op van begin september en heb enkel eens wat vloeistof bijgevuld. Voor de rest heb ik niet moeten omkijken naar de banden. (Enkel nu en dan wat druk bijsteken/aflaten natuurlijk).

Qua druk rij ik als het echt modder is op ongeveer 2bar vooraan, iets meer achteraan. Als het droger is voor 2.5, achter 2.8.

Ik rij nu niet als een cowboy, maar met mijn remmen dicht rij ik ook zeker niet. :drunk: Heb nog nooit echt met jullie meegefietst, maar kan mij ook niet herinneren dat er mij de laatste tijd nog een Herder heeft voorbij gestoken 8) (Al ken ik eigenlijk enkel Ben, Sven en Frederik van gezicht)

TNT zou ik enkel nemen als ik veel naar de Ardennen/bergen zou gaan fietsen.
Tijdens echt lange en zware afdalingen (Scherpe rotsen, ...) kan de TNT misschien wel nuttig zijn.
Zotte Marre
Mountainbiker

Post by Zotte Marre »

Merci voor de tip, FastFreddy,

Mijn besluit staat vast voor het komende zomerseizoen. Ik ga gewoon de lichtste optie kiezen (en nog niet de duurste ook niet) 1 Saguaro foldable, 1 Mezcal foldable, ik heb nog 2 Barro Marathons Performace liggen, dus als die versleten zijn worden dat ook foldables. En ik heb nog echte semi-slicks, ritchey's, zonder noppen op het loopvlak.

Dus ik kan naar hartelust combineren afhankelijk van de toestand van parcours.

Tot eens op een TT, hé
mountainsurfer
Mountainbiker

Post by mountainsurfer »

vorig jaar met de Nobby Nic van schwalbe 2.1
waren niet slecht van grip en liepen soepel
enkel de zijkanten niet zo sterk
zowel voor als achter gescheurd op reis in zuiden van frankrijk

denk voor nu de michelin xrc dry van achter
en XCR A/T of xrc mud van voor

( de voorkant heb ik graag veel grip voor in bochten )
Zotte Marre
Mountainbiker

Post by Zotte Marre »

Net gebeld naar Van Eyck en hun Saguaro's zijn op,

Heeft er nog iemand een idee waar ge aan geaxen geraakt, in de driehoek Gent - Antwerpen - Brussel?

Ik zou graag zo snel mogelijk enen in mijn bezit hebben, dan kan ik beginnen experimenteren...

Ik veronderstel bij bikesport in Asse, maar die zijn toe, hé vandaag #-o
Post Reply