11/03/2007 Spa - GHF

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
phille
Mountainbiker

Post by phille »

das nu al 3 keer dat ik er geweest ben, vorig jaar moeten missen het jaar ervoor was het smeltende sneeuw. Wel als het geregend heeft kun je daar nog goed fietsen, maar diene smeltende sneeuw was een dikke merde

en nog iets, ik denk dat je er de BESTE douches vind !
phille
Mountainbiker

Post by phille »

Schijfrem wrote:Afpijling was naar Waalse gewoontes discreet maar in orde.
Ik heb nog NOOIT zoveel pijlen weten hangen op een waalse TT als op de deze ! Sorry hoor maar wat je hier zegt [-X ok je kan zeggen dat ze niet het principe ervoor-erin-erna hanteren, maar was dat nodig ? De kalk op de grond was er ook nog ...
Jo[ke]
Mountainbiker

Post by Jo[ke] »

Heb vandaag voor de 34km in Spa gekozen. Dit was de allereerste toertocht die ik ooit gemaakt had én de allereerste keer dat ik eens de Ardennen introk... en ik vond het :bounce: FANTASTISCH !!! :bounce:

Was eerder nooit verder dan het Genkse geweest met mijne MTB.
Heb de 34km gereden aan een gemiddelde van 15,5km/u met een top van 58,4km/u (op de voorlaatste afdaling). Mijn gemiddelde hartslag was 159bpm met een max. van 182bpm.
Voor de eerste keer de ardennen in te trekken vond ik dit niet slecht!

:-D Heb mij héél goed geamuseerd en denk dat ik zeer binnenkort terug in de ardennen aan de start sta!!! :-D
Schijfrem
Mountainbiker

Post by Schijfrem »

phille wrote:
Schijfrem wrote:Afpijling was naar Waalse gewoontes discreet maar in orde.
Ik heb nog NOOIT zoveel pijlen weten hangen op een waalse TT als op de deze ! Sorry hoor maar wat je hier zegt [-X ok je kan zeggen dat ze niet het principe ervoor-erin-erna hanteren, maar was dat nodig ? De kalk op de grond was er ook nog ...
Speciaal voor de phille een verduidelijking van wat ik bedoelde:
Ik ben voorstander van de Waalse manier van bepijling, nl een combinatie van pijlen tegen palen en bomen en krijtpijlen op de grond. Daardoor hoef je het principe van "ervoor-erin-erna" minder of helemaal niet te gebruiken en kan je daardoor minder pijlen gebruiken.
Ik heb nergens dus de indruk willen geven dat de Waalse manier van signalisatie op niks trekt, in tegendeel :wink: !!
Beter zo ???
Enfant terrible
Mountainbiker

Post by Enfant terrible »

Ik was er ook bij deze morgen. Was al een paar jaartjes terug dat ik deze tocht nog reed. Volgens mij veel stukken omgekeerd tov vroeger.
Ik ging voor de 44. Nog een colake in mijn botten geslagen voor het vertrek gezien ik mijn drinkflessen vergeten was. 'k Heb het dus moeten stellen met de bevoorradingen, gelukkig goed versprijd en genoeg.
Was om 8u30 vertrokken. Na de splitsing 34/44 was ik precies alleen op de wereld. Begreep er geen snars van, tot aan de volgende bevoorrading...,was blijkbaar de 34 opgedraaid ipv de 44 ](*,) . Heb mezelf nog wat verfoeid en met dubbel zoveel adrenaline doorgereden.
Voor 34Km ben ik niet hierheen gekomen, eens terug in Spa direct doorgereden en de 25Km nog gedaan. Ik heb die leuke afdalingen dus 2x gehad :lol:
Aan de eindstreep, moe maar voldaan : 60Km à 17,56Km/u, hartslag 159.
ruuducati
Mountainbiker
Location: Merida Matts 500 WCS-lite-M, 2012 Rocky Mountain Element 970

Post by ruuducati »

Wij zijn omstreeks 9.00u gestart en 't was behoorlijk druk op het parcours, meermaals noodgedwongen moeten afstappen bij de steile beklimmingen door de drukte MAAR 't was vooral genieten op het uitdagende parcours en de mooie landschappen.
Bevoorradingen met een uitgebreide keuze aan versnaperingen en douche-ruimte waar geen einde aan komt...
Afspuitstand met 4 tuinslangen... ben de afgelopen limburgse tt's vnl. verwend geweest met hogedrukslangen.

Zeker een aanrader!
WIP
Mountainbiker

Post by WIP »

Na een winterseizoen op de weg eindelijk terug wat techniek kunnen bijwerken tijdens deze fantastisch ardennen rit.
Mijn eerste van het jaar en zeker niet slecht gedaan, mijn goede voornemes werpen zijn vruchten af.
Zonder mezelf pijn te moeten doen, niemand moeten laten passeren.
43km avr. 17,78. =D>
Enkel de parking viel tegen, ver van de douches, en lang moeten aanschuiven voor het afspuiten, goed dat de zon scheen.
Monke
Mountainbiker

Post by Monke »

Beetje met vertraging maar hier nog enkele fotokes ervan: http://biking2006.fotopic.net/c1230280.html

Leuke en mooie tocht om het jaar mee in te zetten! Als je paar maanden niks gereden hebt, niet zo eenvoudig meer... :oops:
Post Reply