W.K Veldrijden Hooglede-Gits

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
Post Reply
absalon
Mountainbiker
Location: Granville u6-t6 ul , bianchi via nirone 7, thompson grenada, mach 5-tt

Post by absalon »

Rikske wrote:
Gf biker wrote:De manier waarop Lars Boom vandaag reed zouden de profs hun handen meer dan vol hebben met die kerel :-? Nys incluus :wink:
Alleen spijtig dat zo iemand slechts 6 crossen mee doet alvorens het WK te rijden :roll: .
geloof me moest em er veel rijden per seizoen, steekt em er nog boven uit ma in mindere mate. die man kan verdomme hard met ne velo rijden
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

absalon wrote:
Rikske wrote:
Gf biker wrote:De manier waarop Lars Boom vandaag reed zouden de profs hun handen meer dan vol hebben met die kerel :-? Nys incluus :wink:
Alleen spijtig dat zo iemand slechts 6 crossen mee doet alvorens het WK te rijden :roll: .
geloof me moest em er veel rijden per seizoen, steekt em er nog boven uit ma in mindere mate. die man kan verdomme hard met ne velo rijden
Ik bedoel helemaal niet dat hij er dan niet bovenuit zou steken, ik zeg alleen dat het spijtig is dat zo'n talent de sport eigenlijk onrecht aandoet door slechts 6 crossen te rijden (7 met het WK erbij dus).
den mountenbiker
Mountainbiker

Post by den mountenbiker »

Volgende Seizoen Gaat Lars Boom bij de elite
Ze zullen hun handen vol hebben
We zullen mooie ritten zien
Nijs & Co zijn gewaarschuwd
maltje
Mountainbiker

Post by maltje »

Rikske wrote:
Vind ik eigenlijk ook.Maar des al niet te min was ik overdonderd hoe die Lars een klein uur kon door vlammen.Fantastisch.
Maar waarom niet met een soort punten systeem werken dat je voldoende punten moet hebben voor je mee mag doen aan het wereldkampioenschap.
Als je ziet hoeveel wedstrijden Albert al gereden en gewonnen heeft klopt de uitslag natuurlijk niet,maar ja Nys is ook nog geen wereldkampioen natuurlijk.
Ik duim voor Bart en hoop dat Kevin(Pauwels)een mooie plaats haalt.
Suc6 aan allen.

PS Jammer dat Mourey niet mee doet.
Rikske
Mountainbiker
Location: Merida Mission Carbon Team, Reba Team, full XT //// Merida Matts Speed LX gold edition

Post by Rikske »

maltje wrote:
Rikske wrote:
Vind ik eigenlijk ook.Maar des al niet te min was ik overdonderd hoe die Lars een klein uur kon door vlammen.Fantastisch.
Maar waarom niet met een soort punten systeem werken dat je voldoende punten moet hebben voor je mee mag doen aan het wereldkampioenschap.Als je ziet hoeveel wedstrijden Albert al gereden en gewonnen heeft klopt de uitslag natuurlijk niet,maar ja Nys is ook nog geen wereldkampioen natuurlijk.
Ik duim voor Bart en hoop dat Kevin(Pauwels)een mooie plaats haalt.
Suc6 aan allen.

PS Jammer dat Mourey niet mee doet.
Wel, ik dacht ook iets in die zin, ik dacht er bijvoorbeeld aan dat de rijders op zijn minst één van de regelmatigheidscriteria (wereldbeker, superprestige, gazet van Antwerpen) volledig zou moeten meerijden ofzo alvorens te mogen deelnemen aan het WK.

Niet dat dit iets afdoet aan de prestatie van Boom, maar eerlijk gezegd heeft hij de liefhebbers van de cross maar weinig van zijn kunnen laten zien hé (wat hij liet zien was natuurlijk wel top).
Gf biker
Mountainbiker

Post by Gf biker »

De enigste oplossing voor een eerlijk WK is al die WK's van 1 dag af te schaffen. Een systeem zoals bij de motocross of F1 zou veel gepaster zijn. Nu is het zo dat bij pech of een slechte dag je het mag vergeten terwijl men indien men met manche's zou werken je jezelf wellicht eens pech of een slechte dag zou kunnen veroorloven. In mijn ogen is de renner die de wereldbeker wint de echte wereldkampioen, en da geld voor zowel het MTB, het veldrijden als het wielrennen op de weg. In zulks geval is ook de staat van het parkoer van minder belang aangezien men uit de voeten moet kunnen op verschillende soorten omlopen. Zeg nu zelf, no effence hoor maar Cipollini of Boonen werden wereldkampioen op de weg omdat de hele ploeg destijds gereden heeft voor hen, en zij toevallig zeer snel zijn aan de meet. #-o Da's dus mijn mening. :wink:
Rikske
Mountainbiker

Post by Rikske »

Gf biker wrote:De enigste oplossing voor een eerlijk WK is al die WK's van 1 dag af te schaffen. Een systeem zoals bij de motocross of F1 zou veel gepaster zijn. Nu is het zo dat bij pech of een slechte dag je het mag vergeten terwijl men indien men met manche's zou werken je jezelf wellicht eens pech of een slechte dag zou kunnen veroorloven. In mijn ogen is de renner die de wereldbeker wint de echte wereldkampioen, en da geld voor zowel het MTB, het veldrijden als het wielrennen op de weg. In zulks geval is ook de staat van het parkoer van minder belang aangezien men uit de voeten moet kunnen op verschillende soorten omlopen. Zeg nu zelf, no effence hoor maar Cipollini of Boonen werden wereldkampioen op de weg omdat de hele ploeg destijds gereden heeft voor hen, en zij toevallig zeer snel zijn aan de meet. #-o Da's dus mijn mening. :wink:
Hier ben ik het volledig mee eens =D> .

Dat zou inderdaad véél eerlijker zijn, zo krijg je tenminste een wereldkampioen die effectief de "beste van de wereld" is, wat nu toch regelmatig (lees: nogal dikwijls) anders is.
SPECI
Mountainbiker

Post by SPECI »

bwa ik vind die ééndagskoers ook wel zijn charmes hebben, kunnen pieken naar 1 koers moet je ook kunnen eh.
Het is wel zo dat Nys de beste is en verdiend om wereldkampioen te worden maar ik gun elke andere crosser dit ook. Aan Nys om te laten zien dat hij echt de beste is, ook onder zware druk en op een moment dat iedereen scherp staat. :wink:
edse
Mountainbiker

Post by edse »

Tennis is blijkbaar belangrijker dan cross vandaag.
De vrouwen worden benadeeld en er is geen rechtsreekse uitzending,wel NA de tennis.Sorry dat begrijp ik toch niet goed,WK in eigen land en dan tennis tonen tussen 2 niet-belgen in plaats van de cross voor de vrouwen mee te geven.Ok er zit misschien wel geen medaille in voor de belgen maar dat zou toch geen rol mogen spelen.
Dit weekend speciaal verlof gevraagd om de cross zeker te zien... :roll:
Was eerst van plan om ter plaatse te gaan kijken maar door omstandigheden heb ik die plannen laten varen en kijk ik thuis voor de buis.
Hopelijk hebben die mannen gedaan totdat de groten van start gaan.
Voila heb mijn hart gelucht want loop hier beetje gefrustreerd rond thuis.
bieste
Mountainbiker

Post by bieste »

Edse,

Ik zit mij hier ook al meer dan een uur te ergeren. 'k Heb daarnet zelfs een mail gestuurd naar sporza met de zelfde bedenkingen, maar nog geen antwoord gekregen. Blijkbaar is tennis aan de andere kant van de wereld belangrijker dan een wk in eigen land.
Post Reply