Roken en toertochten

Omdat het niet altijd over mountainbike hoeft te gaan...... Zet een boompje op over alles wat NIET met mountainbike te maken heeft maar hou het wel deftig.
i-Mac
Kerstman

Post by i-Mac »

En laat ons misschien terug gaan naar het begin. We gaan geen last meer hebben van rook als we ons inschrijven op een TT. Ook de aprés wordt voor niet-rokers een heel stuk aangenamer.
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

Rikske wrote: Héél die vergelijking slaat volgens mij op niks
Dit is ook helemaal geen vergelijking. Als het er één was trok ze inderdaad op niks. :-)

@willy D =D>
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

1 - roken stinkt
2- kost veel (is pas met 0,5 euro opgeslagen van mij mogen ze nog meer opslagen geen probleem mee)
3- ge krijgt er kanker van
4- mee roken is ook gevaarlijk en da da ik dus want rook niet :lol:
5- als ge met iemand die rookt kust proeft het naar assbak en das niet aangenaam als niet roker

ik ben er heel blij mee dat ze het verbieden in restaurants en sport gelegenheden, openbare gebouwen enz
ben trouwens ooit naar een tentoonstelling geweest int slachthuis van anderlecht en daar was een rokerslong te zien bah da zag pik zwart.
en da ni alleen, het tast buiten uw longen ook uw gebid aan en nog veel meer.
van mij part mogen ze ook café 's verplichten een rookersruimte in te richte zodat ik en vele 1000 den anderen niet moeten mee roken en moeten stinken naar de rook als we thuis komen, in ierland lukt toch ook :lol:

grtz van een verstokte niet roker
denbolle
Mountainbiker

Post by denbolle »

jongens waarmee houden we ons bezig
ik ben een verstokt roker , en ja tijdens de bevoorading steekt ik me een sigaretje op , als ik op een maat moet wachten tijdens de rit zelf steek ik er nog één op . en ik voel me kiplekker . ik ben 47 jaar en rook al van mijn 15 de heb nooit problemen gehad . ik werk als torenkraanbesturder en zit 80m boven de begaane grond en als je dan is ziet welke smog er hangt daarboven dan zou je je pas verschieten .
als je bekijkt wie de meeste slachtoffers maakt de auto of de sigaret is de telling wel vlug gedaan , zet in die auto dan een roker en in die andere een drinker is het verschil nog groter . ik heb zelf nog nooit maar dan ook nooit iemand horen klagen in een eetgelegheid of cafe dat ik iemand stoor met mijn gerook en als dat zo was zou ik daar begrip voor hebben en me verwijderen om mijn sigaret te roken maar wat ze nu doen is de uitbaters hun broodwinning afnemen want veel rokers zullen nu wel niet meer op die plaatsen gaan waar ze niet mogen roken .
ik ga er mijn sigaretje niet voor laten
Yakke
Mountainbiker

Post by Yakke »

denbolle wrote: als je bekijkt wie de meeste slachtoffers maakt de auto of de sigaret is de telling wel vlug gedaan
Inderdaad:
-verkeersdoden in Belgie: zo'n 1500 per jaar
-doden door roken: zo'n 20000 per jaar (hierbij gaat het om mensen die vroegtijdig, onder de 70 jaar heengaan)
-doden door passief roken: hierover is weinig duidelijkheid (wegens enkel extrapolaties mogelijk), cijfers verieren van 100 tot 2000 per jaar
Barbeque
Kerstman
Location: Fully Epic M4, Hope onderdelen, Sram x0.. Garmin Forerunner 910XT and edge 705

Post by Barbeque »

Proficiat,

jullie zijn allemaal goed bezig, bende onozellaars. Leer eens
verdraagzaam zijn he. In plaats van naar een tt te gaan met
een wagen neem eens de bike voor je verplaatsing. Ik ben ook
tegen de rokers maar ik maak m'n keuze hierin zelf. Als ik met m'n
familie wil gaan eten dan kan ik dat doen waar ze niet roken. Als
wij iets willen gaan drinken dan kan ik dat ook doen waar we hiervan
geen last hebben. Er zijn tegenwoordig genoeg plaatsen om geen
last meer te hebben van die rook. Laat dus die mensen met rust.

Ik begin me eigenlijk af te vragen wat er met het forum aan het
gebeuren is. Ik heb de indruk dat de moderators de touwen zijn
kwijt geraakt. Wat voor topics zijn er tegenwoordig nog. Tegen
de wegrijders, tegen.... domme andere topics. Ipv ons wijs te maken
dat dommel de backup niet wil terug zetten zouden jullie beter
eens al die onozele topics verwijderen zodat er weer plaats is
voor de topcis over de tt's ( jullie zullen me wel snappen wat ik bedoel).

Ik vraag me eigenlijk af in wat voor verziekte maatschappij we
tegenwoordig leven als ik jullie zo bezig hoor.

WEES LIEF VOOR ELKAAR, GENIET VAN ELKAAR, MAAK PLEZIER
MET ELKAAR......
nebraz
Mountainbiker

Post by nebraz »

Yakke wrote:
denbolle wrote: als je bekijkt wie de meeste slachtoffers maakt de auto of de sigaret is de telling wel vlug gedaan
Inderdaad:
-verkeersdoden in Belgie: zo'n 1500 per jaar
-doden door roken: zo'n 20000 per jaar (hierbij gaat het om mensen die vroegtijdig, onder de 70 jaar heengaan)
-doden door passief roken: hierover is weinig duidelijkheid (wegens enkel extrapolaties mogelijk), cijfers verieren van 100 tot 2000 per jaar
Ma lol. Hij heeft het wel over de SMOG-doden, niet over verkeersongevallen. :-D

@barbeque: Je hebt wel ergens gelijk...er zijn andere foria genoeg waar over zo'n onderwerp kan gediscussieerd worden maar als er al zoveel mensen zijn die hier hun ei kwijt willen mag dat toch geen probleem zijn. Als je dan toch niks hebt tegen rokers, trek dan de lijn eens door naar slechte topics. (grapje) :wink:
//Smalle\\
Mountainbiker

Post by //Smalle\\ »

Dat ze gewoon wegblijven met hun vuile sigaretten. :evil:
Hoe kan je nu nagenieten op ne après als je daar toekomt en het hangt er vol met rook???? :evil: Dat is mijn gedacht erover!
Oldie
Mountainbiker

Post by Oldie »

Je begeleidt zoontjelief naar het voetbal waar hij achteraf nog even blozend, nagloeiend en frisgedouched kan nagenieten van de geleverde prestatie. Dit moest tot nu wel in een rokerige voetbalkantine waar de lokale supporters zitten te paffen. Hoe dit strookt met het weldoend effect van de sportbeoefening is een raadsel. Zelfde met de afterbike, eerst stoempen om daarna te doempen? Schrijf het op: het is een welkome en logische maatregel en de organisatoren gaan meer en langer volk hebben achteraf.
Hubertje
Mountainbiker

Post by Hubertje »

Ik vind het op restaurant zeker positief dat er niet meer mag gerookt worden, ik vond het steeds van weinig respect getuigen dat mensen naast me een sigaret opstaken als ik aan het eten was, want dat is echt degoutant. Op cafe heb ik er geen probleem mee, daar hoeven ze het roken voor mij niet af te schaffen.
Post Reply