14/01/2007 Zarren-Kortemark

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
cowboy peter
Mountainbiker

Post by cowboy peter »

gisteren ook gestart met de forumtrein, voor een mooie tocht. Het is mij nie echt opgevallen dat er behalve de doortocht door de hoeve en bijhorend bos en het privebos halverwege nog stukken parcours uitgehaald waren . De tocht leek mij in grote lijnen hetzelfde als vorig jaar, zelfs de omstandigheden waren vergelijkbaar. Enkel de benen waren niet dezelfde. Aanvankelijk liep alles vlot, en toen GP een eerste versnelling plaatste bleef ik rustig zitten, niets forceren, alles onder controle. Echter enkele km voor de tweede bevoorrading was de kracht uit de benen weg. Bij deze bevoorrading was ik in 't geniep er vandoor gegaan, maar nog geen 2km verder snelde de trein mij voorbij, aanpikken kon ik zelfs nie meer. Dan maar rustig verder gereden, Steenstraat maximaal 30km/h, en enkele km voor het einde kwam opeens slijkcrossertje mij vervoegen. We hebben dan maar net zoals in Kemmel samen de tocht beëindigd, met dit verschil: in Kemmel had ik nog over, hier kwam ik veel te kort.
voor de organisatie enkel goeie punten: alles piekfijn in orde.

Nu hopen da we tegen volgende week in wevelgem genoeg uitgerust zijn
filiberke
Mountainbiker

Post by filiberke »

Lichterveldenaere wrote:
fast & furious wrote:
Gisteren met de forumbende meegereden en ik moet zeggen dat
het één van de éérste keren was dat ik niet afgemat terug aankwam.
Mijn vader is gisteren voorbijgestoken (wat niet vaak gebeurt) door twee man met de tenue van je firma. Aan de beschrijving meen ik dat het HanZi en jij waren. !
k'Weet niet wie die tweede was maar HanZi zeker niet want hij was er niet misschien heeft hij zich toch vergist uwe pa :drunk: :drunk:
rik c
Mountainbiker

Post by rik c »

Zarren, een thuismatch (4 km van de deur), dus met de velo ernaartoe uiteraard. Na de inschrijvingsformaliteiten omstreeks kwart voor negen vertrokken voor de grote omloop.
Hoewel we met heimwee terug denken aan den tijd dat de rit van Zarren nog de Kortemarkse kleiputten opzocht, mag hun rit van tegenwoordig er ook best zijn. Ik heb het niet opgemeten, maar naar mijn gevoel was het off-road gehalte van deze rit wel boven de gemiddelde toertocht. De doortocht door die boomgaard was idd schitterend, trouwens de ganse rit was heel goed berijdbaar en . . . het lenteweer (of is 't nog altijd herfst ?)zorgde ervoor dat het bijzonder aangenaam toeven was 'op den buiten'. Als organisator van Klerken komende week, met meer dan gewone belasting uitgekeken naar de passages op ons grondgebied Klerken en Houthulst en met héééééél veel plezier vastgesteld dat er amper . . . drie off-road stroken identiek gelijk zijn aan die van Klerken.
Ook onze vele privé-stroken werden door de Zarrense organisatie met rust gelaten, waarvoor duizendmaal dank. Zo kunnen we weer, net als vorig jaar trouwens, op een boogscheut van mekaar weer twee totaal verschillende toertochten aanbieden voor de MTB-liefhebbers.
En aangezien we toch 'op de streke' waren , hebben we achteraf maar es aangeschoven aan de forum-tafel en wat nader kennis gemaakt met organisator Scatto, met de alom gekende VTT-tje, VTT-pepeetje, Traxer van de naamkaartjes, natuurtalent Grote Plateau en zijn Klein Plateautje, Filiberke, De Fast en zijne Furious, en Superfanneke.
De Leffes gingen zoete binnen, en tegen dat 'k omstreeks 12.30 huiswaarts trok, was 'k al goed gelanceerd, om daarna nog de streke op te zoeken van enkele van die mannen van de forumtafel : Het toneel in de Ginstezaal en een bezoekske aan 'De Grotte' hadden eigenlijk volstaan, doch in het café-zaaltje achter het frietkot op De Ginste, hebben we uiteindelijk de doodsteek gekregen. Doch , dit geheel terzijde, uiteraard.
't Ging over den MTB-rit in Zarren en die was, wat mij betreft dik in orde !
pomer
Mountainbiker

Post by pomer »

grote plateau wrote:Gisteren dus ook weer een leuke tocht gereden de forumbende. :bounce: (Traxer,Filliberke,Vtttje,Cowboy Peter,Casper,Slijkcrosserke,the Fast en ik)
Aanvankelijk toch een voor iedereen gezapig tempo'tje gereden.Den boomgaard was een eerste testje om te weten hoe de beentjes waren :wink: .Lekker lang tussen de fruitbomen gereden, om dan weer gezamelijk onze weg verder te zetten.
Op een rechte "slag" opwaarts ne keer de beentjes en het nieuwe raderwerk getest:zeer goed gevoel. =P~
Na de eerste (overigens prima)bevoorrading gezien dat er hier en daar toch al waren met overlast #-o .Dan maar een offensiefje opgezet met Traxer voor de Steenstraat en hem ne keer getoond hoe ge aan 50/u over kasseitjes vliegen moet. :roll:
.Op het laatst nog PPtje bij de lurven genomen tesamen met Vtttje en the Fast en hem en Vtttje laten duelleren voor de bloemen.Pptje was er mee weg(op één been) =D> =D>
Aangekomen met een gevoel van"ist al gedaan??"
Mooi parcours,goede bepijling en bevoorradingen. =D>
Bike-wash en lekker warm douchke gepakt om dan nog ne aangename maar niet te lange après te houden met lekkere soep en een goed stutje.(van die leffe ga ik maar zwijgen) :wink:

Op naar volgend jaar. =D>
Dacht ik da je een waterke gevraagd had :P
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

filiberke wrote: k'Weet niet wie die tweede was maar HanZi zeker niet want hij was er niet misschien heeft hij zich toch vergist uwe pa :drunk: :drunk:
't Waren er twee van Jonckheere Izegem en zoveel rijden er daar ook niet van rond denk ik, maar blijkbaar rijden die ook zo snel als de Fast en HanZi.
En mijn vader is nooit :drunk: tijdens een tocht, hij komt toe, rijdt de grote tour, steekt zijn bike in de auto en keert terug naar moeder de vrouw. (uren voor ik van dezelfde tocht terugkeer :wink: )
SCATTO
Mountainbiker

Post by SCATTO »

WTC ZARRENHOF
Bedankt zijn 669 deelnemers =D> =D>
En zeker ook aan de vele Forumbikers =D> =D>
Zo te zien was ieder tevreden met de inrichting en parcours
maar nu zijn we al bezig om er volgend jaar nog meer off road in onze rit te krijgen.
Nogmaals bedankt en hopelijk tot volgend jaar
fast & furious
Kerstman
Location: Fast : Specialized stumpjumper expert / Furious : Specialized Stumpjumper Woman 2006

Post by fast & furious »

Lichterveldenaere wrote:
filiberke wrote: k'Weet niet wie die tweede was maar HanZi zeker niet want hij was er niet misschien heeft hij zich toch vergist uwe pa :drunk: :drunk:
't Waren er twee van Jonckheere Izegem en zoveel rijden er daar ook niet van rond denk ik, maar blijkbaar rijden die ook zo snel als de Fast en HanZi.
En mijn vader is nooit :drunk: tijdens een tocht, hij komt toe, rijdt de grote tour, steekt zijn bike in de auto en keert terug naar moeder de vrouw. (uren voor ik van dezelfde tocht terugkeer :wink: )
Hanzi was het zeker niet want die was gaan skien!
Misschien heeft hij mij in het dubbel gezien????
Lichterveldenaere
Mountainbiker

Post by Lichterveldenaere »

fast & furious wrote: Hanzi was het zeker niet want die was gaan skien!
Misschien heeft hij mij in het dubbel gezien????
Mysterie opgelost, die tweede was geen 'Jonckheere', maar een in 't rood. (wellicht GP of VTT'tje ?)
Post Reply