Je vergeet die ijslaag die meestal onder sneeuw te vinden is....manitou. wrote:dat werkt goed op het ijswimpel wrote:http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... highlight=
wat je ziet in de eerste post van dit topic werkt zeer goed in sneeuw en op ijs.
nodig: ~600 vijsjes, stel banden, 3u tijd, boor- en vijsmachine en om te rijden meer dan een gewone basisconditie.
voor sneeuw is dat niet echt nodig
gewoon goede noppenbanden waarvan dat de noppen ver uit elkaar staan voldoen ook goed genoeg
"Sneeuwbiken"
Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
daar heb ik tot nu toe weinig last van ondervondenpvandebe wrote:Je vergeet die ijslaag die meestal onder sneeuw te vinden is....manitou. wrote:dat werkt goed op het ijswimpel wrote:http://forum.mountainbike.be/viewtopic. ... highlight=
wat je ziet in de eerste post van dit topic werkt zeer goed in sneeuw en op ijs.
nodig: ~600 vijsjes, stel banden, 3u tijd, boor- en vijsmachine en om te rijden meer dan een gewone basisconditie.
voor sneeuw is dat niet echt nodig
gewoon goede noppenbanden waarvan dat de noppen ver uit elkaar staan voldoen ook goed genoeg
noch hier in belgie noch in de vogezen bij +20cm sneeuw
als je schroeven te lang zijn zul je ook eerder last ermee hebben dan voordelen ermee hebben max 5mm mogen die uitsteken uit de toppen voor max resultaat te hebben

@Manitou : Ik heb alleen maar ervaring opgedaan in Duitsland. 't Zal wel aan de sneeuw gelegen hebben maar 'k moest echt wel eerst de verkenning naar boven doen (allé, doe 'k zowiezo) voor downhill te gaan via ongeveer hetzelfde spoor. En één plek noteerde 'k ijs onder de sneeuw en idd, bij het afdalen....
Eerlijk gezegd : m'n voorwiel schoof daar evengoed nog weg, dus misschien had 'k ook 'ns moeten doen met gewone banden....
Eerlijk gezegd : m'n voorwiel schoof daar evengoed nog weg, dus misschien had 'k ook 'ns moeten doen met gewone banden....
als de sneeuw heel hard is aangereden dan helpen die banden met spike's nog enkel en dan nogpvandebe wrote:@Manitou : Ik heb alleen maar ervaring opgedaan in Duitsland. 't Zal wel aan de sneeuw gelegen hebben maar 'k moest echt wel eerst de verkenning naar boven doen (allé, doe 'k zowiezo) voor downhill te gaan via ongeveer hetzelfde spoor. En één plek noteerde 'k ijs onder de sneeuw en idd, bij het afdalen....
maar je moet dan zien dat de spike's niet te lang zijn
anders plooien die weg doordat deze niet volledig door het harde ijs kunnen gaan
ik heb ondervonden max 5mm lengte uitsteken uit de noppen en zelfs iets korter is ideaal
en uw bandenspanning niet te hard zetten
- serge
- Mountainbiker
- Location: Yeti old skool. Seven Sola/IMX 29er custom, Roubaix.
Dit zijn foto's van de maandag, genomen op de baraque michel door Tim.
In het begin hadden we prachtig weer, maar na de middag werd het toch wel echt koud.
Ik heb nog altijd mijn banden van vorig jaar erop liggen, dus hebben we deze wat plat gezet, grip genoeg dan. We hebben ongeveer een 40 km gereden en een 700 Hm mee gepakt.
Groetjes Serge.

In het begin hadden we prachtig weer, maar na de middag werd het toch wel echt koud.
Ik heb nog altijd mijn banden van vorig jaar erop liggen, dus hebben we deze wat plat gezet, grip genoeg dan. We hebben ongeveer een 40 km gereden en een 700 Hm mee gepakt.
Groetjes Serge.

-
Mister No Chaïn
- Mountainbiker
- Dickie
- Mountainbiker
Maandag naar Ovifat geweest om met de kids te gaan sleeën en wat te wandelen.
Met de mtb de loipes afrijden, of de vaste routes leek wel tof om te doen.
Maar niet op Paasmaandag
, druk, druk.
Toch eens van een pak Belgische sneeuw kunnen proeven...
Ik zou toch op zoek gaan naar spikes, desnoods 2de hands.
De sneeuw was door het vele langlauf-volk platgedrukt en hier en daar erg glad.
Met de mtb de loipes afrijden, of de vaste routes leek wel tof om te doen.
Maar niet op Paasmaandag
Toch eens van een pak Belgische sneeuw kunnen proeven...
Ik zou toch op zoek gaan naar spikes, desnoods 2de hands.
De sneeuw was door het vele langlauf-volk platgedrukt en hier en daar erg glad.