26/11/06 Messelbroek-Scherpenheuvel

Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
moddercrosser
Mountainbiker

Post by moddercrosser »

Veel singletracks hier ? Veel bos ? Weinig asfalt, veel bochtenwerk ?

Aangezien de reacties van vorige edities ni te vinden zijn graag alle info over het parkoers .
pr023473
Mountainbiker

Post by pr023473 »

moddercrosser wrote:Veel singletracks hier ? Veel bos ? Weinig asfalt, veel bochtenwerk ?

Aangezien de reacties van vorige edities ni te vinden zijn graag alle info over het parkoers .
Het begin is om op te warmen zeg maar,dan rij je naar testelt aan de mast om zo naar averbode te rijden.
In deze streek zijn singletracks ,bochten en klimwerk te doen.
Er komt wel wat asfalt in maar niet teveel.
tabias
Mountainbiker

Post by tabias »

pr023473 wrote:We zijn vandaag de tocht gaan rijden omdat we morgen niet kunnen.
Parcour ligt er goed bij,ni teveel modder en water.
Je moet wel met wat redelijk profielbanden gaan rijden want in de bossen liggen er enorm veel bladeren,tractie he.
Hopelijk gaan ze morgenvroeg het parcour nog eens verkennen want er zijn redelijk wat pijlen al verdwenen.
Vooral in de omgeving van averbode hebben we een paar keer moeten zoeken.
En als de mensen dan toch bezig zijn liefst wat meer pijlen voor de bochten zetten.
Soms kom je aangereden en moet je bijna stoppen om te zien waar je naartoe moet.
Veel plezier morgen.
vooral in de speelbossen rond scouts averbode waarschijnlijk.
tabias
Mountainbiker

Post by tabias »

ik heb gereden, gezien en ik zeg dat ik het goed vond.

Het parcour zelf vond ik zeer mooi en duidelijk aangegeven maar zeker niet te onderschatten, na elke klim was er niet noodzakelijk een klein rustmoment en ging het in mjin ogen meer omhoog dan omlaag.

Prachtig, enkel spijtig dat er geen noodnummers ofzo waren.
Volgend jaar zie je me terug
jaro
Mountainbiker

Post by jaro »

Vandaag in Scherpenheuvel de rit van 45 km gereden en goedgekeurd.
Zo op het eerste zicht te zien was er veel volk. Het goede weer was dan ook terug van de partij.
Het parkour was een mix van veldwegels en bossen met single track's en enkele stevige kuitenbijters, allemaal te rijden zonder voet aan grond te moeten zetten ( behalve als je over een gevallen boom moest kruipen natuurlijk ). Voor modder was ook in beperkte mate gezorgd en gewone baan heb je natuurlijk nodig om al deze dingen met elkaar te verbinden. De wind zorgde er dan weer voor dat er niet al te veel recuperatie was.
Bevoorrading met ernaast de rode meisjes was eveneens in orde.
De kantine was wel een beetje klein voor zoveel volk en dat was de enige plek waar ik moest aanschuiven. Dat nemen we er echter graag bij, het is tenslotte de tocht zelf die het belangrijkst is.
Voor mij dus weeral een geslaagde tocht die voor herhaling vatbaar is.

Jaro.
Last edited by jaro on Wed 29 Nov 2006 10:56, edited 1 time in total.
ron 1
Mountainbiker

Post by ron 1 »

vandaag gereden vond de tocht wel goed maar had toch iets meer heuveltjes verwacht de afpijling was dik in orde , heb wel afgezien de laaste 3km op het randje van krampen in men linkerbeen en dan was er juist veel wind en een zuigende ondergrond, alee mij zien ze volgend jaar ook terug saluu, :-D :drunk:
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

vertrokken met een slepende achterrem en die vergde toch enkele krachten die ik op het einde te kort kwam. ik heb afgezien dat stuk naast het riviertje omdat ik daar geen wiel vond dat dezelfde snelheid had als ik. en het laatste stukje dat heel lichtjes omhoog ging maar met zuigende ondergrond. mooie red bull meisjes aan de bevoorrading. :drunk: twas in ieder geval een goed tochtje met een zeer hete douche.
Nazgul
Mountainbiker
Location: TREK Superfly Elite 29", winterbike TREK X-Caliber 29""

Post by Nazgul »

Fijne tocht, overal goed berijdbaar, goede afpijling, lekkere soep en dito bevoorading.=D>

Enkel aan het einde dat vals plat in het zompige gras toch wel eventjes afgezien :( maar weeral content dat we buiten mochten gaan spelen :lol:
REDMAN
Mountainbiker

Post by REDMAN »

Inderdaad een fijne tocht...
De laatste km was er voor mij te veel aan. :(
Pijn in de rechterknie :evil:
Na de tt van rotselaar vorige week was dit wel een wereld van verschil.(de staat van het parcours en het weer hé)Bevoorraading was ok,alsook de bewegwijzering. =D> =D>
Volgend jaar nog eens :-D
grtz.
Conrad
Mountainbiker

Post by Conrad »

Samen met tabias gaan rijden vandaag.

Vertrokken deze morgen om 9u aan de kantine en er stond toen al aardig wat volk te wachten om te vertrekken. Net vertrokken en ons inschrijving af gegeven en er was al onmiddellijk een mooie afdaling door de zichemse velden.

Alléé op weg naar Messelbroek. Parcours was voor sommige delen nieuw maar andere dan bekend. Maar ze hadden er een knappe 45 km van gemaakt. Na nog geen 15 km, in één van de langere beklimmingen(in messelbroek nog), problemen met de ketting. Tijdens het iets te hevig schakelen raakt mijn ketting vast vanvoor. Moeten afstappen en fiets omdraaien want anders kreeg ik ze er niet uit. Enfin, probleem 1 toen opgelost. Maar probleem 2 was in de maak al. 1 van de 2 bouten van mijn klikschoenen was onderweg verloren gegaan waardoor de andere bij het uitklikken los kwam te zitten. Toen ik boven aan de mast over die grote boomstronk over de weg moest, had ik het zitten. Plaatje van mijn schoen zat vast in de klikpedaal. LAP #-o . Zo verder gereden tot achter de vijvers van averbode om dan tussen even een pitstop te kunnen doen en het te kunnen fixen. Enfin, probleem 2 opgelost en we maakte de toer verder af. Via okselaar en zichem terug in scherpenheuvel geraakt. Daar hebben we ons dan op ne welverdiende leffe getrakteerd die precies door vele werden genoten :-D .

Soit, het was een zalige 60 km (tocht + rit naar en terug), beetje afgezien op momenten, maar zeer tevreden! Mij zult ge daar terug zien volgend jaar.

Merci MTBC Messelbroek =D>
Post Reply