Toffe , maar verzopen tocht vorig jaar.
Vraagje: Hangen er pijlen vanaf de afrit(ten) tot aan de start om zeker niet teveel met de wagen te moeten zoeken (anderhalf uur in de auto is voor mij lang genoeg)?
18/11/06 Muur VTT - Steenhuize
Een bangelijke tocht gereden? Of juist niet! De bevoorrading of bepijling die ondermaats was. Laat het je collega bikers weten!
- Docteur Dérailleur
- Mountainbiker
Deze tocht was vorig jaar om duimen en vingers van af te likken, met een voor mij perfect weer en ideale parcoursomstandigheden. Dit jaar zal ik jammer genoeg niet aanwezig kunnen zijn, maar aan de mensen die deze tocht overwegen: Niet twijfelen, deze tocht zal je je zeker niet beklagen.
oja, fotootje van vorig jaar op die Beverberg na ongeveer 46km als ik me niet vergis.

k'zat nog fris
oja, fotootje van vorig jaar op die Beverberg na ongeveer 46km als ik me niet vergis.

k'zat nog fris
afdaling niet na de bosberg niet door het bos, mag niet van aminal, wel via de afdaling op de boskant, op de steenslag.duff wrote:awel een klein buitje kan er nog door ze :) maar zo wie zo kom ik ze :)
kzen vorige week naar aspelare ook nie geweest door het weer en heb het mij beklaagd![]()
vandaar de goeje moed voor dees weekend he :)
komen normaal met ne man of 5 ...zal nog proberen er een paar te overtuigen. Spijtig genoeg rijden die mannen da nu mee gaan de kleinste toer; en ik had graag de grootste gereden maar ja alleen is maar alleen maar ik ga het mij toch riskeren![]()
ps is er de afdaling bij door de bosberg ? of ist daar wa verder die afdaling op die "gemalen" stenen ??
Ik zal ook voor de eerste keer een tochtje komen rijden in de vlaamse ardennen. Wat heuveltjes had ik al gehad, maar dit is waarschijnlijk wel andere koek. Ik ga minstens voor de 40km, heb de Muur nog nooit in het echt gezien. Daarom minstens de 40 en hopelijk ook erop en erover.
Iemand tips trouwens om onder andere de Muur te beklimmen? T'is maar dat ik niet ferm in't rood draai en dan besef dat ik nog maar halverwege zit :p
Op het kaartje kan ik in elk geval zien dat het rustig aan zal gaan vanaf we een spoorweg volgen (om dan aan de muur te komen). Zijn er nog venijnige stukken waar ik voor moet opletten? Of de bosberg ook op het programma staat weet ik nog niet (zal zaterdag blijken).
Iemand tips trouwens om onder andere de Muur te beklimmen? T'is maar dat ik niet ferm in't rood draai en dan besef dat ik nog maar halverwege zit :p
Op het kaartje kan ik in elk geval zien dat het rustig aan zal gaan vanaf we een spoorweg volgen (om dan aan de muur te komen). Zijn er nog venijnige stukken waar ik voor moet opletten? Of de bosberg ook op het programma staat weet ik nog niet (zal zaterdag blijken).
heb de Muur nog nooit in het echt gezien.
awel inverband met de muur : het venijn (en tis geen klein venijn ) zit hem in de staart , het is steil van aan het water maar eens de kassei dan begint de miserie , na een 300-tal meter kassei kom je aan pijltjes om geen auto's door te laten , en dan na de eerste bocht daar ligt het steilste stuk (21% dacht ik ) en is het pompen of verzuipen , 200-tal meter lang , het beste is daar tegen de stenen muur (ook van kassei !! tiens
) te rijden dan heb je een 200-tal meter om te recupereren en dan een uitloper van 200 meter en eens aan het kapelleken en je kunt nog spreken heb je dat goed gedaan
den bosberg is een ander smeerlapken , volledig kassei en langer zeker niet invliegen van in het begin
succes en ga toch voor de groten toer ( grens verleggen)
awel inverband met de muur : het venijn (en tis geen klein venijn ) zit hem in de staart , het is steil van aan het water maar eens de kassei dan begint de miserie , na een 300-tal meter kassei kom je aan pijltjes om geen auto's door te laten , en dan na de eerste bocht daar ligt het steilste stuk (21% dacht ik ) en is het pompen of verzuipen , 200-tal meter lang , het beste is daar tegen de stenen muur (ook van kassei !! tiens
den bosberg is een ander smeerlapken , volledig kassei en langer zeker niet invliegen van in het begin
succes en ga toch voor de groten toer ( grens verleggen)
- Cannonneke
- Mountainbiker
Post by Cannonneke »
Voor mij is deze tocht al lang geleden, ik schat een jaar of 7 en toen regende het uren aan een stuk, ik ben nog nooit zo vuil geweest als toen, maar je kon wel overal blijven rijden, het was vooral een voortdurend gespetter.
Ik kom wellicht ook weer af
Ik kom wellicht ook weer af
venijn zit in de beverberg.....MilkSjeik wrote:Ik zal ook voor de eerste keer een tochtje komen rijden in de vlaamse ardennen. Wat heuveltjes had ik al gehad, maar dit is waarschijnlijk wel andere koek. Ik ga minstens voor de 40km, heb de Muur nog nooit in het echt gezien. Daarom minstens de 40 en hopelijk ook erop en erover.
onthou het goed!
das nu eentje dat ik niet kan ..zie er al naar uitunitas wrote:venijn zit in de beverberg.....MilkSjeik wrote:Ik zal ook voor de eerste keer een tochtje komen rijden in de vlaamse ardennen. Wat heuveltjes had ik al gehad, maar dit is waarschijnlijk wel andere koek. Ik ga minstens voor de 40km, heb de Muur nog nooit in het echt gezien. Daarom minstens de 40 en hopelijk ook erop en erover.
onthou het goed!