Respecteer beginnende bikers !!

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
aarcia11
Mountainbiker

Post by aarcia11 »

inderdaad, verdraagzaamheid boven alles. En iedereen moet voor zichzelf maar uitmaken wat hij/zij doet tijdens het biken.
Voodoo
Mountainbiker

Post by Voodoo »

pvandebe wrote:Ging dat hier niet een beetje over verdraagzaam zijn ?

In de tijd dat ik starte met MTB en toen er nog amper TT's bestonden bestond dat nog niet.

Dat je valt of ergens tegenbotst zegt eerder iets over je inschattingsvermogen, stuurvaardigheid en de risico's die je neemt.

Ik draag héél soms een helm bvb als het regent/geregend heeft en koud is en 'k rij door Brussel. Of als 'k hoeresnel wil gaan over een zeer technisch parcours. Of als 't echt verplicht is.

Eum...Ik rij al zo'n 25 jaar. Begonnen met simpele racekes tussen de bomen in de bos, lekker springen over steeds grotere en hogere afstanden, daarna crossen met de koersfiets in de bossen (één keer om m'n bakkes gegaan door een ijzelplek in een bocht), toen overgestapt naar MTB. Ik doe wekelijks m'n technische oefenigskes om m'n stuurvaardigheid en inschattingsvermogen te verbeteren. Risico's neem 'k nooit. Snelle races worden alleen gedaan op een technisch gemakkelijk parcours of er moeten eerst één of meerdere verkenningen zijn.
Dus in de auto draag je geen gordel, want je vindt van je zelf dat je een perfecte chaffeur bent en nooit ergens zal op knallen?

Neem zelf ook zo weinig mogelijk risico tijdens het mtb-en, maar je kan toch nooit alle risico's uitsluiten :-?
EL_NOPPES
Mountainbiker

Post by EL_NOPPES »

Flip FSR wrote:
aarcia11 wrote:mannekes die géén helm dragen (maar wel een sjaaltje op hunne kop [-X ). Eigenlijk zijn ze dus dubbel-lomp...
Da kan gene kwaad, waar niks in zit, kan niks kapot gaan... :lol:
hoe meer lucht in unne kop hoe beter ze kunnen ademen :p
pvandebe
Mountainbiker

Post by pvandebe »

Voodoo wrote:
pvandebe wrote:Ging dat hier niet een beetje over verdraagzaam zijn ?

In de tijd dat ik starte met MTB en toen er nog amper TT's bestonden bestond dat nog niet.

Dat je valt of ergens tegenbotst zegt eerder iets over je inschattingsvermogen, stuurvaardigheid en de risico's die je neemt.

Ik draag héél soms een helm bvb als het regent/geregend heeft en koud is en 'k rij door Brussel. Of als 'k hoeresnel wil gaan over een zeer technisch parcours. Of als 't echt verplicht is.

Eum...Ik rij al zo'n 25 jaar. Begonnen met simpele racekes tussen de bomen in de bos, lekker springen over steeds grotere en hogere afstanden, daarna crossen met de koersfiets in de bossen (één keer om m'n bakkes gegaan door een ijzelplek in een bocht), toen overgestapt naar MTB. Ik doe wekelijks m'n technische oefenigskes om m'n stuurvaardigheid en inschattingsvermogen te verbeteren. Risico's neem 'k nooit. Snelle races worden alleen gedaan op een technisch gemakkelijk parcours of er moeten eerst één of meerdere verkenningen zijn.
Dus in de auto draag je geen gordel, want je vindt van je zelf dat je een perfecte chaffeur bent en nooit ergens zal op knallen?

Neem zelf ook zo weinig mogelijk risico tijdens het mtb-en, maar je kan toch nooit alle risico's uitsluiten :-?
In de auto altijd gordel. Voel me anders naakt. Heb ook nooit anders geweten, in tegenstelling tot het geval met de helm.
Guest

Post by Guest »

aarcia11 wrote:
Ik laat iedereen passeren en probeer mijn eigen tempo te rijden, alhoewel ik soms merk dat ik soms ook sneller ga en meer risico's neem bvb op singletracks met iemand achter mij aan. Meestal met goede afloop.
Dit herken ik, deed dat vroeger ook altijd en ik was blij dat die singletrack voorbij was. Dan kon ik ff bijkomen. :lol: :lol: :lol:
Nu ben ik vaak die biker cie iemand op een singletrack ligt op te jagen( niet bewust, trouwens). Maar ik heb er ook geen enkel probleem mee om een tijdje achter iemand aan te tuffen, kan ik lekker genieten van de omgeving. Maar natuurlijk zijn er dan altijd van die snullekes die dan maar idiote toeren gaan uithalen om toch voorbij te steken. Iets later vliegt ge die dan weer voorbij, want ze hebben alles uit de kast moeten halen om een onnozel maneuver te doen.
aarcia11
Mountainbiker

Post by aarcia11 »

maurice wrote:
aarcia11 wrote:
Ik laat iedereen passeren en probeer mijn eigen tempo te rijden, alhoewel ik soms merk dat ik soms ook sneller ga en meer risico's neem bvb op singletracks met iemand achter mij aan. Meestal met goede afloop.
Dit herken ik, deed dat vroeger ook altijd en ik was blij dat die singletrack voorbij was. Dan kon ik ff bijkomen. :lol: :lol: :lol:
ben blij te lezen dat er nog zijn die zich soms haasten om die singletrack achter de rug te hebben...jammer eigenlijk, want dit zijn net de mooiste stukje tijdens de TT. Alhoewel ik nu niet moet overdrijven, dit gebeurt maar zelden hoor. Ofwel zet ik me even opzij om de rest door te laten, ofwel rij ik gewoon verder en weet ik toch te genieten van deze leuke technische stukjes :P
Daan_dc
Mountainbiker

Post by Daan_dc »

the beast wrote:yep,

Ik ken ook een paar van die gasten die nooit geen helm dragen,
op ne verwaaide keer gingen we rijden en ze hadden geen helm aan #-o ik vroeg "waar is uwen helm" antwoord "é jongen ik draag zo geen belachelijk ding op mijne kop zulle" ik "ah das dan goed é aje hij dan ne keer op de grond smakt en een beetje open ligt en mss een heel schoon litteken heb wie zal er dan belachgelijk uit zien" hij vond dat niet tof dat ik dat zo zei maar ben ik juist of niet????

gr

THE BEAST
Ge zijt juist,maar daar blijft het bij.
Een helm is voor zover ik weet,nog niet verplicht en iedereen is oud genoeg om zelf te beslissen.Mountainbike is namelijk geen peuterschool waar ze je alles zeggen wat je moet doen..
Den traagste
Mountainbiker

Post by Den traagste »

Het is niet plezant om op een singletrack in de file te rijden achter iets minder ervaren bikers, toch zal ik geen maneuvers uithalen om er voorbij te geraken. Heb het zelf al eens meegemaakt; ik rij in de file op een singletrack en ne snelheidsduivel moest en zou er voorbij ... het was ik of hem. Uiteindelijk was het hem die tegen de grond ging. 'K heb hem nie meer terug gezien =D> . 't zal hem leren 8)
BEASTY
Mountainbiker

Post by BEASTY »

Daan_dc wrote:

op ne verwaaide keer gingen we rijden en ze hadden geen helm aan #-o ik vroeg "waar is uwen helm" antwoord "é jongen ik draag zo geen belachelijk ding op mijne kop zulle" ik "ah das dan goed é aje hij dan ne keer op de grond smakt en een beetje open ligt en mss een heel schoon litteken heb wie zal er dan belachgelijk uit zien" hij vond dat niet tof dat ik dat zo zei maar ben ik juist of niet????

gr

THE BEAST
Een helm is voor zover ik weet,nog niet verplicht en iedereen is oud genoeg om zelf te beslissen.Mountainbike is namelijk geen peuterschool waar ze je alles zeggen wat je moet doen..

nee da klopt het is geen peuterschool maar ik vind het gewoon onaanvaardbaar dat ze hem niet willen dragen voor hun imago #-o
ze weten wel dat het eigenlijk veilig is om er een te dragen maar hun imago laat dat niet toe [-X

imago imago..... we dragen toch allemaal een helm bij mtb dus zien we er allemaal even belachelijk uit en ik denk niet dat hun imago daar zal onder leiden, in tegendeel als ik mtb'ers zie zonder helm dat denk ik bij mezelf kiekens zonder helm #-o

maar ja dat is hun ding dat ze doen en ze moeten het maar weten =D>

gr

THE BEAST
Daan_dc
Mountainbiker

Post by Daan_dc »

THE BEAST wrote:
Daan_dc wrote:

gr

THE BEAST

nee da klopt het is geen peuterschool maar ik vind het gewoon onaanvaardbaar dat ze hem niet willen dragen voor hun imago #-o
ze weten wel dat het eigenlijk veilig is om er een te dragen maar hun imago laat dat niet toe [-X

imago imago..... we dragen toch allemaal een helm bij mtb dus zien we er allemaal even belachelijk uit en ik denk niet dat hun imago daar zal onder leiden, in tegendeel als ik mtb'ers zie zonder helm dat denk ik bij mezelf kiekens zonder helm #-o

maar ja dat is hun ding dat ze doen en ze moeten het maar weten =D>

gr

THE BEAST
Ik doel er maar op dat iedereen zijn eigen keuzes maakt,en je kan ze dan wel waarschuwen,maar dit is op den duur ongelooflijk zagerig.
Post Reply