De eerste valpartij

Hoe kan je het beste klimmen en dalen, bochten nemen, kleine handigheidjes, ....
Post Reply
InSaNe_ClowN
Mountainbiker

Post by InSaNe_ClowN »

menne eerste val op menne MTB was toen dak op verlof was ,
da was aan nen vijver en ik kom bij ons verblijf trug aan( jep den allerlaatste bocht :oops: ) ,
schuif ik daar weg da het ni meer schoon is , klag nog gene meter van
de vijver af :P
en ozze pa was pas ook gevalle , hem rijd in een slijkerig putteke
maar hem zakte dieper in dan dat hem hat gedacht en vloog over zen stuur bijne met zijne smikkel tege nen boom ! (-> reden waarom ge altij nen helm moet dragen ! )
Eduw
Mountainbiker

Post by Eduw »

Ik op reis eens een ferme post genomen... kreed aan een ferme snelheid door nen bosje (twas geen pad :( kgeefet toe dom van me) en der was zo een lichte helling en kspring daar af zonder goed te weten wat daar achter lag... ik zag enkel een grindweggetje dus kdacht kgaan daarop landen... net alsek naar beneden ga zie ik een grachtje... kverschieten, kremmen met men rechtse rem (wat bij ik de achtrrem is) maar twas een gehuurde fiets dus da was men voorrem... over men stuur en met men kin op die kiezels gevallen nog geen meter van zo een houten paaltje met een reflector op :drunk: ... resultaat: net niet flauwgevallen, 4 draadjes in men kin, een blauw oog en vele schaafwonden... aja en ook nog een bende verbaasde mensen toen ik de fiets met geplooid stuur en voorwiel terugbracht #-o
DWDken
Mountainbiker

Post by DWDken »

ik zag enkel een grindweggetje dus kdacht kgaan daarop landen... net alsek naar beneden ga zie ik een grachtje... kverschieten, kremmen met men rechtse rem
En lukt dat goed dat remmen in de lucht ?????? [-X [-X [-X
Eduw
Mountainbiker

Post by Eduw »

gowja kging naar beneden kwaren nog nie in de lucht :) en krem en jah... voorwiel sliert in gracht terwijl dak zelf al beetje ant vliegen was :oops:
spilliespeedy
Mountainbiker
Location: gary fisher hoo koo e koo / specialized carve comp 29er

Post by spilliespeedy »

k zal morgen is mijn best doen, eerste toertochten met klikpedalen heb voor zekerheid voor een vlakke tocht geopteerd.

Hopelijk is het malse modder of zijn er zachte mensen in de omgeving :lol:

Meer info zal morgen wel volgen, ofwel voor de veldrit in gavere of er na

Go nijs of wellens den beste mag winnen
SchizO
Mountainbiker

Post by SchizO »

Nog nie teveel gevallen.

Maar 1 ding was wel bere:

Ik was in een deftige single track naar beneden volle buze aan't geven, en der lag een boomtje over de weg, maar al die voor mij konden daar dus onder. Dendezen d8 np, da was dus ook wel zo. Maar er was toch 1 spelbrekertje, da lusje aan mijnen rugzak, dien was blijven hangen aan dien boom. En ik aan dien boom blijven hangen en mijnen fiets reed nog wa verder =P~
Nullius
Mountainbiker

Post by Nullius »

Lol, zalig Schiz 8)

Ikke vandaag weer tegen de aardkorst gegaan. Afgelopen nacht en morgen dus heel den tijd geregend en ikke rond de middag gaan fietsen met m'n semi-slicks nog. Op van die paadjes waar ni al teveel man komt, lagen er dus vet veel afgevallen bladeren ... die zijn zo glad als ijs :(

Vlak voor den bocht dus zoals gewoonlijk niet al teveel remmen en beetje gaan hangen ... vlam ! Het ging allemaal vrij snel, was er wel ff van verschoten. Nu heb'k vandaag toch eens ne keer goed ondervonden dat semislicks voor niets goed zijn als het geregend heeft :D (verder heel goeie banden).

Nu heb'k nen dikken enkel ... ik viel op m'n rechterzij maar toch keiveel last aan m'n linkerenkel ... begrijpe wie begrijpe kan. Natuurlijk ook vette dikke blauwe plek op m'n zij.

Maar morgen terug he ... zolang ge blijft leven wordt ge er alleen maar wa steviger van :D
spilliespeedy
Mountainbiker
Location: gary fisher hoo koo e koo / specialized carve comp 29er

Post by spilliespeedy »

Ging dus reageren, heb dus mijn valpartijtje en nog en lullig ook
Twas dus den eerste keer met klikpedalen, alles verliep goe tot ik een stom borduurke overmoest ff te weinig snelheid. Klikpedalen stonden nog iets te straf en hup met mijn zijkant de modder in. Natuurlijk grappig zicht voor de mensen achter mij en voor mij zelfs ook was met mijn eigen aan het lachen door mijn eigen stommiteit.

Je leert met vallen en opstaan da is een feit
Cannonneke
Mountainbiker

Post by Cannonneke »

't is wel op ne crossfiets, maar toch best grappig

Image

edit : dat ben ik niet hé :wink:
ward
Mountainbiker

Post by ward »

mn eerste serieuze val was in hofstade .gewoom in een afdalingske van lompigheid te hard aan mene voorste rem getrokke me als resultaat een zadel da op mene kop kwam en nen halve dag koppijn
Post Reply