biken vanaf welke leeftijd?

Over alles wat met mountainbike te maken heeft kan je hier je ei kwijt!
forza_inja
Mountainbiker

Post by forza_inja »

ja hoor, mijn dochter heeft de kidstoer in Lichtaart tot een goed einde gebracht. Er waren 18 klein gastjes, waarvan slechts 2 meisjes, en die mannen bleven allemaal goed bij elkaar. Er waren ook 5 begeleiders bij die alles goed in het oog hielden. Halverwege konden ze iets eten en drinken bij de bevoorrading en dan in groep verder voor de tweede helft.
Volgende keer wil ze weer mee, dus ze vond het zeer plezant en was zelfs trots dat ze, op sommige stukjes waar enkel jongens van hun fiets moesten, al fietsend de meest stukken heeft kunnen doen.
Dus biken vanaf 6 jaar is zeker te doen, zeker op een parcours waar de kidstoer en de gewone tt gescheiden zijn.
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

is in kasterlee de kidstour niet even over dat kleine bultjes geweest, daar waren toch enkele pagadders aan het fietsen? en succes nog met uw dochter!
meatball
Mountainbiker

Post by meatball »

forza_inja wrote:ja hoor, mijn dochter heeft de kidstoer in Lichtaart tot een goed einde gebracht. Er waren 18 klein gastjes, waarvan slechts 2 meisjes, en die mannen bleven allemaal goed bij elkaar. Er waren ook 5 begeleiders bij die alles goed in het oog hielden. Halverwege konden ze iets eten en drinken bij de bevoorrading en dan in groep verder voor de tweede helft.
Volgende keer wil ze weer mee, dus ze vond het zeer plezant en was zelfs trots dat ze, op sommige stukjes waar enkel jongens van hun fiets moesten, al fietsend de meest stukken heeft kunnen doen.
Dus biken vanaf 6 jaar is zeker te doen, zeker op een parcours waar de kidstoer en de gewone tt gescheiden zijn.
het wordt moeilijk om alleen weg te geraken :lol: :lol: :lol: neem het van mij aan en proficiat aan je dochtertje :-D
forza_inja
Mountainbiker

Post by forza_inja »

meatball wrote: het wordt moeilijk om alleen weg te geraken :lol: :lol: :lol: neem het van mij aan en proficiat aan je dochtertje :-D
tegen wie zegt ge het, ze wil volgende zondag mee naar Lille, daar is ook ne kidstoer van 15 km. Maar aan de andere kant, nu heb ik een reden om twee keer per weekend te gaan biken hé, ne keer alleen voor ne grotere afstand en ne keer dat ik mij "op offer" om met de klein mee te gaan. 8) .

Nu moet ik ze alleen nog leren zelf haar bikeske te kuisen want deze morgend had ik dubbel werk dus #-o .
mcoen
Mountainbiker

Post by mcoen »

Mijn oudste dochter is nu 9 en ze rijdt al 2 jaar mee met de MTB. 2 jaar geleden geen toertochten gedaan, maar gewoon het bos ingetrokken. Begonnen met tochtjes van 10km en rustig opgebouwd naar 20. Voordeel is dat je niet tussen een massa volk rijdt.

Vorig jaar dan begonnen met de ronde van het Waasland. geen specifieke kidstoeren, wel de kleine rondes. tussen de 27 en 35km. Weinig problemen gehad, wel enorm positieve commentaar. We zijn wel steeds vrij laat gestart, zodat de snelle rijders al weg waren. Af en toe heb je natuurlijk nog wel een onozelaar, maar echte heel weinig. Op de moeilijke smalle stroken reed ze steeds voor mij en kon ik goed afblokken. sinds dien rijden we toch minstens om de 14 dagen een toertocht. Alleen als het slecht weer is starten we niet.

Dit weekend heb ik haar de eerste keer "echt" in de Ardennen meegenomen. Al wel eens een 5 km, maar niet echt moeilijk. Zaterdag een tochtje gereden waar ze op 7 km een 200 hoogtemeters gereden heeft. De eerste 3 km een beetje op en af, maar dan 4 km klimmen. Op een paar steile stukjes na die we te voet gedaan hebben heeft ze alles gefietst en een gemiddelde van 9km/u gereden. Ze is nadien dan ook mee naar beneden gereden. Daar hebben we jammer genoeg niet echt van kunnen genieten. Ik toch niet. Na enkele km's een hoop lucht uit mijn tubeless en de laatste 5km gelopen. Weet niet goed wat er gebeurd is, thuis terug op gepompt en hij staat nog steeds hard :-(. Na 14 km was Charlotte voldaan terug thuis en ze heeft zin om terug te gaan. Geslaagd tochtje dus.

grtz,

Marc
Lefty gerre
Mountainbiker

Post by Lefty gerre »

ge kunt ze nie vroeg genoeg laten beginnen oe jonger ze zijn oe minder vrees ze hebben
looneycooney
Mountainbiker

Post by looneycooney »

forza_inja wrote: Nu moet ik ze alleen nog leren zelf haar bikeske te kuisen want deze morgend had ik dubbel werk dus #-o .
hahaha :lol:
meatball
Mountainbiker

Post by meatball »

forza_inja wrote:
meatball wrote: het wordt moeilijk om alleen weg te geraken :lol: :lol: :lol: neem het van mij aan en proficiat aan je dochtertje :-D
tegen wie zegt ge het, ze wil volgende zondag mee naar Lille, daar is ook ne kidstoer van 15 km. Maar aan de andere kant, nu heb ik een reden om twee keer per weekend te gaan biken hé, ne keer alleen voor ne grotere afstand en ne keer dat ik mij "op offer" om met de klein mee te gaan. 8) .

Nu moet ik ze alleen nog leren zelf haar bikeske te kuisen want deze morgend had ik dubbel werk dus #-o .
in lille ook de kidstoer gedaan ? :lol: ik heb in elk geval toch heel wat kids tegengekomen en sommige rijden lekker snel op die singeltracks de toekomst van onze sport lijkt mij verzekerd 8)
forza_inja
Mountainbiker

Post by forza_inja »

nee, ben niet geweest. met enkele mannen van 't werk naar bornem den dodentocht gaan fietsen. kidstoer zal voor nen andere keer zijn.
Post Reply