bikers oud-heverlee

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Athos
Mountainbiker

Post by Athos »

ik ben al een drietal jaren recreatief aan het biken, maar vrees nog altijd op het niveau van een beginner te zitten, zeker bij afdalingen !
gunraid
Mountainbiker

Post by gunraid »

afdalingen is zo het probleem niet, dat doe ik nogal graag, ti's de noodzakelijke klim ervoor die me momenteel nogal parten speelt.
Dus als jullie door de bos gaan racen, vrees ik dat ik niet kan volgen
een recreative rit zie ik wel zitten, altijd fijn om nieuw volk te leren kennen op de mtb.
Athos
Mountainbiker

Post by Athos »

Kom maar af ! Altijd welkom. Om je een idee te geven: ik haal op het Bloso parcours een gemiddelde van rond de 20-21/uur, afhankelijk van de weersomstandigheden.
gunraid
Mountainbiker

Post by gunraid »

ok, ik zal er zijn om 13.30u, en ik zal proberen volgen :-)
Waar ergens ligt die start juist aan de zoete waters?
Athos
Mountainbiker

Post by Athos »

Tussen de 'Roosenberg/de zoete bron' en 'de legende', net naast de frituur op de grote parking. Er staat een bord van de bloso MTB-route
gunraid
Mountainbiker

Post by gunraid »

ok, bedankt!
siempre
Mountainbiker

Post by siempre »

Ik ben ook juist begonnen met biken en conditie zal ook wel niet je van het zijn. Maar ik doe mijn best.
Ben altijd een sporter geweest maar heb de laatste jaren te kampen gehad met enkele zware blessures. Zo heb ik bevoorbeeld in mijn beide knieen mijn meniscussen moeten laten verwijderen en steekt mijn linker-pols in elkaar doormiddel van ijzer (begin maart wordt deze weer geopereerd).

Het biken zelf is dus voorlopig (toch zeker tot enkele maanden na operatie) recreatief.

Nu had ik wel een vraag ivm kledij. Het is de laatste dagen een stuk kouder geworden en heb gisteren avond noodgedwongen mijn rit moeten kortsluiten vanwege pijn in mijn dikke tenen van de kou. Wat raden jullie aan om zaterdag aan te trekken (aangezien ik vermoed dat we wel meer als een uur in de koude zullen vertoeven)?.
Athos
Mountainbiker

Post by Athos »

ik doe bij vrieskou dikke sokken aan van Sealskinz (het zijn wel hele dikke sokken, ik moet een grotere schoenmaat nemen), en heb geen last meer van koude voeten. Maar in de fietsenzaak bestaan ook klevers die je op de tenen (of kousen) kleeft en waardoor je gdurende 5 uur geen koude voeten meer hebt; Ik denk dat het merk van klevers ozone is.
Voor mijn oren heb ik een soort muts van assos dat zeer dun is en waardoor je je helm perfect kunt ophouden.
Jefke85
Mountainbiker

Post by Jefke85 »

siempre wrote:Ik ben ook juist begonnen met biken en conditie zal ook wel niet je van het zijn. Maar ik doe mijn best.
Ben altijd een sporter geweest maar heb de laatste jaren te kampen gehad met enkele zware blessures. Zo heb ik bevoorbeeld in mijn beide knieen mijn meniscussen moeten laten verwijderen en steekt mijn linker-pols in elkaar doormiddel van ijzer (begin maart wordt deze weer geopereerd).

Het biken zelf is dus voorlopig (toch zeker tot enkele maanden na operatie) recreatief.

Nu had ik wel een vraag ivm kledij. Het is de laatste dagen een stuk kouder geworden en heb gisteren avond noodgedwongen mijn rit moeten kortsluiten vanwege pijn in mijn dikke tenen van de kou. Wat raden jullie aan om zaterdag aan te trekken (aangezien ik vermoed dat we wel meer als een uur in de koude zullen vertoeven)?.
Wat ook zeer handig is van om van dat keukenfoliepapier, weet wel zo grijs blinkend #-o over je voeten te doen, makkelijkst is over je kousen maar in je schoen. Want de koude komt vooral door de wind die door je schoen gaat, bovendien kan er in principe ook geen water meer aan je tenen dan, want dat is ook zeer hatelijk. Als ge dan nog goeie stevige overtrekken over je schoen hebt, zal je normaal niet rap meer koud hebben. Ahja, wat ook helpt, is wat peper op je tenen =D>

Tip voor de handen mss, onder je winterhandschoenen, van die doktershandschoenen, zo van die witte of waar sommige mee schoonmaken, helpt echt en ook het luchtlaagje tss die 2 handschoene zorgt voor isolatie en ook weer kan er geen water of wind aan je huid.

Nog veel bikeplezier
gunraid
Mountainbiker

Post by gunraid »

Gasten,

ik ga moeten passen voor nu zaterdag. Ik zit met griep in bed.
Het zal voor een volgende keer zijn.
Veel plezier.

allan
Post Reply