En bedoel je hiermee dat Mercedes en BMW de auto's zijn ofwa?GT dude wrote: daar ben je fout in, een achterwielaangedreven auto gaat van nature beter optrekken. Waarom zouden anders mercedes en BMW achterwielaangedreven zijn bv. Bij het optrekken kantelt de auto naar achter en komt er dus meer druk (=grip) op de achterste banden. Bij zwaar optrekken vanuit stilstand met een voorwiel aangedreven auto heb je heel makkelijk wheelspin.
Maar goed ook dat er niet meer zoveel RWD auto's rijden, je zou die jong mannen met hun GTI's eens moeten zien gaan dan..
Ik heb een 175pk RWD gehad en ik kan je verzekeren dat die niet zo gemakkelijk onder controle te houden is dan een FWD.
Hier heb ik maar enkele theoriën voor; ofwel is die Duitse Corsa belange niet meer legaal, ofwel was het misschien een Corsa GSI tegenover een Impreza 1.6 want die bestaan ook, het zijn niet allemaal WRC's.DarkStar wrote: een laag gewicht (kleine auto) met een deftige motor in gaat toch goed vooruit... Ik heb ooit een Duitse Opel Corsa (FWD) gezien die een Subaru Impreza (4WD) stof laat zien...
Ik zie het anders niet mogelijk dat zo'n Corsa'ke zo'n WRC zou kunnen achterlaten.
Swannie wrote:ja, er is een gelimiteerde editie geweest vd corsa met de motor van de astra gsi in e, zo'n gsi ging goed ze, hebben ooit met de XKR naast een astra'ke gaan staan, awel moest den XKR serieus op zenne staart duwen om dien astra voorbij te geraken! Dan zit je daar met 400 pk onder je gat en moet je nog moeite doen om een opeltje voorbij te geraken
Die met z'n 400pk Jag zal toch niet veel moeite gedaan hebben dan.. Dit is weer zo'n leuk toogverhaal.. Ik met mijn 150pk tegen een Jag met 400pk...