bikers gezocht regio turnhout

Zoek je iemand om in het week-end mee te gaan biken? Interesse om eens een gezamelijke uitstap te organizeren? Maak je hier kenbaar.
Post Reply
farmer/cowboy
Mountainbiker

Post by farmer/cowboy »

Ik pas ook, het zal er extreem muddy zijn, daarbovenop wil ik zeker geen verkoudheid of griepje opdoen om zo mijn Schotlandtrip te verknoeien...

Hopelijk een ander keertje binnenkort! En liefst na een beetje goed weer want de blauwe lus is toch heel moddergevoelig.

Ik moet dringend nog eens op mnn bike springen want 't is geleden van meeting AS en daarvoor rit La Roche met Patrick Meerschaert. En omdat ik de Raid des Haute Fagnes (subliem!!) met stip genoteerd heb moet ik toch eens in actie schieten. :oops: #-o
Ben Lee
Mountainbiker

Post by Ben Lee »

Wallie wrote:Dan kunnen we beter de rit uitstellen en een nieuwe datum voorstellen. Bij ons in Mol regent het hier serieus.
farmer/cowboy wrote:Ik pas ook, het zal er extreem muddy zijn, daarbovenop wil ik zeker geen verkoudheid of griepje opdoen om zo mijn Schotlandtrip te verknoeien...

Hopelijk een ander keertje binnenkort! En liefst na een beetje goed weer want de blauwe lus is toch heel moddergevoelig.

Ik moet dringend nog eens op mnn bike springen want 't is geleden van meeting AS en daarvoor rit La Roche met Patrick Meerschaert. En omdat ik de Raid des Haute Fagnes (subliem!!) met stip genoteerd heb moet ik toch eens in actie schieten. :oops: #-o
WATJEEEEEEESS!!!!!

Ik kwam aan op de sporthal in Kasterlee (om 13.30 stipt) en daar stond niet één auto en op het eerste zicht niet eens één fietser, toen ik echter parkeerde zag een "brandnew" Canyon Nerve ES7 achter de sporthal achteruitkomen, na een eerste kennismaking bleek dat "Globetrotter" als enige was komen opdagen! (samen met mij dan)

Omstreeks 13.45 uur zijn we dan toch vertrokken voor de drie lussen (een stuk van de rode links (eigenlijk rechts) laten liggen wegens vermoedelijk te modderig).

Ineens van de gelegenheid gebruik gemaakt om te zien welke SCHWALBE bandjes het beste zijn bij modderritten, de Fat Albert of de Racing Ralph ... raad eens de welke beter bleek!

Het was een toffe rit, in het begin was er een beetje druilregen maar na een half uurtje rijden was het gestopt met regenen en na anderhalf uurtje begon de lucht zelfs wat blauw te worden en de zon stevig te schijnen!

De eerste kilometer van de route nog wat geprobeerd om de plassen en modder te vermijden, maar dit bleek niet echt een haalbare kaart, zodoende we na een tijd gewoon overal los door reden. Enkele keren tot verrukking van de wandelaars die twee zwarte vieze venten op vieze vélo's met behoorlijk wat snelheid recht door enkele diepere plassen zagen rijden, (met het nodige opspattende vocht ter opsmuk van het spectacel) om er dan aan de andere kant weer terug wat properder uit te komen.

Zoals ik al zei, een zeer toffe rit, de gelegenheid gehad om "POCO LOCO" Globetrotter te leren kennen ... en hij zal beamen ... dat het zelfs met (misschien wel een beetje door) al die modder toch nog tof was.

De technische moeilijkheidsgraad is door de weersomstandigheden alleszins een stuk de hoogte in geschoten.

Een fotootje van mijn fiets na de rit zal ik straks nog wel eens uploaden.

Nog een ding kan ik zeggen: "de afwezigen hadden ongelijk!"

Als het weer terug wat verbetert zullen we wel terug een datum afspreken in de hoop dan meer volk bijéén te brengen (ook op nen dag dat er niet zoveel communiefeestjes zijn!).

Ben.

PS: Gezien het mankeren (door de modder) van mijn fietscomputerke en een foutje (vermoedelijk door mindere sattelietontvangst in de Kastelse en Hertalse bossen) in de gps van "globetrotter" kunnen we de juiste afstand en snelheid niet geven, de gemiddelde snelheid lag echter rond de 18 km/uur ... wat met deze omstandigheden niet slecht is, lijkt mij.
XeRpiO
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp 2006 / Fox / Sram / Avid / DT Swiss / Thomson

Post by XeRpiO »

Allé tis dan toch plezant geweest dan.
Gisteren in de voormiddag ben ik Wechelderzande gaan rijden, en rond 13.45 zat ik al aan de jup op dat communiefeest :roll: :-D .
Maar de volgende hoop ik echt dat ik tijd heb om zo de mtb.be bikers van de streek ne keer te ontmoeten.
Ben Lee
Mountainbiker

Post by Ben Lee »

XeRpiO wrote:Allé tis dan toch plezant geweest dan.
Gisteren in de voormiddag ben ik Wechelderzande gaan rijden, en rond 13.45 zat ik al aan de jup op dat communiefeest :roll: :-D .
Maar de volgende hoop ik echt dat ik tijd heb om zo de mtb.be bikers van de streek ne keer te ontmoeten.
Heb ik u woensdag niet in Arendonk zien rondrijden ... geene kale police zien langsrijden met wat interesse voor uwe fiets ...

Zoveel rode epic's kunnen er in Arendonk niet rondrijden, dacht ik.

Als 't zo is ... schoon fietske!

Ben.
devil biker
Mountainbiker

Post by devil biker »

hey

ben blij dat het plezant was en de volgende keer hoop ik er met mijn nieuw mtbske er zeker bij te zijn en dat dat de weergoden ons gunstig gezind zijn (ben wel ni vies van goe wa modder).

groetels
XeRpiO
Mountainbiker
Location: Specialized Epic Comp 2006 / Fox / Sram / Avid / DT Swiss / Thomson

Post by XeRpiO »

Ben Lee wrote:
XeRpiO wrote:Allé tis dan toch plezant geweest dan.
Heb ik u woensdag niet in Arendonk zien rondrijden ... geene kale police zien langsrijden met wat interesse voor uwe fiets ...

Zoveel rode epic's kunnen er in Arendonk niet rondrijden, dacht ik.

Als 't zo is ... schoon fietske!

Ben.
yep, dat was e kik :lol:
Ik dacht al dat het voor menne epic te bewonderen was omdat ge direkt ne goeiendag knikte toen ik menne kop draaide en omdat ik u al ne keer met uwe cube heb zien rijden.
Thx voor het compliment. =D>
globetrotter
Mountainbiker

Post by globetrotter »

't Was inderdaad een toffe modderige rit. Ik heb me enorm geamuseerd.
Voor dit slijkerige boeltje had ik op mijne Canyon Nerve ES7 , wat trouwens een heel "speels" fietske is , naar mijn insziens de perfecte banden liggen.
Schwalbe Albert 2.25" met een zeer goede zijgrip.
We moeten inderdaad eens via dit forum een dagje afspreken om nog eens te gaan "biken" in de Kastelse bossen. We kunnen er een toffe dag van maken. Met achteraf een goei donker biertje. En hopelijk kunnen we dit nuttigen onder de zon op een terrasje.

Hasta la proxima vez,

Globetrotter. 8) [/list]
daelman
Mountainbiker

Post by daelman »

wat word er gedacht van zondag? 8u half9 aan de sporthal? zondag zou het droog blijven. de modder zal er nog wel zijn maarja.
Ben Lee
Mountainbiker

Post by Ben Lee »

globetrotter wrote:Met achteraf een goei donker biertje. En hopelijk kunnen we dit nuttigen onder de zon op een terrasje.
Dat donker bierke heb ik achteraf thuis gedronken!

Ik ga zien wat ik zondag kan doen ... om dat donker bierke te kunnen nuttigen moet het al wel minstens middag zijn als we aankomen (anders lijken we precies een bende wielertoeristen)

Ben.
Ben Lee
Mountainbiker

Post by Ben Lee »

O jah ... hier de foto van mijn fiets na 't ritje ...

Image
Post Reply