Crankset FSA ???
Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
dacht dat je't al wel zou gezien hebben in 't showtopic ..greenie wrote:@ Foempes,
welk crankstel is het nu uiteindelijk geworden?
Extralite E-Bones : 618 gr
http://www.extralite.com/Products/E-Bones_anglo.htm
( voor bevindingen nog even geduld ...

Nu, na een jaar gebruik kan ik mijn bevindingen over Extralite wel meegeven:
Dikke vodden.
Het ziet er geweldig uit en het weegt bijna niets maar het hoort (volgens mij) alleen thuis in een vitrinekast of misschien op een racebike maar niet op een
mtb.
De details:
- De zadelpen kraakt dat je er onnozel van wordt.
- De bar-ends krijg je met geen mogelijkheid vastgezet (op hun eigen stuur)
zonder dat je er een onveiligheidsgevoel van krijgt.
- Het crankstel is niets dan kommer en kwel. De borgmoer is zo licht dat je
ze niet vastgedraaid krijgt zonder ze te beschadigen en zo niet valt ze er
gewoon uit. Dat kraakt in harmonie met de zadelpen na een tijdje.
- Het stuur, daat mankeert (nog) niks aan.
Geef mij maar Ritchey WCS, tenminste een normale prijs/kwaliteitsverhouding voor een aanvaardbaar gewicht.
Dikke vodden.
Het ziet er geweldig uit en het weegt bijna niets maar het hoort (volgens mij) alleen thuis in een vitrinekast of misschien op een racebike maar niet op een
mtb.
De details:
zonder dat je er een onveiligheidsgevoel van krijgt.
Geef mij maar Ritchey WCS, tenminste een normale prijs/kwaliteitsverhouding voor een aanvaardbaar gewicht.
Last edited by ivo on Sat 20 May 2006 23:06, edited 1 time in total.
- Robin v Berkel
- Mountainbiker
Post by Robin v Berkel »
dat light niet aan crank ik heb zelf ook een K-Force MegaExo maar bij mijn is hij nooit los gegaan en waarom ik gebruik geen momentsleutel wand dat werkt gewoon niet ik zet het vast met een normaal sleutel en beetje vetmadskatingcow wrote:Ik heb de K-Force MegaExo gehad, na 1 maand verkocht.
1) Alles vastgezet op voorgeschreven moment met momentsleutel, maar die bout waarmee je de linker traparm vastzet is tot 3x toe losgekomen.
2) Tussen de linkerarm en het lager is ongeveer 1 cm ruimte. Alle vuil en modder blijft hier op liggen. Na 2 modderritten kraakte het lager al. Bij Shimano staat de traparm vrij dicht tegen het lager en is het toch min of meer beschermd.
Voor mij is het een makkelijke keuze : Shimano XT of XTR, simpel en goed.
en last van moder heb ik ook niet dat hij raar gaat doen dat heb ik nu bij K-Force MegaExo en ik had ook nooit een probleem bij XTR 2004 en daar voor XTR 2002 model en bij mijn zit ook geen ruimte tussen alles past gewoon op elkaar 100%
sebiet ga ik mijn cranks nog in't "te koop" topic zwieren ....ivo wrote:Nu, na een jaar gebruik kan ik mijn bevindingen over Extralite wel meegeven:
Dikke vodden.
mtb.
De details:
zonder dat je er een onveiloigheidsgevoel van krijgt.
maar ik zie zelfs geen mogelijke vervanger of 't zouden FRM's moeten zijn .
Nu ja het heeft ook zijn voordelen natuurlijk.
Ik ben al vlug 'genezen' van al dat speciaal gedoe.
Liever 100 gram meer voor een 'betrouwbaar' doch minder extravagant
spul.
Het is zoals een Ferrari. Ziet er goed uit. Lokt bewondering uit maar met je onopvallend Opeltje rij je langer en zonder brokken dan dat extravagant gedoe.
Moest ik alleen staan met mijn geval, ik zou denken ik heb weer een maandagmorgen case aan mijn broek. Maar 'in de coulissen' hoor en zie je
dezelfde problemen. Maar je hoort er natuurlijk niet veel over.
Velen hebben er een probleem mee om naast de voordelen ook de nadelen van hun kindje te bezingen
Nu ja hopelijk heb je een zeldzaam goedwerkend exemplaar op de kop getikt.
Ik ben al vlug 'genezen' van al dat speciaal gedoe.
Liever 100 gram meer voor een 'betrouwbaar' doch minder extravagant
spul.
Het is zoals een Ferrari. Ziet er goed uit. Lokt bewondering uit maar met je onopvallend Opeltje rij je langer en zonder brokken dan dat extravagant gedoe.
Moest ik alleen staan met mijn geval, ik zou denken ik heb weer een maandagmorgen case aan mijn broek. Maar 'in de coulissen' hoor en zie je
dezelfde problemen. Maar je hoort er natuurlijk niet veel over.
Velen hebben er een probleem mee om naast de voordelen ook de nadelen van hun kindje te bezingen
Nu ja hopelijk heb je een zeldzaam goedwerkend exemplaar op de kop getikt.