pass-portes du soleil 2006

Freeride & downhill.. en alle andere vormen van mountainbiken zoals 4x, street, dirt en trail, plaats het hier.
mo6
Mountainbiker

Post by mo6 »

Hello iedereen,
Ik ben terug van La douce France. Voor mij is alles goed meegevallen. Maar 1 keer tegen de grond zonder al te veel schade, aan mij of men bike. :-)
Het weer was fantistisch en het biken ook. Na deze eerste keer de PPS te hebben gereden smaakt dit zeker naar meer. Wat een prachtige omgeving :drunk: :drunk: .
Ik hoop dat voor jullie ook alles is meegevallen.
Groetjes Mo6
joe colombo
Mountainbiker

Post by joe colombo »

jeetz gasten,
jullie hebben allemaal veel ervaring met downhillen zie ik.
ik bike al een jaar of 2, cross-country mor kben meer voor het downhillen, plezanter, sneller en technischer.
kzou graag nen bike kopen, rijd nu met een hardtail. heb eens scott gecheckt, die man hebben een cool velo'tje de randsom 30 of 40.
iemand een reactie op dien bike? hij is een beetje aan de dure kant. of andere voorstellen voor goeie bikes? tliefst niet hardcore downhill.

tnx.
mo6
Mountainbiker

Post by mo6 »

Hey Joe Colombo,

k heb eens gekeken naar die Ransom. Da is een beestje van een fiets natuurlijk.
Ik kan alleen maar voor mezelf spreken natuurlijk en ik denk dat je met die fiets je eens behoorlijk kunt laten gaan in de bergen.

Ik heb tot een 2 tal jaren geleden enkel xcountry gereden. Tot ik eens in Oostenrijk in een bike-park van downhill had geproefd. Ik was meteen verkocht. Maar wij wonen natuurlijk in een landje waar je met meer dan 12 cm veerweg niets kunt doen.

Ik heb mij toen een Cannondale Prophet aangeschaft.
Met deze fiets heb ik mij dit jaar goed laten gaan in de PassPortes en ik vind dat je met 14cm veerweg al een heel end weg komt.
En als je geen toptijden wil neerzetten of competitie gaat rijden kun je met deze fiets in ons landje ook nog iets aanvangen en veel plezier beleven.

Nog een pluspunt. In Frankrijk kon ik een heel eind verder klimmen op de fiets dan diegene met een rasechte downhill fiets. Deze jongens moest ik wel laten gaan als het echt extreem werd in de bikeparks. Voor de rest kon ik op de "gewone afdalingen" goed volgen.
Dit zijn dingen die je voor jezelf allemaal moet afwegen.
Als je het budget hebt om een beest van een downhill-fiets te kopen om misschien 3 keer op een jaar echt te gebruiken. Dan is dat mooi meegenomen, anders moet je het 1 bij het andere afwegen.

Hoe dan ook, ik beklaag me men aantal centimeters extra veerweg niet als ik hier in de pellouse zit. Het plezier dat ik er aan beleef als het bergaf gaat maakt alles goed. :-D :-D
Post Reply