Banden: herstellen Tubeless

Positieve of negatieve ervaringen met produkt X. Is produkt Y zijn hoge prijs waard, of koop je beter produkt Z. Jouw ervaringen kunnen interessant zijn voor collega bikers.
Gomez
Mountainbiker

Post by Gomez »

ik zou secondenlijm eens proberen aan de binnen en buitenkant van de band. Wat dikkere montagelijm zou ook kunnen werken.
focus_wrc
Mountainbiker
Location: LaPierre Pro alu sl * Rider Devil 1x1 * Concorde Prelude

Post by focus_wrc »

buitenkant is niet nodig, als het in het loopvlak ligt, na 2 meter is het weg :wink:
Misty
Mountainbiker
Location: Rocky Mountain Element 999 RSL 2013 - Ednine 29er 2014 - S-Works Tarmac SL4 2012

Post by Misty »

Zondag lek gereden in Houffa en gedicht met zo een hutchinson set,geen probleem maar nu heb ik ondervonden dat hij lichtjes lucht verliest langs een spaak!Wat doe ik daarmee???
Cannonneke
Mountainbiker

Post by Cannonneke »

Notubes vloeistof in je band gieten ! Gaatjes van doornen worden automatisch gedicht, plus het voordeel dat je band sowieso op spanning blijft. Ik heb sedert het monteren nog geen enkele keer moeten bijpompen (1,5 maand geleden). En dat ondanks er enkele gaatjes in zijn gekomen, wat ik weet doordat er op die plaats sporen zijn van de latex die het gaatje heeft gedicht.

Is het lek zeer groot, bvb. omdat het een scheur is, tja, dan helpt die Notubesvloeistof uiteraard niet.
bolle.
Mountainbiker
Location: specialized stumpjumper fsr comp/specialized tarmac pro/ specialized epic expert 29

Post by bolle. »

Ik heb net mavic crossland wielen gekocht met daarop racing ralph banden.Voor ik deze had reedt ik met gewone wielen met michelin wildgrippers en daarmee heb ik bijna 4 seizoenen mee gereden en nooit lek gereden. Nu met de ust's had ik na 30 km prijs dat vondt ik toch wel straf want ze zeggen toch dat je met ust's minder vlug lekrijdt of niet ? Ik zal gewoon pech gehad hebben denk ik. Ik heb hem nu geplakt met een gewoon rustinneke en ik hoop dat het houdt de meeste zeggen van wel ,ik hoop het want het zijn toch redelijk prijzige bandjes.
greetz :-?
mtb-fltn
Mountainbiker

Post by mtb-fltn »

Effe een topic van heel lang geleden terug aangehaald....

Kheb rij sinds vandaag met tubeless banden rond. Ik heb uit deze topic al veel geleerd. Velen onder ons gebruiken blijkbaar gewoon rustinnekes om een klein gaatje te dichten. Dit lijkt mij ook het meest logische. Da rustinneke zal door de luchtdruk wel op zijn plaats gehouden worden zeker?

Maar voor de zekerheid: heeft iemand een idee van wat zo'n Hutchinson reparatiekit kost?

By the way, mijn fietsenmaker vertelde mij dat als ik lekrijd met tubeless banden ik dan gewoon een binnenband er moet instoppen en oppompen. Maar dan is het de moeite niet om tubelessbanden te kopen als ik er bij een lek al direct een gewone binnenband moet insteken......
Supernaut
Mountainbiker

Post by Supernaut »

[quote]
By the way, mijn fietsenmaker vertelde mij dat als ik lekrijd met tubeless banden ik dan gewoon een binnenband er moet instoppen en oppompen. Maar dan is het de moeite niet om tubelessbanden te kopen als ik er bij een lek al direct een gewone binnenband moet insteken......
[/quote]

Die binnenband steekt ge er enkel maar in om verder te kunnen rijden.Eens thuis haalt ge die er terug uit herstelt ge uw tub. band en ge zijt terug vertrokken.
Mommen
Mountainbiker

Post by Mommen »

Vandaag inner tube slime gaan halen voor men ust mits deze alle keren lucht verliest. Nu is het probleem, hoeveel moet er in een band en na hoeveel tijd is dit droog.
Nielskie
Mountainbiker

Post by Nielskie »

1 potje slime dient voor 2 banden.

Het spul mag niet drogen. Het moet vloeibaar blijven in de band totdat het ergens een gaatje moet dichten.

Maar bij mij deed het dat niet, 't kotteke was ocharme nog geen mm groot. Geen groene smurrie meer voor mij.
Eens een keertje rustig op uw gat in het zonneke een binnenbandje steken heeft ook zijn charmes.

Ik heb dat gaatje dan gedicht met een UST plakkit van Panaracer. 't lijkt een beetje naaiwerk, maar 't werkt wel. Een gewoon rustieneke wou niet blijven plakken aan de binnenkant van mijn Python.
SOM epic ghost
Mountainbiker
Location: ghost scandium team/ridley/specialized epic marathon

Post by SOM epic ghost »

het lekken aan de zijkant van de band is meestal een gevolg van het te hard oppompen van de band. zet er geen 8 bar druk op als de max 4,5 is. we zijn geen baan.... :lol:
hierdoor gaan er haarscheurtjes ontstaan tussen de verschillende rubbermaterialen.

gooi in je band notubes en je zult geen last meer hebben van je gaatje.
Post Reply