voorlopig geen last meer gehad
xt schijfremmen afregelen
Hoe vervang ik versleten remblokken, kan ik mijn voorvork zelf onderhouden, reinigen van de ketting,...
- kristoffer
- Mountainbiker
Post by kristoffer »
Remklauw verwijderen,blokjes eruit,rem inknijpen zodat zuigers er uit komen(wel niet helemaal want dan loopt de olie eruit),joker 440 motorex olie aan de zuigers doen,ze terug duwen met platte sleutel,blokjes er terug in,dikke schroevendraaier ertussen steken,remhendel inknijpen en vastmaken met rek zodat hij ingenepen blijft en een nacht zo laten staan!
S'morgens de remklauw en blokjes is bespuiten met remmenreiniger, zodat als er olie op de blokjes moest zitten, dat verwijdert wordt!
Daarna de remklauw terug monteren.
Dit werkt zalig bij mijn hayes schijven!
S'morgens de remklauw en blokjes is bespuiten met remmenreiniger, zodat als er olie op de blokjes moest zitten, dat verwijdert wordt!
Daarna de remklauw terug monteren.
Dit werkt zalig bij mijn hayes schijven!
- kristoffer
- Mountainbiker
Post by kristoffer »
En je bent zeker dat ze wel goed is afgeregeld?
De schijf moet echt wel zeer schoon in het midden staan!
De schijf moet echt wel zeer schoon in het midden staan!
Jips,
ik heb ook al enkele maanden het probleem dat het ene remblokje rapper verslijt dan het andere. En idd, kheb ook opgemerkt dat de ene zuiger meer uitkomt dan de andere.
Maar ook de positie van je remschijf schijnt zeer belangrijk te zijn. Als die nu nie perfect in het midden staat? Hoe kan je dan je remschoen zodanig afregelen dat je schijf wel correct staat?...... Iemand Raad?...
En van die zuigers zal idd wel met vuil te maken hebben, dus wat uitkuisen en de boel es smeren denk ik, dat zei mijn fietsmaker ook (Capino Wevelgem)
en kga mss es proberen met plakband, net als ander forumgastn, we zien wel.....
Hopelijk iemand raad voor die schijf... Thx!!!
ik heb ook al enkele maanden het probleem dat het ene remblokje rapper verslijt dan het andere. En idd, kheb ook opgemerkt dat de ene zuiger meer uitkomt dan de andere.
Maar ook de positie van je remschijf schijnt zeer belangrijk te zijn. Als die nu nie perfect in het midden staat? Hoe kan je dan je remschoen zodanig afregelen dat je schijf wel correct staat?...... Iemand Raad?...
En van die zuigers zal idd wel met vuil te maken hebben, dus wat uitkuisen en de boel es smeren denk ik, dat zei mijn fietsmaker ook (Capino Wevelgem)
en kga mss es proberen met plakband, net als ander forumgastn, we zien wel.....
Hopelijk iemand raad voor die schijf... Thx!!!
XT remmen afstellen
Ik heb sinds kort niewe XT schijfremme van 2008 en heb deze zelf gemonteerd, aangeslote en ontlucht. Dit ging allemaal goed maar mijn voorrem moet ik verder inknijpen eer de remblokken de schijf raken dan mijn achterrem. Ik dacht dat ik dit kan instellen met het 'free stroke' vijsje aan de remhendel maar als ik hier aan draai merk ik geen verschil, achter ook niet. Hoe moet ik dit oplossen?
grtz
grtz
- Guy S.
- Mountainbiker
Re: XT remmen afstellen
Als er een duidelijk verschil is in vrije slag, tussen de voorste en achterste rem, zou ik eerder denken dat er nog lucht zit op de voorste rem.zander wrote:Ik heb sinds kort niewe XT schijfremme van 2008 en heb deze zelf gemonteerd, aangeslote en ontlucht. Dit ging allemaal goed maar mijn voorrem moet ik verder inknijpen eer de remblokken de schijf raken dan mijn achterrem. Ik dacht dat ik dit kan instellen met het 'free stroke' vijsje aan de remhendel maar als ik hier aan draai merk ik geen verschil, achter ook niet. Hoe moet ik dit oplossen?
grtz
Aan het kleine stelvijsje van de 'free stroke' draaien, heeft bij mijn XT's ook niet veel effekt. En de grote zwarte regelschroeven op de hendels staan toch hetzelfde?